2014-12-07, 22:07
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Tack för svar.
Skiljer det mycket mellan BTCX kontra Bitstamp?
Eller skifter denna valuta så pass snabbt att ena dagen är den andra billigare?

Mvh
Alltså, Bitcoinkursen går ju upp och ner hela tiden som vilken annan valuta som helst. Ibland kan den hålla sig stabil under en viss tid, men sedan kan det skjuta ifrån upp eller ner.
Men BTCX är aldrig billigare än t.ex. Bitstamp. Om du jämför priset just nu så kostar en BTC på Bitstamp 2814,56 kr (374,76 Dollar), och en BTC på BTCX kostar 3123 kr, så som du ser är det en stor prisskillnad.
Citera
2014-12-07, 22:32
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Alltså, Bitcoinkursen går ju upp och ner hela tiden som vilken annan valuta som helst. Ibland kan den hålla sig stabil under en viss tid, men sedan kan det skjuta ifrån upp eller ner.
Men BTCX är aldrig billigare än t.ex. Bitstamp. Om du jämför priset just nu så kostar en BTC på Bitstamp 2814,56 kr (374,76 Dollar), och en BTC på BTCX kostar 3123 kr, så som du ser är det en stor prisskillnad.

Tack för svar, blir rätt så stor skillnad i längden.
Är BTCX de enda man slipper registrera sig på? Dock maxbelopp på 2.000kr.
Citera
2014-12-08, 06:09
Medlem
jag har funderat och skickat mail och fattar inte riktigt varför FYBSE har pajjat sin sida. Men hur som har jag pengar jag inte kan ta ut där. Är det värt att köpa nu när den ligger på 3000?
min rena gissning är ju att den kommer öka.

Är det värt att köpa sig 2 coins och hoppas att den får en skjuts uppåt nu innan nyår? hur som helst vill jag inte ha mina pengar på FYB för jag förstår inte vad dom krånglar med, Nån som kan ge en snabb förklaring för jag får ingen från FYB mer än att dom inte får ha det så som dom haft innan, Men inget varför eller nån förklaring till varför jag inte kan ta ut mina pengar till ett konto. Som det ser ut nu sitter ju mina pengar fast där.

Sen undrar jag om en lättvindig plånbok som är säker. Känns som jag har dom lilla coins jag har på risksidor och det känns inge vidare. Så ett tips på en bra onlineplånbok där man slipper spara 412412951985 olika nr och massa annat skit
Citera
2014-12-08, 12:34
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foten87
Sen undrar jag om en lättvindig plånbok som är säker. Känns som jag har dom lilla coins jag har på risksidor och det känns inge vidare. Så ett tips på en bra onlineplånbok där man slipper spara 412412951985 olika nr och massa annat skit

Problemet med säkerhet är ju att det tar lite på användarvänligheten.

Just nu är det väldigt mycket snack om att undvika Blockchain.info mycket pga usel säkerhet.

Rushwallet: Enkel som fan, glöm inte att bokmärka
https://rushwallet.com/

Greenaddress.it: Säkert men du måste ha nummer och skit lagrade, dock skulle Greenaddres.it gå under jorden, så kan du återfå dina coins.
https://greenaddress.it/en/

Har du en smart telefon så kan ju alltid du installera en Bitcoinklient i den och se till att ha en backup på din wallet.

Android: Mycelium https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mycelium.wallet
Apple iOS:Breadwallet https://itunes.apple.com/app/breadwallet/id885251393
Citera
2014-12-08, 16:30
Medlem
Hej!
Jag har nu Electrum och ska köpa BTC. Men jag har ingen aning om vad min adress är! Hur vet man det? Jag lyckas inte hitta det i programmet..
Citera
2014-12-08, 17:14
Medlem
finkledinkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ashtr
Hej!
Jag har nu Electrum och ska köpa BTC. Men jag har ingen aning om vad min adress är! Hur vet man det? Jag lyckas inte hitta det i programmet..

Under "Recieve" fliken bör det vara flera addresser under "Main Account" > "Receiving".

Alla bör börja med en etta (1), t.ex. jag har dom här som två av mina adresser.
15Wj4McbGSBZUM1yG4xkhJD3VgCGVfqPv8
1JSGG377ohp4998dxE5p3f36D8CKFSZdqQ

Bara ta vilken som och högerklicka -> Copy to clipboard eller visa QR kod om du föredrar det.

Detta är dina publika adresser (dit du ska skicka bitcoins). När du skickar bitcoins FRÅN en av dom kommer lite av det flyttas till en av dina andra adresser under "Change" (som i växel).
Citera
2014-12-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkledinkle
Under "Recieve" fliken bör det vara flera addresser under "Main Account" > "Receiving".

Alla bör börja med en etta (1), t.ex. jag har dom här som två av mina adresser.
15Wj4McbGSBZUM1yG4xkhJD3VgCGVfqPv8
1JSGG377ohp4998dxE5p3f36D8CKFSZdqQ

Bara ta vilken som och högerklicka -> Copy to clipboard eller visa QR kod om du föredrar det.

Detta är dina publika adresser (dit du ska skicka bitcoins). När du skickar bitcoins FRÅN en av dom kommer lite av det flyttas till en av dina andra adresser under "Change" (som i växel).

Okej, tack så mycket för hjälpen!
Om jag ska skicka 0,5 BTC till någon, räcker det med att jag köper 0,5 BTC? Alltså är det några avgifter eller så när man skickar?
Citera
2014-12-08, 17:38
Medlem
ts.nows avatar
Gråter varje gång jag ser denna tråd, när den startades tänkte jag bara äsch, det där kommer aldrig funka och bli en stor flopp. Ack så fel jag hade

Men funderar på att investera i lite bitcoins nu och hoppas på att dom stiger så man kan tjäna sig en liten hacka.
Citera
2014-12-09, 09:37
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ashtr
Okej, tack så mycket för hjälpen!
Om jag ska skicka 0,5 BTC till någon, räcker det med att jag köper 0,5 BTC? Alltså är det några avgifter eller så när man skickar?

Brukar vara 0.0001 i transaction fees. Man brukar kunna välja att ta bort denna fee men då lågprioriteras transaktionen och det kan ta betydligt längre tid att skicka bitcoins.

Betalar man den lilla tx-feen sker det på 10-30 min oftast
Citera
2014-12-09, 15:34
Medlem
Vart kan man köpa bitcoins med en vanlig överföring som FYB hade? jag brukade föra över från Fo**x Och sedan kunna slå till när jag ville. Nu Har de möjligheten försvunnit och det var bara det jag använde mig av + swish ibland när jag inte hade på rätt konto. Hur Fan ska jag kunna köpa Bitcoins med en enkel banköverföring nu? Vad är enklast? Alltså Fybses ändringar förstörde hela mitt allt. Ser dystert på framtiden.. Nån som kan hjälpa mig hur jag ska gå tillväga för att få över pengar med banköverföring från Fo**x lika smidigt?

Är i akut behov av hjälp med detta
Citera
2014-12-09, 19:05
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ts.now
Gråter varje gång jag ser denna tråd, när den startades tänkte jag bara äsch, det där kommer aldrig funka och bli en stor flopp. Ack så fel jag hade

Men funderar på att investera i lite bitcoins nu och hoppas på att dom stiger så man kan tjäna sig en liten hacka.

Köp lite lite då och då typ en gång varje kvartal eller en gång per månad, så kommer du in på ett medel istället för att försöka pricka in upp och ned gångarna vilket är väldigt svårt att göra. För det är inte roligt att köpa allt på en gång och så nästa månad se att det är -5% det är ingen bra investering. Tänker du långsiktigt visst men kan vara skönt att kunna komma in på medeltal under årets gång. Beror helt hur du vill ha din investering.
Citera
2014-12-10, 17:41
Medlem
djyooos avatar
Hur lång tid brukar det ta för bt.cx att verifiera ens konto ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in