2014-11-30, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Är det inte så att ens eget lag måste ha en spelare som har PA-arcanan också (även om PA är på andra laget)?

Står ju (nu parafraserar jag, sitter på telefonen) att spelare i laget som vinner kontraktet "may get a reward" och att det dessutom "each player owning the arcana set will trigger a cluster drop of items".

Jag tror att det är det senare som ger seten (?).

(Common set till Brudmorsan och mytiskt set till Schyscharen har jag lyckats få i de få matcher jag spelat i veckan, äger inte PA-grejen.)
Det räcker med att någon i matchen har arcanan. Personen i fråga behöver inte spela PA. Om ni lyckas denya/slutföra kontraktet kan man få drop endast om man vinner matchen.
Citera
2014-11-30, 01:50
Medlem
Inzaits avatar
Jag har PA Arcana. Vi spelar en match, du pickar PA. = Event är aktivt om dom pickar någon som har contract. Lätt förklarat.

Rätt kul att vinna en match hårt, hamna i low prio för att man blev reported.

;D ggwp valve
Citera
2014-11-30, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Jag har PA Arcana. Vi spelar en match, du pickar PA. = Event är aktivt om dom pickar någon som har contract. Lätt förklarat.

Rätt kul att vinna en match hårt, hamna i low prio för att man blev reported.

;D ggwp valve
Har aldrig lyckats hamna i low priority. Då har jag betett mig illa ganska många matcher, ibland tjurat ihop och feedat ~10 kills till andra laget. Jag har bara blivit mutad ett antal gånger då jag varit elak i chatten.
Vågar man fråga vad du gjorde för att förtjäna low priority?
Citera
2014-11-30, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Har aldrig lyckats hamna i low priority. Då har jag betett mig illa ganska många matcher, ibland tjurat ihop och feedat ~10 kills till andra laget. Jag har bara blivit mutad ett antal gånger då jag varit elak i chatten.
Vågar man fråga vad du gjorde för att förtjäna low priority?

Nej, vad i helvete... Är du en sådan omogen skitunge? Sista gången man tog något du skrev på allvar i alla fall... Hoppas du växer upp en dag.
Citera
2014-11-30, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Nej, vad i helvete... Är du en sådan omogen skitunge? Sista gången man tog något du skrev på allvar i alla fall... Hoppas du växer upp en dag.
Alla har vi våra mörka dagar, tålamodet är tyvärr inte oändligt. Jag har givetvist inte gjort något utan anledning.
Här om dagen svor jag åt våran OD efter han "force staffade" upp mig på en klippa utan anledning, jag behövde då använda en tp scroll för att ta mig därifrån. Vi förlorade även en team fight eftersom jag inte kunde hjälpa till.
Då fick jag mig en 24h välförtjänt mute.

Senaste matchen jag feedade med flit var för 11 månader sedan.
Jag var på allmänt dåligt humör den dagen, samt mitt inne i en losing streak. Hade även spelat med Juggernauten och hans polare matchen innan, de gick mig på nerverna redan då.
Ingen är perfekt, alla gör misstag. Men en sak är då säkert, en omogen skitunge är jag inte.
Citera
2014-11-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Alla har vi våra mörka dagar, tålamodet är tyvärr inte oändligt. Jag har givetvist inte gjort något utan anledning.
Här om dagen svor jag åt våran OD efter han "force staffade" upp mig på en klippa utan anledning, jag behövde då använda en tp scroll för att ta mig därifrån. Vi förlorade även en team fight eftersom jag inte kunde hjälpa till.
Då fick jag mig en 24h välförtjänt mute.

Senaste matchen jag feedade med flit var för 11 månader sedan.
Jag var på allmänt dåligt humör den dagen, samt mitt inne i en losing streak. Hade även spelat med Juggernauten och hans polare matchen innan, de gick mig på nerverna redan då.
Ingen är perfekt, alla gör misstag. Men en sak är då säkert, en omogen skitunge är jag inte.

Jo, jag har väl gjort mina snedsteg också... Får dock ångest när jag väl gör dem. Du gav mig intrycket i ditt förra inlägg att du typ var stolt över det. Själv skäms jag när jag sjunker så lågt. Har ibland funderat på att stänga av chatten helt för att inte påverkas av andras negativitet som förstör hela spelupplevelsen, men sen ibland så har man ju det där sköna laget och även om man förlorar så har man haft roligt. Jag försöker i alla fall dra mitt strå till stacken och sprida positivitet, men communityn är så dålig så man blir gråtfärdig ibland varav jag reagerade starkt på ditt inlägg.
Citera
2014-12-04, 04:53
Medlem
h4xors avatar
Varför får man inget mail eller liknande där man får se vilka games som gjort att man hamnat i low prio? Jag tror att jag blir reportad för att jag ber folk sluta afk farma som supports. Jag antar att valve vill att man inte ska säga ngt alls till idioterna och bara låta dom feeda?
Citera
2014-12-04, 11:35
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Varför får man inget mail eller liknande där man får se vilka games som gjort att man hamnat i low prio? Jag tror att jag blir reportad för att jag ber folk sluta afk farma som supports. Jag antar att valve vill att man inte ska säga ngt alls till idioterna och bara låta dom feeda?
Det handlar nog snarare om hur man säger det.
Citera
2014-12-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Det handlar nog snarare om hur man säger det.

Jag har för mig att Valve inte kan sära på exakt vad du gjort eller skrivit vid en report. Det ska tydligen mer bero på hur många reports och hur ofta du får dem. Ifall du blir reportad 4 games väldigt nära inpå varandra är risken större att du blir straffad än ifall de kommer med flera månaders intervall. Jag har spelat över 2000 games och får titt som tätt "reported noob" men har aldrig någonsin hamnat i low prio eller blivit mutad. Men då är å andra sidan varenda report helt tagen från luften och kommit från testosteronfyllda skitungar. Jag är till och med ganska imponerad av mig själv för mitt starka psyke i Dota, gnäller typ aldrig och andras tramsande biter inte på mig det minsta så till vida det inte är konstruktiva saker som skrivs (men då är det heller inte trams).

Jag kan ibland tycka att det är roligare att spela matcher där man blir stompad men där folk är trevliga mot varandra, än där man själv stompar men att stämningen är helt förjävlig.
Citera
2014-12-07, 19:22
Medlem
Har vi några trevliga flashbackare här som kan tänka sig att vägleda en noob i några matcher? Man blir ju flamead till döds i varannan match känns det som!
Citera
2014-12-08, 01:40
Medlem
123psyks avatar
Väldigt ny på Dota 2 och försöker lära mig så gott jag kan, har kanske 20 timmar loggade nu de senaste dagarna vilket även är min totaltid.

Halvvägs in i ett game så blev en heros level i mitt lag totalt nollställd. Gick från 15 till 1 och kunde därefter inte köpa ett enda item. Förlorade den matchen efter många om och men även om vi ledde till en början. Hur vanligt är det att detta händer?
Citera
2014-12-08, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Väldigt ny på Dota 2 och försöker lära mig så gott jag kan, har kanske 20 timmar loggade nu de senaste dagarna vilket även är min totaltid.

Halvvägs in i ett game så blev en heros level i mitt lag totalt nollställd. Gick från 15 till 1 och kunde därefter inte köpa ett enda item. Förlorade den matchen efter många om och men även om vi ledde till en början. Hur vanligt är det att detta händer?
Aldrig hört talas om något liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in