Resultat: .
0%
röster
2014-12-07, 21:13
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Är det du Karl-Heinz Rummenigge?

Ni har i alla fall liknande åsikter i detta fall.

Kalle som Kalle, eller hur? Häng med på tåget, du med cyberkalle...

Edit: Fotbollen lämnade föreningsromantiken vid VM-94, när pengarna började strömma in...någon liknade FIFA vid en koloniträdgårdsförening/kennelklubb som plötsligt vann på Lotto...och det är inte så långt från sanningen...glöm inte BVB:s uppgång och fall innan Kloppo kom...
Senast redigerad av Grus-Kalle 2014-12-07 kl. 21:29.
Citera
2014-12-08, 08:21
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Kalle som Kalle, eller hur? Häng med på tåget, du med cyberkalle...

Edit: Fotbollen lämnade föreningsromantiken vid VM-94, när pengarna började strömma in...någon liknade FIFA vid en koloniträdgårdsförening/kennelklubb som plötsligt vann på Lotto...och det är inte så långt från sanningen...glöm inte BVB:s uppgång och fall innan Kloppo kom...

Jag är bara irriterad över att dom kunnat kringgå 51% regeln.

Citat:

Grymt vaket av Neuer där.

Så skrev jag i matchtråden och detta menade jag.
http://video.eurosport.se/fotboll/bundesliga/2014-2015/tv-liberon-neuer-visar-inga-nerver_vid350179/video.shtml

I helgen kommer det ett nytt poängtapp för Bayern kom ihåg var ni läste det först.
Kanske rent av första nollan.
Citera
2014-12-08, 10:26
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
...
I helgen kommer det ett nytt poängtapp för Bayern kom ihåg var ni läste det först.
Kanske rent av första nollan.

Undrade just när uppsnacket skulle börja...Augsburg har hemmaplan och hoppas säkert på snö och kyla, bl a Robben brukar vara sämre i långkalsonger och handskar. Lycka till, fast du kanske inte skall gå all-in på en hemmaseger.
Citera
2014-12-08, 10:39
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Undrade just när uppsnacket skulle börja...Augsburg har hemmaplan och hoppas säkert på snö och kyla, bl a Robben brukar vara sämre i långkalsonger och handskar. Lycka till, fast du kanske inte skall gå all-in på en hemmaseger.

Hade velat vara på plats i Augsburg på lördag.
Nä jag hoppas på ett oavgjort resultat trots att det är laget i mitt hjärta som spelar.

Är ni lika knäppa som mig när ni samlar på er souvenirer från ert lag?
Hos mig är allt från hundmatskålar till gardinerna märkta med FC Bayern-loggan, frugan julpyntar men hon rör inte mina vackert dekorerade högtalare som är klädda med scarfar från klubben, bilen är dekaltrimmad den med och morgonkaffet dricks i en FC Bayern-mugg med mitt namn på, mobiltelefonen har naturligtvis ett fodral från fan-shopen osv osv.

Ja jag är sjuk.
Citera
2014-12-08, 10:49
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Hade velat vara på plats i Augsburg på lördag.
Nä jag hoppas på ett oavgjort resultat trots att det är laget i mitt hjärta som spelar.

Är ni lika knäppa som mig när ni samlar på er souvenirer från ert lag?
Hos mig är allt från hundmatskålar till gardinerna märkta med FC Bayern-loggan, frugan julpyntar men hon rör inte mina vackert dekorerade högtalare som är klädda med scarfar från klubben, bilen är dekaltrimmad den med och morgonkaffet dricks i en FC Bayern-mugg med mitt namn på, mobiltelefonen har naturligtvis ett fodral från fan-shopen osv osv.

Ja jag är sjuk.

Jag har ett förkläde, ett paraply och handmålade julgranskulor från TSV 1860, vilket känns mycket friskare än en massa röda saker...
Citera
2014-12-08, 12:07
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Håller inte riktigt med, även om Ingolstadt är ett bayerskt lag. Tycker att det är bra om "någon" vill satsa pengar på ett fotbollslag, oavsett om det är Abramovitj eller Matuschek.

Däremot är det viktigt att det finns regler och där är Financial Fair Play ett viktigt, men hittills lite svagt instrument. Den enkla regeln att du inte får spendera mer än du tar in över en viss tid (går att diskutera varför det skall vara tre istf ett år) begränsar möjligheten att köpa sig titlar till ett minimum.

Hiur länge dröjde det innan Chelsea vann CL efter Abramovitj klev in i klubben? Och hur mycket kostade det? Alldeles för länge och alldeles för mycket! När kommer RBL att gå upp i 1. BL? Hur mycket har Bayer 04/Wolfsburg/Hoffenheim vunnit hittills?

VfL blev mästare 2009, Leverkusen lyckades förlora DFB-Pokal/1. BL (Haching!!!)/CL 2002 och Hoffenheim blev Herbstmeister (Olé!) en endaste gång. Köpelag är rätt ofarliga och extremt överskattade, men visst bidrar de till underhållningsvärdet av fotboll.

Jag tror inte att RBL går upp i år, kanske nästa, eller näst-nästa - men det spelar ingen roll, för en bra fotbollsspelare vill vinna titlar och de kommer bara att få lovande och oprövade spelare.

Framför allt så ser jag hellre ett RBL som drivs på ett sunt ekonomiskt sätt än ett HSV som har fjärde bästa finanserna i 1. BL men spelar en skitfotboll och sköter klubben på ett bedrövligt och dilettantiskt skitsätt.

Men det är bara mina två Pfennig, en god kväll till alla Bratwurst-Wichser!

Edit: dippsi, förlåt de hårda orden mot HSV och grattis till en välförtjänt vinst, men en spade måste ibland kallas för en spade.

Att satsa mängder med pengar i en gammal nerdekad anrik klubb är väl en sak men att "skapa" en helt ny med företagsnamnet inkluderat utan supporter- och medlemsinflytande är en annan. Leverkusen må vara ursäktad, det hände för så länge sedan......
Citera
2014-12-08, 12:14
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Jag har ett förkläde, ett paraply och handmålade julgranskulor från TSV 1860, vilket känns mycket friskare än en massa röda saker...

Jag har handduk, paraply, väggkalender, ölglas, snapsglas, kaffemugg, en hel klädkollektion (tennis-tröjor, jackor, t-shirts, mössor, kepsar & matchtröjor) till mig och barnen, vimpel på väggen, klistermärken på resväskorna, mobilfodral och en sittdyna i bilen
Citera
2014-12-08, 12:38
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Att satsa mängder med pengar i en gammal nerdekad anrik klubb är väl en sak men att "skapa" en helt ny med företagsnamnet inkluderat utan supporter- och medlemsinflytande är en annan. Leverkusen må vara ursäktad, det hände för så länge sedan......

Vad är skillnaden? I Österrike har Bundesligalagen sponsornamnet inkluderat i klubbnamnet Austria MAGNA Wien, Sturm PUNTIGAMER Graz, det är väl därifrån de tagit idén.

Den klubb som har det mest katastrofala supporter- och medlemsinflytande är tyvärr TSV 1860. Det går inte att styra klubben på ett ekonomiskt ansvarsfullt sätt och funktionärer byts oftare än tränare.

Jag kan förstå att RB inte vill dela med sig av inflytande när de betalar allt. FCB kan sälja små aktieposter till fantasipriser till Allianz, Audi och Adidas för att de har haft sina finanser i ordning de senaste femtio åren.

Edit: Det roligaste klubbnamnet jag stött på i Österrike var TSV McDonald's Sanktjohann (Tyrol), efter det gick vi inte längre till Donken utan till Sanktjohann...
Senast redigerad av Grus-Kalle 2014-12-08 kl. 12:42.
Citera
2014-12-08, 12:40
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Jag har handduk, paraply, väggkalender, ölglas, snapsglas, kaffemugg, en hel klädkollektion (tennis-tröjor, jackor, t-shirts, mössor, kepsar & matchtröjor) till mig och barnen, vimpel på väggen, klistermärken på resväskorna, mobilfodral och en sittdyna i bilen

Jag inser att jag inte är en hit för merchandiseavdelningen för Sechzig och troligtvis kommer att behålla den sistaplats jag redan intagit...
Citera
2014-12-09, 09:47
Medlem
cyberkalles avatar
Underbart snack i Calcios matchtråd av Ezzelino och Brille om glorifieringen av allt som kommer från det fina folket dvs dom Engelsktalande.
Vielen dank für das meine herren.

Pöbeln går vidare med sitt och har beställt Lebkuchen från Nürnberg fast jag ogillar dom så skall det bara ätas till jul, samt så fick jag tag i lite Stollen så nu kan juljävulen komma.

http://www.lebkuchen-schmidt.com/
http://de.wikipedia.org/wiki/Stollen_(Geb%C3%A4ck)

Det ser ut som att Klopp åter petar Weidenfeller till förmån för Langerak i kvällens match mot Anderlecht.

Lars Bender saknas för Leverkusen i deras viktiga match och han blöder väl näsblod igen.

Känns som att man skrivit det några gånger nu men Badstuber tränar åter med laget.
Citera
2014-12-10, 04:12
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Underbart snack i Calcios matchtråd av Ezzelino och Brille om glorifieringen av allt som kommer från det fina folket dvs dom Engelsktalande.
Vielen dank für das meine herren.

...

Känns som att man skrivit det några gånger nu men Badstuber tränar åter med laget.
Var tvungen att kolla vad du hänvisade till ((FB) Allt om Calcio! 2014/2015), och oj, vad fint skrivet! Det får en verkligen att förstå vikten av att bry sig mer om det speciella vi har i den tyska såväl som i den svenska kulturen. Vore kul om vi fick fler resereportage från och intressanta analyser av olika delar av Tyskland i allmänhet och Bundesliga i synnerhet.

Något som är typiskt tyskt är att våra klubbar (med några undantag tyvärr) är världsbäst på att sköta sin ekonomi. Denna grund som många andra ligor inte kan stå på.

Därför vill jag svara lite på det Grus-Kalle skrivit om att man borde tillåta fler företag i den tyska fotbollen. Det viktigaste är inte att få fram de bästa klubbarna i världen, det viktigaste är att ha en hållbar och underhållande fotboll. För att kunna ha det måste man ha en nära kontakt med supportrarna, och en nära kontakt till kulturen runt om i städerna. Då är företag fel väg att gå.

Kul att Badstuber tränar igen
Citera
2014-12-10, 08:25
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
....

Därför vill jag svara lite på det Grus-Kalle skrivit om att man borde tillåta fler företag i den tyska fotbollen. Det viktigaste är inte att få fram de bästa klubbarna i världen, det viktigaste är att ha en hållbar och underhållande fotboll. För att kunna ha det måste man ha en nära kontakt med supportrarna, och en nära kontakt till kulturen runt om i städerna. Då är företag fel väg att gå.

Kul att Badstuber tränar igen

Jag har inte argumenterat för fler företag, min punkt är att det är oväsentligt var finansieringen kommer ifrån - så länge Financial Fair Play gäller dvs. du kan inte spendera mer än du tar in över en viss period.

Lika konkurrensvillkor för alla är en viktig bas för alla aktiviteter och ekonomisk hållbarhet är en grundsten, oavsett vem som betalar. Det var allt. Jag har inga emotionella argument mot RBL, det är bara en klubb som många andra.

Jag tycker det var kul att se Badstuber göra bra ifrån sig innan han skadade sig igen, det ger hopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in