Resultat: .
0%
röster
2015-05-23, 22:17
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Helt underbart att rädda kontraktet genom två vinster som avslutning på denna miserabla vårsäsong. Galen sista omgång! Hannover tar sig upp på 13:e plats vilket ju inte låter så illa men man ska komma ihåg att det bara är två poäng ner till kvalplatsen och tre till nedflyttningsplats. Rätt sjukt att Freiburg ramlar ur trots 34 inspelade poäng...
Är rätt ny inom tysk fotboll. Håller en del koll på våra svenskar i ligan. Hur går det för Albornoz? Ser att han får starta rätt mycket. Du som håller på Hannover kanske har mer koll på honom än vad jag har ?
Citera
2015-05-23, 22:52
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Är rätt ny inom tysk fotboll. Håller en del koll på våra svenskar i ligan. Hur går det för Albornoz? Ser att han får starta rätt mycket. Du som håller på Hannover kanske har mer koll på honom än vad jag har ?
Jag tycker att Albornoz gjort en bra debutsäsong. Steget från Allsvenskan till Bundesliga är större än vad många tror men Miiko har acklimatiserat sig och är startspelare på vänsterbacken. Visst har han gjort några mindre bra insatser, vilket ibland inneburit att han temporärt förlorat sin status som startspelare. Men nu på slutet av säsongen har han spelat stabilare och om Hannover inte skulle värva någon stjärnspelare till den positionen (mycket osannolikt) så kommer Albornoz att fortsätta som ordinarie vänsterback.

En annan svensk som gör det väldigt bra på samma position är ju annars Oscar Wendt. Startspelare i ligatrean Mönchengladbach men tydligen inte bra nog för det svenska landslaget...
Citera
2015-05-23, 22:58
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jag tycker att Albornoz gjort en bra debutsäsong. Steget från Allsvenskan till Bundesliga är större än vad många tror men Miiko har acklimatiserat sig och är startspelare på vänsterbacken. Visst har han gjort några mindre bra insatser, vilket ibland inneburit att han temporärt förlorat sin status som startspelare. Men nu på slutet av säsongen har han spelat stabilare och om Hannover inte skulle värva någon stjärnspelare till den positionen (mycket osannolikt) så kommer Albornoz att fortsätta som ordinarie vänsterback.

En annan svensk som gör det väldigt bra på samma position är ju annars Oscar Wendt. Startspelare i ligatrean Mönchengladbach men tydligen inte bra nog för det svenska landslaget...
Tänkte just på Wendt. Han verkar vara omtyckt i gladbach. Greppar inte hur han inte kan vara uttagen i landslaget..
Citera
2015-05-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Ska man verkligen räkna Albornoz som svensk nu när han är given i Chiles landslag? Om inte Oscar Wendt blir uttagen nästa vecka så är det något som står fel till hos Hamrén. Klasser bättre än Bengtsson.
Citera
2015-05-24, 16:30
Medlem
fchansas avatar
Följde sista omgången av Dritte liga igår med hjärtat i halsgropen. Förutsättningarna var glasklara. Hansa behövde vinna alternativt "Scheisse Unterhaching" behövde förlora för att Hansa skulle klara sig kvar i Dritte. Vid det omvända skulle "Scheisse Unterhaching" klara sig kvar på Hansas bekostnad. Hansa ledde länge borta mot Dresden (med halva ordinarie laget borta pga skador etc) men fick se sig besegrade med 2-1 till slut inklusive ett rött kort. Dock klarade man sig kvar tack vare lite "Ost-Hilfe" då Erfurt såg till att besegra "Scheisse Unterhaching" hemma.

En tur ner i regionalliga hade varit katastrofal nu när man ska bli AB, skuldfria, få in nya investerare och få tillbaka namnet Ostseestadion till nästa säsong.

Blir nog en tur till den sköna östersjökusten nästa vår
Citera
2015-05-24, 17:17
Medlem
Grus-Kalles avatar
Var kommer benämningen "Scheisse Unterhaching" från? I München är det ingen som kallar laget så...
Citera
2015-05-24, 17:34
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Var kommer benämningen "Scheisse Unterhaching" från? I München är det ingen som kallar laget så...

När jag såg Hansa - Unterhaching på Ostseestadion (några år sedan nu). Så hörde jag det överallt på stan, på stadion och till och med på natten genom väggen på hotellrummet Så jag vet faktiskt inte mer än att det var rätt vedertaget uttryck i Rostock då. Kanske ett allmänt skällsord? Nån annan som vet?
Citera
2015-05-24, 20:04
Medlem
cyberkalles avatar
Synd att Freiburg åkte ut.
Nu kan ju Hannovers skitstövlar sluta grina över das pissmannschaft jävla nollor.
Bayern är för helvete legat som ska hyllas inte spottas på.

Blir bara så jävla arg Streich ska hyllas för sina ord.
Citera
2015-05-24, 20:51
Medlem
Jag tycker också det är trist att Freiburg åkte ur Bundesliga. Det är en jävligt välskött klubb - med en av ligans lägsta budgetar har man ju lyckats vara ett tämligen stabilt mittenlag. Säsongen 12/13 var man ju nära på att ta en CL-plats, klubben slutade då femma 4 poäng bakom Schalke. Själva staden Freiburg är sjukt vacker också.
Citera
2015-05-24, 21:08
Bannlyst
Darmstadt uppe nu i första bundesliga för ett ar sedan spelade de i division 3 nu i samma liga som bayern. de har en stadion där det modernaste är en bastu som bygdes för 20 ar sedan. de har inga pengar ingenting men de är ett lag här lite videos

innan slutsignalen https://www.youtube.com/watch?v=E0Qd0iuS5Co

reportage fran lokal tv https://www.youtube.com/watch?v=J-i2IypxKzE

darmstadts hymn (en riktigt bra om man jämför med allt annat skräp) https://www.youtube.com/watch?v=DVo_uLrlvUw
Citera
2015-05-24, 23:23
Medlem
Germanofils avatar
Di Matteo lämnar Schalke efter den misslyckade säsongen:
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/627768/artikel_schalke-zieht-konsequenzen_di-matteo-geht.html

Vem tror ni kommer att efterträda honom? Klopp vore sjukt roligt men kommer naturligtvis inte att hända. Jag kan tänka mig att Paderborns Breitenreiter är en kandidat.
Citera
2015-05-25, 11:35
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
När jag såg Hansa - Unterhaching på Ostseestadion (några år sedan nu). Så hörde jag det överallt på stan, på stadion och till och med på natten genom väggen på hotellrummet Så jag vet faktiskt inte mer än att det var rätt vedertaget uttryck i Rostock då. Kanske ett allmänt skällsord? Nån annan som vet?

Det måste vara något lokalt i norra och/eller östra delarna av Tyskland, har tidigare åkt runt förbundsrepubliken med pojklag från Haching i flera år och aldrig hört det. Vi har snarare blivit bemötta med sympati och vänlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in