Citat:
Ursprungligen postat av
MoLoK
Jag tror att moderaterna kommer att köra den stora "språktest-bluffen" inför extravalet... frågan är om SDs nuvarande och potentiella väljare kommer att falla för det. Jag tror att media kommer att ursäkta moderaternas agerande. Eller helt enkelt låtsas som om det regnar...
Som jag tror nämdes i oppinionstråden så måste man väl ändå anse att folk är för smarta idag för en sådan flip flopande stockdumhet, speciellt efter det uppkomna läget? Komposterare, demens-sossar med rollator och ungdomar fast i subkulturellt baserad partilojalitet kommer att rösta vidare som förr, men de som har varit rörliga kommer nog att hålla fast vid SD om de nu än gång har börjat få morgonklägget ur ögonen och skåda verkligheten. De som tvekade men hyskade ur i sista sekund kommer nog vara modigare vid valurnan nästa gång efter den här cirkusen.
Hur skulle något slags småkraffs till "utspel" eller "trevande" kunna förändra situationen? Språktest, wtf?
Media predikar bara till kören också, i vår tid. Resten av befolkningen har hjärnan påkopplad och himlar med ögonen framför smartphonen samtidigt som de försöker undvika att klampa rätt in i ett migrantbylte med pappmugg var femte meter.