2014-11-28, 10:30
Medlem
Ratis avatar
"Enligt Hälsolivs undersökning innehåller favoriten julmust lika mycket socker som annan läsk."
http://www.expressen.se/halsoliv/julmust-sa-mycket-socker-innehaller-den/

Det är väl aldrig någon som påstått något annat. Jäkla Expressen som försöker smutskasta denna fantastiska dryck.
Citera
2014-11-28, 23:54
Medlem
densomtyckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Tror min lokala Hemköp butik slog rekord i tidig julmust i år, köpte min första 30e september!! när jag precis hade lagt undan badshortsen haha

Min Hemköp började typ 3e oktober. Det är ju sjukt :-p

Men nu häromdagen köpte jag på mig lite must på både Hemköp och systemet.
Citera
2014-11-29, 10:57
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densomtycker
Min Hemköp började typ 3e oktober. Det är ju sjukt :-p

Men nu häromdagen köpte jag på mig lite must på både Hemköp och systemet.
Så sent? En av Hemköpbutikerna här rullade ut första pallen i mitten av september.
Men min julmust och lussebulle-säsong börjar tidigast på måndag.
Citera
2014-11-29, 15:28
Medlem
Havskajaks avatar
Drack Special Julmust från VASA Bryggeri, smaksatt med banan. Smakade riktigt bra faktiskt, kan rekommendera den om man vill variera sitt dagliga julmust-intaget.
Citera
2014-11-29, 16:31
Medlem
DevilGods avatar
Hittade Dufvenkrooks Julmust och den ekologiska NaturFrisk Julmust, tror det var på ICA Maxi. Har läst lite om båda efter man köpte dem och ingen har fått direkt övertygande betyg eller omdömen. Ser ändå fram att hälla i mig dem
Citera
2014-11-29, 16:49
Medlem
jkl555s avatar
Min lokala Ica-butik säljer Zeunerts 6-pack. Har även på systemet inhandlat Nygårdas rom- och bourbonfatslagrade samt ett par ekfatslagrade. Fram till jul ladar jag med apotekarnes.
Citera
2014-11-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkl555
Min lokala Ica-butik säljer Zeunerts 6-pack. Har även på systemet inhandlat Nygårdas rom- och bourbonfatslagrade samt ett par ekfatslagrade. Fram till jul ladar jag med apotekarnes.

Ekfatslagrade luktade alldeles för mycket instängt, tyckte in om den tyvärr. Vad tycker du om Zeunerts och den rom- och bourbonfatslagrade?
Citera
2014-12-02, 11:31
Medlem
DevilGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilGod
Hittade Dufvenkrooks Julmust och den ekologiska NaturFrisk Julmust, tror det var på ICA Maxi. Har läst lite om båda efter man köpte dem och ingen har fått direkt övertygande betyg eller omdömen. Ser ändå fram att hälla i mig dem
OK, provade NaturFrisks Julmust och den är ingen julmust alls - inte ens i närheten av det som vi till vardags kallar julmust. Nu vet jag inte vad danskarna har för julmust i övrigt, men Sverige och Finland har samma julmust har jag för mig och Norge har en annan variant. Om detta är Danmarks svar på julmust, så kan de gärna behålla den för sig själva.

Hade den marknadsförts som sur/extra bitter citrus/limeläsk med en touch av cola skulle jag kanske accepterat smaken. Men nu, nej. Den var rätt otäck och näst intill hela flaskan hälldes ut. För att vara ekologisk så kändes eftersmaken vidrigt kemisk. Den här varnar jag för!
Citera
2014-12-02, 11:36
Medlem
AndersM79s avatar
Men trots allt är det väl ändå Apotekarnes som är bäst?
Citera
2014-12-02, 11:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Men trots allt är det väl ändå Apotekarnes som är bäst?
Zeunerts är helt klart bäst.
På andra plats kommer Lidls julmust.
Citera
2014-12-02, 19:51
Medlem
jkl555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Ekfatslagrade luktade alldeles för mycket instängt, tyckte in om den tyvärr. Vad tycker du om Zeunerts och den rom- och bourbonfatslagrade?

Håller med om att Ekfatslagrade tyvärr har skiftande kvalitet, ibland har smakerna skärt sig och ibland smakar den balanserat. Zeunerts håller jag högst, av dom jag druckit. Bourbonen har jag dock inte smakat, utan tänkte vänta med den närmare fram emot jul.
Citera
2014-12-03, 01:01
Medlem
dagsmejas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Mora musten låter spännande. Någon som kan ge en recension?

http://www.morabryggeri.se/moramust.html
Den är nog en av de godaste jag smakat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in