Resultat: .
0%
röster
2014-12-04, 15:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Svårt att säga. Laget har ju gått bra i CL, och jag tror svackan vänder snart. Å andra sidan är sex år hyfsat länge på en tränarposition. Han satt sju år på sitt första jobb i Mainz, den klubb han spelade för hela karriären. De många dåliga matcherna i höst indikerar väl antagligen vad bl.a. Götze, Blaszczykowski och Hummels betydde förra säsongen. Klopp får väl fråga sig: "vad skulle Jesus ha gjort?"

http://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%BCrgen_Klopp

Karln lär ju enligt media vara översvämmad av brev från kärlekskranka tyskor som vill spräcka hans andra äktenskap. Inte särskilt kristligt gjort av kvinnorna, kan man tycka.

För övrigt, cyberkalle, tror jag inte att du är någon ond människa. Bara ett hardcorefan av Bayern München.

Jo jag är nog rätt Bayernskadad har sedan jag kom hit alltid haft ett helvete med "äkta" svenskar som bara haft England i skallen, sedan kom det en period där folk började digga Italienska lag men som Bayernsupporter har man alltid varit ensam här.

Nu har jag gullat lite med Dortmundfansen och enligt vissa så tror dom att dom ställer upp med på pappret starkaste uppställningen som dom kan mönstra i backlinjen.
Dortmund: Weidenfeller - Piszczek, Hummels, Subotic, Schmelzer - Mkhitaryan, Kehl, Gündogan, Bendner, Großkreutz - Aubameyang

Riktigt bra lag och det är "bara"" Reus som saknas skulle dock vilja se en annan spelare än Mikitikitarian för han är genomusel.

/Echte Liebe

Edit:
Die Torlinientechnik wird eingeführt. Das Ergab heute eine Abstimmung aller Bundesligavereine

Så det blir målkameror i Tyskland.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-12-04 kl. 15:13.
Citera
2014-12-04, 16:56
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo jag är nog rätt Bayernskadad har sedan jag kom hit alltid haft ett helvete med "äkta" svenskar som bara haft England i skallen, sedan kom det en period där folk började digga Italienska lag men som Bayernsupporter har man alltid varit ensam här.

Nu har jag gullat lite med Dortmundfansen och enligt vissa så tror dom att dom ställer upp med på pappret starkaste uppställningen som dom kan mönstra i backlinjen.
Dortmund: Weidenfeller - Piszczek, Hummels, Subotic, Schmelzer - Mkhitaryan, Kehl, Gündogan, Bendner, Großkreutz - Aubameyang

Riktigt bra lag och det är "bara"" Reus som saknas skulle dock vilja se en annan spelare än Mikitikitarian för han är genomusel.

/Echte Liebe

Edit:
Die Torlinientechnik wird eingeführt. Das Ergab heute eine Abstimmung aller Bundesligavereine

Så det blir målkameror i Tyskland.
Ja vad fasen har hänt med Mikitikitarian? Hade kanske ingen supersäsong förra heller, men det var ändå hans debutsäsong och såg väldigt lovande ut flera matcher, och gjorde väl en 9 (?) mål sin första säsong och fick väl även några assists. Detta år har han alltså 0 assist och 0 mål i Dortmund.
Citera
2014-12-04, 17:57
Medlem
Grus-Kalles avatar
Det kändes som om BVB var på väg att vända när de fortfarande hade en chans på CL-kvalifikation, men nu går väl den platsen till Augsburg istället...

Jag undrar vad det är som får Huub Stevens att vända en trend på några dagar, som inte Klopp klarar av? Alla spelare i BVB borde vara medvetna om den kvalitet som laget har på papperet och inte bli så rädda för fel att de gör flera fatala fel per match.

Var finns professionaliteten? Samma professionalitet som får en bilmekaniker att titta och känna på bromsbelägg/-skivor även under den svåraste av bakfyllor. Har de fått in spelare med fel attityd? För många spelare som inte förstår vad Klopp vill?

Pep byter (rätt komplex) taktik i varje match och spelarna klarar av det. BVB:s problem är till viss del säkert skador, men det största problemet är psykiskt. Varför tar man inte in en psykolog? Stevens hade enskilda samtal med alla spelare och har säkert fått en korttids-effekt som han måste förvalta väl.

/Echte Liebe...sieht anders aus, eller hur cyberkalle?
Citera
2014-12-05, 06:34
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Det kändes som om BVB var på väg att vända när de fortfarande hade en chans på CL-kvalifikation, men nu går väl den platsen till Augsburg istället...

Jag undrar vad det är som får Huub Stevens att vända en trend på några dagar, som inte Klopp klarar av? Alla spelare i BVB borde vara medvetna om den kvalitet som laget har på papperet och inte bli så rädda för fel att de gör flera fatala fel per match.

Var finns professionaliteten? Samma professionalitet som får en bilmekaniker att titta och känna på bromsbelägg/-skivor även under den svåraste av bakfyllor. Har de fått in spelare med fel attityd? För många spelare som inte förstår vad Klopp vill?

Pep byter (rätt komplex) taktik i varje match och spelarna klarar av det. BVB:s problem är till viss del säkert skador, men det största problemet är psykiskt. Varför tar man inte in en psykolog? Stevens hade enskilda samtal med alla spelare och har säkert fått en korttids-effekt som han måste förvalta väl.

/Echte Liebe...sieht anders aus, eller hur cyberkalle?

Ja något är det som inte funkar mellan Klopp och spelarna helt klart, han har ju nästan bara ridit på en framgångsvåg tidigare under sin tid i Dortmund och nu plötsligt funkar inget.

Det ryktas om att Immobile lämnar i vinter då han inte alls höll den klass som dom trodde på, jag kan ha fel men jag har för mig att jag läst i calciotråden att någon där inte trodde på honom.

Brännar Breno blir helt fri man nu den 20e december.

Echte Liebe / lech mich im arsch
Citera
2014-12-05, 09:03
Medlem
Grus-Kalles avatar
Här är en ganska lång och oerhört detaljerad analys inför Immobiles transfer: http://spielverlagerung.de/2014/06/10/ciro-immobile-dortmunds-neue-durchschlagskraft/ I korthet går det ut på att han hör till den utdöende Klinsmann-typen som spelare och därtill är rätt svag tekniskt. ("kunde vara en import från 90-talet")

Det som fick mig att fundera var en kommentar att BVB konstant har förlorat offensiv bollhållningsförmåga genom de spelare som lämnat (senast Götze, Lewy) som de inte kunnat ersätta (Aubameyang, Immobile). Bollinnehavet har minskat och man försöker spela ännu rakare och snabbare omställningar.

Men, bristande bollhållningsförmåga gör att BVB får en kontring emot sig när någon förlorar bollen i offensiven. Så har det oftast sett ut i år och medan Klopp offentligt pratar om individuella fel, så förbannar han säkert privat att han inte har bättre spelare.

BVB är med sitt spelsätt dessutom beroende av ett starkt defensivspel, den tidiga defensiven har bara Mikitikitarian gjort bra i år. Den bakre defensiven är extremt försvagad av Gündogans skada och Hummels dåliga form/skada, framför allt i uppspelsfasen och vid bollinnehav generellt.

Då det ser ut som om de mönstrar bästa laget ikväll, så får vi väl se om det blir någon bättring.

Edit:
Citat:
...Echte Liebe / leck mich am Arsch
Tack för dagens garv, kan se den som bakrutedekal, kanske främst i Gelsenkirchen...
Senast redigerad av Grus-Kalle 2014-12-05 kl. 09:16.
Citera
2014-12-06, 17:49
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Edit: Tack för dagens garv, kan se den som bakrutedekal, kanske främst i Gelsenkirchen...

Varsågod

Nu måste även ni börja ha lite respekt för Augsburg dom gjorde en kanonsäsong förra året och hamnade på den övre halvan och nu är det smått otroligt hur bra det går 3e plats innan Leverkusen spelat.

Nu tror ju jag att dom inte kommer att hålla topp fyra när säsongen är över men jag önskar det då får ni gråta lite över koffecienter hit och dit.
Ich liebe das.
Citera
2014-12-07, 10:42
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Varsågod

Nu måste även ni börja ha lite respekt för Augsburg dom gjorde en kanonsäsong förra året och hamnade på den övre halvan och nu är det smått otroligt hur bra det går 3e plats innan Leverkusen spelat.

Nu tror ju jag att dom inte kommer att hålla topp fyra när säsongen är över men jag önskar det då får ni gråta lite över koffecienter hit och dit.
Ich liebe das.

Jag gillar Augsburg. Kul att det så pass bra för dem (även om mitt BL-tips sprack i helgen )

Idag hoppas jag serieledarna i Zweite, Ingolstadt, slår RBL och håller dem borta från topp tre platserna (även fast jag inte gillar Ingolstadt sedan sedan 2010).
Citera
2014-12-07, 16:20
Medlem
Pickmylussys avatar
Varför är zzweite så svängig för ? Inte lagt märke till att lagen blivit särskilt sönderköpta i slutet av säsongerna. Alltid några nya lag i toppen. Aue förra året som ligger i botten nu om jag kommer ihåg rätt. Och nu Ingolstadt? Fan kommer dom ifrån RBL är väl förståeligt dessvärre men har fått för mig att det alltid är en jävla rundgång där nere.

Följer inte andraligan så mycket mer än att jag kollar tabellläget nån gång ibland.
Citera
2014-12-07, 16:21
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Jag gillar Augsburg. Kul att det så pass bra för dem (även om mitt BL-tips sprack i helgen )

Idag hoppas jag serieledarna i Zweite, Ingolstadt, slår RBL och håller dem borta från topp tre platserna (även fast jag inte gillar Ingolstadt sedan sedan 2010).

RBL-Ingolstadt 0-1. Härligt. Håll dem borta från toppen!
Citera
2014-12-07, 20:26
Medlem
dippsis avatar
Vilken underbar helg för Hamburg SV, min önskning var att ha 20p efter halva säsongen. Ännu är det inte omöjligt.

Freiburg (b)
Stuttgart (h)
Schalke (b)

Tror det slutar på 4p och det vill säga 19p vilket jag är helnöjd med. Glad att det likt förra säsongen finns lag som spelar betydligt sämre den oss.
Citera
2014-12-07, 20:39
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
RBL-Ingolstadt 0-1. Härligt. Håll dem borta från toppen!

Håller inte riktigt med, även om Ingolstadt är ett bayerskt lag. Tycker att det är bra om "någon" vill satsa pengar på ett fotbollslag, oavsett om det är Abramovitj eller Matuschek.

Däremot är det viktigt att det finns regler och där är Financial Fair Play ett viktigt, men hittills lite svagt instrument. Den enkla regeln att du inte får spendera mer än du tar in över en viss tid (går att diskutera varför det skall vara tre istf ett år) begränsar möjligheten att köpa sig titlar till ett minimum.

Hiur länge dröjde det innan Chelsea vann CL efter Abramovitj klev in i klubben? Och hur mycket kostade det? Alldeles för länge och alldeles för mycket! När kommer RBL att gå upp i 1. BL? Hur mycket har Bayer 04/Wolfsburg/Hoffenheim vunnit hittills?

VfL blev mästare 2009, Leverkusen lyckades förlora DFB-Pokal/1. BL (Haching!!!)/CL 2002 och Hoffenheim blev Herbstmeister (Olé!) en endaste gång. Köpelag är rätt ofarliga och extremt överskattade, men visst bidrar de till underhållningsvärdet av fotboll.

Jag tror inte att RBL går upp i år, kanske nästa, eller näst-nästa - men det spelar ingen roll, för en bra fotbollsspelare vill vinna titlar och de kommer bara att få lovande och oprövade spelare.

Framför allt så ser jag hellre ett RBL som drivs på ett sunt ekonomiskt sätt än ett HSV som har fjärde bästa finanserna i 1. BL men spelar en skitfotboll och sköter klubben på ett bedrövligt och dilettantiskt skitsätt.

Men det är bara mina två Pfennig, en god kväll till alla Bratwurst-Wichser!

Edit: dippsi, förlåt de hårda orden mot HSV och grattis till en välförtjänt vinst, men en spade måste ibland kallas för en spade.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2014-12-07 kl. 20:44.
Citera
2014-12-07, 21:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Håller inte riktigt med, även om Ingolstadt är ett bayerskt lag. Tycker att det är bra om "någon" vill satsa pengar på ett fotbollslag, oavsett om det är Abramovitj eller Matuschek.

Däremot är det viktigt att det finns regler och där är Financial Fair Play ett viktigt, men hittills lite svagt instrument. Den enkla regeln att du inte får spendera mer än du tar in över en viss tid (går att diskutera varför det skall vara tre istf ett år) begränsar möjligheten att köpa sig titlar till ett minimum.

Hiur länge dröjde det innan Chelsea vann CL efter Abramovitj klev in i klubben? Och hur mycket kostade det? Alldeles för länge och alldeles för mycket! När kommer RBL att gå upp i 1. BL? Hur mycket har Bayer 04/Wolfsburg/Hoffenheim vunnit hittills?

VfL blev mästare 2009, Leverkusen lyckades förlora DFB-Pokal/1. BL (Haching!!!)/CL 2002 och Hoffenheim blev Herbstmeister (Olé!) en endaste gång. Köpelag är rätt ofarliga och extremt överskattade, men visst bidrar de till underhållningsvärdet av fotboll.

Jag tror inte att RBL går upp i år, kanske nästa, eller näst-nästa - men det spelar ingen roll, för en bra fotbollsspelare vill vinna titlar och de kommer bara att få lovande och oprövade spelare.

Framför allt så ser jag hellre ett RBL som drivs på ett sunt ekonomiskt sätt än ett HSV som har fjärde bästa finanserna i 1. BL men spelar en skitfotboll och sköter klubben på ett bedrövligt och dilettantiskt skitsätt.

Men det är bara mina två Pfennig, en god kväll till alla Bratwurst-Wichser!

Är det du Karl-Heinz Rummenigge?

Ni har i alla fall liknande åsikter i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in