Citat:
Ursprungligen postat av
utrymningsplan
Hej alla. Jag har följt tråden och varit hoppfull ett tag nu,
grattis till alla som fått snabba svar!
Om jag skulle vara i hans hemland i februari (när vi borde få intervjutid), kan man hänga på till intervjun då, typ sitta i väntrummet?
Yes, du tillåts vara med, sitta i vantrummet, medan partnern intervjuas. Var sjalv i den situationen i går, intervjun tog drygt två timmar, forst om hennes liv, familj, mm, detaljrikt. Sedan om partnern, ocksa detaljrikt. Sen naer, var, hur, traffades ni, detaljer, detaljer,,, brollop, hur manga gaester, var, brollopsmiddag var, hur har ni rest omkring, hur stor bostad, sovrum, adressen, bla bla... Hans favoritfaerg, favoritmat, nagon egen bil,,,,, vad taenker du goera efter tillstand beviljat, jobba, studera, vilken utbildning, erfarenhet har du.... osv.
Alla handlingar i ansoekan skall vara med och uppvisas.
Slutligen, efter avslutad intervju: "Hur snabbt vill du ha eventuellt tillstand?" - Snabbast moejligt, svaret givet!
Svaret meddelas foerst till partnern i Sverige, via email, inte till den ansoekande.
Kallelsen till intervjun kom exakt 4 manader sedan internetansokan skickades till MigV, intervjun 2 manader senare, i hemlandet. Bitopsy och fingeravtryck i hemlandet, om ingen svensk ambassad daer, naermsta ambassadland.