Svenske journalister av hysterisk-venstre kaliber driter seg ut utenfor Sveriges grenser del XXVII:
http://www.dagbladet.no/2014/12/06/n...isme/36606206/
Denne jævla tosken er altså frekk nok til å dra paralleller mellom Fremskrittspartiet, et demokratisk valgt parti, og Nasjonal Samlings Tysklands-godkjente leder under WWII, Vidkun Quisling. Det er, som noen andre sa lenger oppe i tråden, en tjeneste til Vidkun Quisling og en ekstrem urettferdighet mot Frp, og jeg er langt i fra noen Frp-fan.
Per Svensson:
"Jeg er skuffet over SAS, et stort og betydningsfullt flyselskap, og synes de bøyer seg lett. Men dette sier noe om det politiske klimaet i Skandinavia."
Nei, det sier noe om at du ikke bare kan kaste rundt deg med beskyldninger og sammenligninger med gammelnazister som Quisling. Norge hater Quisling så sterkt at navnet hans i dag er et symbol på feighet og svik på lik linje med Judas.
Per Svensson sier:
"Det er ubehagelig og veldig urovekkende at ett parti i ett nordisk land kan bestemme hva andre skal lese. Frp bekrefter min hypotese om at disse partiene har uvilje overfor andres argumenter; det er karakteristisk for denne tradisjonen."
Frp kan, på lik linje med alle andre i Norge, klage på artikler skrevet. Det er ikke din rett å få alt det du skriver i en avis eller blad. Kan jeg møte opp på kontoret til Sydsvenskan og kreve at de skal trykke "Per Svensson er tilbakestående" over hele forsiden? Nei, selvfølgelig ikke, men det betyr jo ikke at Sydsvenskan bestemmer hva folk i Sverige kan og ikke kan lese. Du har ytringsfrihet, men det er ingen som har plikt til å videreføre det du sier.
Per Svensson sier:
"I den åtte sider lange artikkelen, kalt «Ytterste høyres framvekst», konstaterer Svensson at Sverigedemokraterna, Dansk Folkeparti og Frp nå besitter en makt «ytre høyre» aldri har hatt før, og prøver å analysere hvordan vi er kommet dit."
Unnskyld? Ytre høyre hadde selvfølgelig langt større makt i Norge under WWII enn hva de har i dag. Er denne mannen frisk?
Per Svensson skriver, gjengitt:
"Et viktig poeng er at røttene til den svenske høyrepopulismen - og dermed Sverigedemokraterna - er nærmere nazismen fordi Sverige aldri var okkupert, som Danmark og Norge. En arv fra krigen er at nasjonalisme og flaggbruk oppfattes mer positivt i Danmark og Norge enn i Sverige."
Så Per Svensson skriver altså at nasjonalisme er, grunnet okkupasjon under krigen, oppfattet forskjellig i Norge og Sverige. Vel, herr Svensson, da kan du kanskje holde deg for god til å sammenligne demokratisk valgte partier på høyresiden med Norges mest forhatte mann gjennom tidene. Enhver oppegående person med selvinnsikt vil selvfølgelig innse hvor utrolig arrogant nedlatende, ignorant og rett fram dum Per Svensson fremstår. Dessverre forstår han det ikke selv.
Jeg er godt til venstre i politikken, men å sammenligne Frp som parti med nazister er rett og slett piss. Det er mye man kan ta SD, Frp o.l. på, så jeg ser ikke helt poenget med å finne opp masse tull som svensk venstreside virker å ha for vane å gjøre. Svensk venstreside gjøres til latter i Norge og Danmark, og jeg syns synd på de venstreorienterte i Sverige som evt. måtte ha noe mellom ørene.