2014-12-03, 01:01
Medlem
dagsmejas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilGod
OK, provade NaturFrisks Julmust och den är ingen julmust alls - inte ens i närheten av det som vi till vardags kallar julmust. Nu vet jag inte vad danskarna har för julmust i övrigt, men Sverige och Finland har samma julmust har jag för mig och Norge har en annan variant. Om detta är Danmarks svar på julmust, så kan de gärna behålla den för sig själva.

Hade den marknadsförts som sur/extra bitter citrus/limeläsk med en touch av cola skulle jag kanske accepterat smaken. Men nu, nej. Den var rätt otäck och näst intill hela flaskan hälldes ut. För att vara ekologisk så kändes eftersmaken vidrigt kemisk. Den här varnar jag för!
Haha, du skulle ha läst min varning några sidor tillbaka i tråden. Den är odrickbar.
Citera
2014-12-03, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
"Enligt Hälsolivs undersökning innehåller favoriten julmust lika mycket socker som annan läsk."
http://www.expressen.se/halsoliv/julmust-sa-mycket-socker-innehaller-den/

Det är väl aldrig någon som påstått något annat. Jäkla Expressen som försöker smutskasta denna fantastiska dryck.
Jäkla människor som läser expressen och faktiskt ger de läsare
Citera
2014-12-03, 18:22
Medlem
Ryttmaestarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskajak
Drack Special Julmust från VASA Bryggeri, smaksatt med banan. Smakade riktigt bra faktiskt, kan rekommendera den om man vill variera sitt dagliga julmust-intaget.
vart hitta du den? låter intressant
Citera
2014-12-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkl555
Håller med om att Ekfatslagrade tyvärr har skiftande kvalitet, ibland har smakerna skärt sig och ibland smakar den balanserat. Zeunerts håller jag högst, av dom jag druckit. Bourbonen har jag dock inte smakat, utan tänkte vänta med den närmare fram emot jul.

Smart drag att vänta lite kör min nästa runda till 3:dje advent skulle jag tippa! Hoppas jag hittar Zeunerts då, vet du eller någon annan om den finns på välsorterade ICA i stockholm? Eller bör man söka sig till andra affärer?
Citera
2014-12-04, 21:40
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagsmeja
Haha, du skulle ha läst min varning några sidor tillbaka i tråden. Den är odrickbar.

Jag instämmer fullt.

Den smakar som Rosita blandat med avslagen Cuba Cola...

Själv är jag hyfsat nöjd med att jag igår var på ICA MAxi och plockade upp 24 flaskor Zeunerts.
Fyra stycken "lådor" med sex flaskor i varje.

Har några flaskor kvar från förra året också...
Citera
2014-12-04, 21:48
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Smart drag att vänta lite kör min nästa runda till 3:dje advent skulle jag tippa! Hoppas jag hittar Zeunerts då, vet du eller någon annan om den finns på välsorterade ICA i stockholm? Eller bör man söka sig till andra affärer?
Zeunerts julmust såg jag till min förvåning på Ica idag. Det ska ju enligt bryggeriet vara den enda musten som verkligen är brygd och inte bara en läsk med mustsmak. Den har iaf en mer vuxen smak än annan must, så har man barn hemma så bör man kanske ha läskmust i beredskap.
Citera
2014-12-04, 23:04
Medlem
skeletonofcadavras avatar
Drack julmust från lidl idag, har svårt att avgöra om det är dåligt eller inte. Är väldigt okräsen till det här men det för mig smakade det ganska säkert
Citera
2014-12-05, 16:10
Medlem
Ratis avatar
Jag har nog druckit uppskattningsvis 15 liter hittills denna säsong. Onyttigt mycket.
Citera
2014-12-05, 18:30
Medlem
yantras avatar
misstänker att det redan har skrivits men julmust går ju alldeles utmärkt att blanda med rom
Citera
2014-12-06, 00:34
Bannlyst
Har snöat in mig rejält på julmust senaste dagarna. Fint erbjudande i den lokala ICA-butiken med 2 st 1,5 liters för 15 spänn Inte testat Apotekarnes än dock. Den är väl fortfarande godast?
Citera
2014-12-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Har snöat in mig rejält på julmust senaste dagarna. Fint erbjudande i den lokala ICA-butiken med 2 st 1,5 liters för 15 spänn Inte testat Apotekarnes än dock. Den är väl fortfarande godast?
Apotekarnes är ju 1,4 liter nu
Citera
2014-12-08, 16:14
Medlem
recyclameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Apotekarnes är ju 1,4 liter nu

är dom, ses vid mataffären.
nödvändig info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera