Det verkar faktiskt som om media och det politiska etablissemanget inte räknade med att SD skulle utnyttja sin position och fälla regeringens budget.
Kriget som har utspelat sig i media efter att detta skedde är fantastiskt intressant att betrakta.
Det tog inte många timmar innan journalisterna och det politiska etablissemanget gick till full attack.
Jag tror att journalisterna och det politiska etablissemanget blev fullständigt tagna på sängen. Få trodde att SD skulle fälla regeringens budget och ännu färre trodde att ett nyval skulle utlysas direkt efter detta.
Istället för en vändpunkt i mediakriget så förutspår jag att det stora slaget kommer inför den 22 mars. Jag tror att ovanstående exempel är bara ett smakprov på det som komma skall.
Journalisterna och det politiska etablissemanget kommer att fortsätta med att gå "full retard" mot SD och deras väljare och vi kan vänta oss den smutsigaste valrörelsen hittills av en enda anledning.
De är livrädda.
För första gågnen tror jag att journalisterna och det politiska etablissemanget har kommit till insikten att de riskerar att förlora kontrollen fullständigt. Med ett SD runt 20% faller deras narrativ som de använt sig av för att kontrollera situationen och då öppnar sig vägen till deras egna "helveten".
Mycket spännande tider väntar.
Kriget som har utspelat sig i media efter att detta skedde är fantastiskt intressant att betrakta.
Det tog inte många timmar innan journalisterna och det politiska etablissemanget gick till full attack.
- I DN Debatt publicerades forskare som fastslog att deras experimentella metoder fastslagit att SD:s väljare egentligen är kryptonazister. Denna publicering återrapporterades givetvis utan ifrågasättande i alla nyheteskanaler.
- I flera dags- och kvällstidningar (Expressen, SVD och andra) började journalister gräva fram vilka delar av den nedröstade budgeten låg i linje med SD:s budget, för att sedan torgföra det som ett "svek" mot SD:s väljare. Detta gjordes givetvis utan ett ord om vilka delar av Alliansens budget som låg i linje SD:s budget.
- Flera mediakanaler framför nu att SD återigen blivit ett enfrågeparti tack vare händelserna. Märkligt nog kallade ingen Vänsterpartiet för enfrågeparti när de villkorade sitt stöd för budgeten med ett "stopp för vinster i välfärden".
- Man har anfört hur ansvarslöst det är med ett extraval p g a kostnaderna (siffror som nämnts är MSEK 200 - 500). Ingen verkar dock kalla regeringen ansvarslös då förseningen av Förbifart Stockholm kostar ca MSEK 500 och detta görs som en politisk eftergift till miljöpartiet.
- Statsministern och finansministern har gått ut och kallat SD för neofacister, givetvis utan att bli ifrågasatta av någon i media.
Jag tror att journalisterna och det politiska etablissemanget blev fullständigt tagna på sängen. Få trodde att SD skulle fälla regeringens budget och ännu färre trodde att ett nyval skulle utlysas direkt efter detta.
Istället för en vändpunkt i mediakriget så förutspår jag att det stora slaget kommer inför den 22 mars. Jag tror att ovanstående exempel är bara ett smakprov på det som komma skall.
Journalisterna och det politiska etablissemanget kommer att fortsätta med att gå "full retard" mot SD och deras väljare och vi kan vänta oss den smutsigaste valrörelsen hittills av en enda anledning.
De är livrädda.
För första gågnen tror jag att journalisterna och det politiska etablissemanget har kommit till insikten att de riskerar att förlora kontrollen fullständigt. Med ett SD runt 20% faller deras narrativ som de använt sig av för att kontrollera situationen och då öppnar sig vägen till deras egna "helveten".
Mycket spännande tider väntar.