Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-05, 22:18
Medlem
Cyranos avatar
[

Visst är Danielsson feg. Han har nog blivit strykrädd genom åren, då han emellanåt öppnat näbben, men alltid fått oerhört med pisk i media. Nu är han pensionär och kanske kan han våga litet mer i framtiden, men tro´t.[/quote]

Feg? Han har vågat framträda med namn och identitet och framhärdat sina långt ifrån populära åsikter. Om det gör honom feg, vad är då en flashbackare som gömmer sig bakom en pseudonym (likt mig)?
Citera
2014-12-05, 22:18
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Det där är ju alldeles utmärkt! Jag röstade förvisso på SD tidigare i höstas, men jag älskar musik så jag kan inte vara rasist eller främlingsfientlig.

Nu ska jag lyssna på lite antirasistisk Ultima Thule!

Nej, för att vara något mer seriös får jag hålla med om att det där var gallimatias av sällan skådat slag.

Ja, några proppar har brunnit hos Lokko. Jag gillar också musik. Mycket. Och jag gillar rätt många olika sorter, så nu funderar jag på hur det låter hemma Andres. Så här? https://www.youtube.com/watch?v=isVEqFnebEM

Eller är det i musiken som del av mediekriget kommer att föras i framtiden?
Citera
2014-12-05, 22:25
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Alltså, det här med att integrationen funkar dåligt har det snackats om från etablerade partier sen typ 2009. Det var det stora argumentet mot SD inför valet 2010, "Integrationen måste bli bättre".

Verkligheten är den att Sverige förmodligen är världsmästare i integration. Annars hade vi haft inbördeskrig för länge sedan. Att det inte fungerar beror enbart på att volymerna är så stora att systemen rinner över. Ingen politik i den mänskliga världen kan bygga ett bärkraftigt system för de volymerna vi har haft och än mindre ser framför oss. Detta lyfts minsann inte fram i media, men det förvånar väl ingen.
Citera
2014-12-05, 22:26
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrano
[

Visst är Danielsson feg. Han har nog blivit strykrädd genom åren, då han emellanåt öppnat näbben, men alltid fått oerhört med pisk i media. Nu är han pensionär och kanske kan han våga litet mer i framtiden, men tro´t.

Feg? Han har vågat framträda med namn och identitet och framhärdat sina långt ifrån populära åsikter. Om det gör honom feg, vad är då en flashbackare som gömmer sig bakom en pseudonym (likt mig)?[/quote]

Danielsson är politiker. Politikers uppgift är att tycka saker. När det väl sker, då kan man inte hel tiden backa undan. Om han står för sin uppfattning denna gång och står emot eventuell mediestorm, så lovar jag att ta tillbaka.
Citera
2014-12-05, 22:30
Medlem
Cyranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja, några proppar har brunnit hos Lokko. Jag gillar också musik. Mycket. Och jag gillar rätt många olika sorter, så nu funderar jag på hur det låter hemma Andres. Så här? https://www.youtube.com/watch?v=isVEqFnebEM

Herregud, vem bryr sig om vilken musik folk lyssnar till? Det mesta är ändå för barn, med total oförståelse för musik och anda konstformer. Jag dömer varken ut svensktopp eller introverta punkband, de fyller sin funktion. Men jämfört med t.ex. Bartok (eller mer"lättillgängligt" Beethovens senare stråkkvartetter) har de förstås inga beröringspunkter med seriös musik.
Citera
2014-12-05, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Alltså, det här med att integrationen funkar dåligt har det snackats om från etablerade partier sen typ 2009. Det var det stora argumentet mot SD inför valet 2010, "Integrationen måste bli bättre".
Tal om dålig integration har funnits längre. Det är en variant av "fler fritidsgårdar", dvs att det är något i grunden fel på det svenska samhället som gör att det går så dåligt. Vi måste bli bättre helt enkelt: om något misslyckas så är det hos "oss" felet ligger. Det kan ses som ett sätt att möta SD, visst, med det är en märklig kombination av hybris i det att man tror sig kunna klara av allt med lite bättre politik, förnekelse av var problemen ligger och en oförklarlig känsla av otillräcklighet i att man tror sig behöva vara bäst på "humanitet".
Citera
2014-12-05, 22:49
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag tror att moderaterna kommer att köra den stora "språktest-bluffen" inför extravalet... frågan är om SDs nuvarande och potentiella väljare kommer att falla för det. Jag tror att media kommer att ursäkta moderaternas agerande. Eller helt enkelt låtsas som om det regnar...

Som jag tror nämdes i oppinionstråden så måste man väl ändå anse att folk är för smarta idag för en sådan flip flopande stockdumhet, speciellt efter det uppkomna läget? Komposterare, demens-sossar med rollator och ungdomar fast i subkulturellt baserad partilojalitet kommer att rösta vidare som förr, men de som har varit rörliga kommer nog att hålla fast vid SD om de nu än gång har börjat få morgonklägget ur ögonen och skåda verkligheten. De som tvekade men hyskade ur i sista sekund kommer nog vara modigare vid valurnan nästa gång efter den här cirkusen.

Hur skulle något slags småkraffs till "utspel" eller "trevande" kunna förändra situationen? Språktest, wtf?
Media predikar bara till kören också, i vår tid. Resten av befolkningen har hjärnan påkopplad och himlar med ögonen framför smartphonen samtidigt som de försöker undvika att klampa rätt in i ett migrantbylte med pappmugg var femte meter.
Senast redigerad av Droidlife 2014-12-05 kl. 22:53.
Citera
2014-12-05, 23:12
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94

Musik med tillhörande subkulturella nicher och vårt tids hialösa myndighetsgivande till ofärdiga människor i övre tonåren har varit en helt CENTRAL del av arsenalen i de senaste decenniernas mediakrig. Väldigt, väldigt många unga, och unga vuxna, och vuxna också för den delen har fått sin politiska hållning ifrån "konsten".

Konst --> känslor --> valsedel.

Min syster är bildkonstnärinna med ett naivistiskt uttryck. Hennes bilder köpes uteslutande av batikdraperade vernisagebesökare. Min kära syster vet NOLL om politik, men hon "avskyr SD, fy fa-an alltså!".
Senast redigerad av Droidlife 2014-12-05 kl. 23:16.
Citera
2014-12-05, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Hen har väl bekänt färg helt enkelt.
Citera
2014-12-05, 23:46
Medlem
Om vi ska fundera på spelteori så kan det återigen vara på sin plats att påminna om hungriga-björnen-doktrinen.

Någon kommer bli uppäten av SD-björnen, men för att slippa krävs faktiskt inte att man kan springa snabbare än den. Det räcker att promenera raskare än sin överviktiga, astmatiska sossekompis med skoskav.

För det finns ju två sorters invandringsskeptiska väljare - de som är på väg till SD och de som inte är det ännu och vill tro på de mest halvhjärtade signaler som tyder på en tillnyktring.

Kan borgerligheten bara presentera en fundersam lågmäldhet i migrationsfrågan så kommer det att vara en konkurrensfördel gentemot S. Och det borgerliga parti som funderar med mest rynkad panna och är lågmäldast i sitt hyllande av invandringen kan agera röstvampyr gentemot allianskollegorna.
Citera
2014-12-06, 00:18
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Om vi ska fundera på spelteori så kan det återigen vara på sin plats att påminna om hungriga-björnen-doktrinen.

Någon kommer bli uppäten av SD-björnen, men för att slippa krävs faktiskt inte att man kan springa snabbare än den. Det räcker att promenera raskare än sin överviktiga, astmatiska sossekompis med skoskav.

För det finns ju två sorters invandringsskeptiska väljare - de som är på väg till SD och de som inte är det ännu och vill tro på de mest halvhjärtade signaler som tyder på en tillnyktring.

Kan borgerligheten bara presentera en fundersam lågmäldhet i migrationsfrågan så kommer det att vara en konkurrensfördel gentemot S. Och det borgerliga parti som funderar med mest rynkad panna och är lågmäldast i sitt hyllande av invandringen kan agera röstvampyr gentemot allianskollegorna.

Helt rätt. I förra valet blödde M sönder sig till SD. Spelar de sina kort rätt nu kan det vara S tur. Låt dem gapa tillsammans med MP om nazism, IS, fascism och varva det med lite tokig feminism så kan det mycket väl bli till de borgerligas fördel. De kanske till och med kan ta tillbaka lite väljare från SD medans sossarna tappar till samma parti.
Citera
2014-12-06, 08:02
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Arnstberg sågar modern iransk mediehoraimport, https://morklaggning.wordpress.com/2...-lognfabriken/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in