Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-23, 13:09
  #2593
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
inte äcklig - bara inte julmust. om den såldes som äppelmust skulle den vara riktigt bra, men nu gör den ju inte det.

Tycker samma sak. Den var god men smakar inte alls som julmust.
Citera
2015-12-24, 17:24
  #2594
Medlem
Ratis avatar
Ska nog köpa några Zeunerts och lagra till nästa år och se om det verkligen blir godare som många säger.
Citera
2015-12-24, 22:03
  #2595
Medlem
danevitos avatar
VASA SPECIAL JULMUST

5-poängare
Citera
2015-12-26, 15:52
  #2596
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danevito
VASA SPECIAL JULMUST

5-poängare

Skumbananen är inte helt fel...
Citera
2015-12-26, 15:57
  #2597
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Ska nog köpa några Zeunerts och lagra till nästa år och se om det verkligen blir godare som många säger.
Bra idé! Jag kom över en back med dammiga Zeunerts från föregående jul, som blivit stående på ett lager. De var ljuvliga.
Citera
2015-12-28, 14:28
  #2598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
enligt vad jag hört så har de dragit in "julmusten" för att den var så extremt äcklig. ett smart beslut, men varför ens släppa skiten om den är odrickbar?
hitta den på maxi idag. hade inte läst varningenhär, förstod efter första klunken att det nog skulle finnas ett omdöme. lätt den vidrigaste julmusten nånsin.
Citera
2015-12-28, 18:59
  #2599
Medlem
jkl555s avatar
Det här är mitt omdöme om årets julmust:

Apotekarnes Årsmust: Smakade knappt julmust, mer som Trocadero. För mycket apelsin och knappt någon kardemumma.

Zeunerts: Tycker den de senaste två åren har smakat blaskigare än tidigare. Karamellsmaken är ju en del av Zeunerits men kanske lite väl mycket i år. Föredrar när smakerna ligger och lurar och inte tar över för mycket. Saknar den där tonen av tjära som är så god i julmust. Ska pröva att lagra några flaskor till nästa år.

Nygårda Bourbonfatslagrade: Godaste julmusten i år. Runda och välbalanserade smaker som bryter av varandra fint, och inte minst den där tonen av tjära (vet inte vad det är) på botten.

Apotekarnes orignal: Klassikern som alltid håller! Om den bara vore mindre söt och låtit de andra smakerna framträda mer hade den nog vara nummer ett.
Citera
2015-12-29, 00:22
  #2600
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtSnor
hitta den på maxi idag. hade inte läst varningenhär, förstod efter första klunken att det nog skulle finnas ett omdöme. lätt den vidrigaste julmusten nånsin.
Ja, alltså herregud. Förstår inte alls hur NOCCO ens fick släppa sin julmust då den knappt går att dricka ens en klunk utav.
Citera
2016-01-07, 05:36
  #2601
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkl555
Det här är mitt omdöme om årets julmust:

Apotekarnes Årsmust: Smakade knappt julmust, mer som Trocadero. För mycket apelsin och knappt någon kardemumma.

Really? Kardemumma var det första jag tänkte på första gången jag drack en, utan att veta vad som var i. Tycker kardemummasmaken är väldigt tydlig, och det påminde inte lite om glögg.
Citera
2016-01-07, 06:50
  #2602
Medlem
lirareflashbacks avatar
Jul och påskmust e ju samma smak.
Och smaken är fantastisk.
Men mkt beroende på att drycken inte säljs året om. Då hade man inte uppskattat den på samma sätt - för den enda drycken som kan drickas året om utan att man lessnar är coca cola. :-P
Citera
2016-07-09, 20:25
  #2603
Medlem
Elementarts avatar
Såg att Systembolaget har kvar några flaskor av Nygårdas Julmust som är lagrad på bourbonfat, så jag ska nog köpa en flaska nästa vecka.
Citera
2016-07-17, 19:47
  #2604
Medlem
Out-of-Steps avatar
Drack precis en burk. Att man så snabbt kan glömma hur gott det är...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback