2014-12-03, 22:28
  #1525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Ja, jag såg ingen omedelbar anledning för att vi skulle få avslag i alla fall. Intervjun såg bra ut, jag läste den renskrivna. Sen har man ju förstås funderat på andra saker. Har vi skickat in tillräcklig med bevis? Har vi varit tillsammans tillräckligt länge o.s.v men inget av de känns ju som anledningar att ge avslag direkt.

Hon ska i alla fall ringa efter att konsulatet öppnat(18:00 svensk tid) och hennes jobb tillåter. Jag tror inte att jag kommer få något brev till mig eller kan ringa? Vi gjorde ingen såndär fullmaktsgrej. Men får hon inte tag på dem eller svar idag så får jag väl ringa imorgon. Bara allt har gått bra nu så hoppas jag att hon kan åka med mig hem efter jul/nyårs-helgen. men det är lite annat att göra förstås också, en hel del praktiskt att lösa och så.

Nu har vi förvisso inte fått ett positivt beslut än men nu känner man att det är så orättvist för de som sökt förra året och inte fått beslut än.

Ha fast är nog osannolikt att de skulle avslå direkt efter så kort tid, men jag känner igen känslan, sov inte på hela natten haha.

Ja hoppas hon lyckats ringa annars kan du ringa, de får säga vad beslutet blev, jag ringde och frågade och jag angav bara mitt namn.

Det är en mäktig känsla att resa hem tillsammans!
Citera
2014-12-04, 11:16
  #1526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naserian
Ha fast är nog osannolikt att de skulle avslå direkt efter så kort tid, men jag känner igen känslan, sov inte på hela natten haha.

Ja hoppas hon lyckats ringa annars kan du ringa, de får säga vad beslutet blev, jag ringde och frågade och jag angav bara mitt namn.

Det är en mäktig känsla att resa hem tillsammans!

Citat:
Ursprungligen postat av utrymningsplan
Jag ringde och fick muntligt om det var positivt eller negativt till schengen-visumet utan fullmakt (man får dock inte det formella beslutet i brevlådan som annars). Så ring imorgon! Det verkar ju lovande.

Om man kommer fram är det ju bra i alla fall. Hon fick tag på rätt person på konsulatet igår men hon kunde inte säga något utan hänvisade istället till ambassaden i Washington, D.C. Dom hade ju förstås hunnit stänga för dagen redan. Nu har jag försökt ringa Migrationsverket, men såklart efter man knappat in alla val samt beteckningsnummer så säger rösten att alla linjer är upptagna och man ombeds ringa senare.

Jag ska försöka igen till lunch. Annars får hon försöka med ambassaden senare igen.

Eftersom jag inte har fullmakt och således inte får något på posten, vad händer då? Det stod bara att hon skulle få besked genom konsulatet/ambassaden då. Men om man inte får tag på dem, kommer de skicka något slags papper då? För något papper måste vi ju ha med oss till Migrationsverket sen för att fingerscan och fotografering för kortet.
Citera
2014-12-04, 16:49
  #1527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Om man kommer fram är det ju bra i alla fall. Hon fick tag på rätt person på konsulatet igår men hon kunde inte säga något utan hänvisade istället till ambassaden i Washington, D.C. Dom hade ju förstås hunnit stänga för dagen redan. Nu har jag försökt ringa Migrationsverket, men såklart efter man knappat in alla val samt beteckningsnummer så säger rösten att alla linjer är upptagna och man ombeds ringa senare.

Jag ska försöka igen till lunch. Annars får hon försöka med ambassaden senare igen.

Eftersom jag inte har fullmakt och således inte får något på posten, vad händer då? Det stod bara att hon skulle få besked genom konsulatet/ambassaden då. Men om man inte får tag på dem, kommer de skicka något slags papper då? För något papper måste vi ju ha med oss till Migrationsverket sen för att fingerscan och fotografering för kortet.

Jag brukar ringa flera gånger på rad (typ 10) och till slut hamnar jag i kö.
Citera
2014-12-04, 17:57
  #1528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utrymningsplan
Jag brukar ringa flera gånger på rad (typ 10) och till slut hamnar jag i kö.

Tack för tipset! Nu behöver jag inte ringa dom på väldigt länge igen i alla fall för nu har jag beslutet på e-mail! Vi fick beviljat två år! Tack alla här för ert stöd.

Jag försvinner dock inte.
Citera
2014-12-04, 20:43
  #1529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Tack för tipset! Nu behöver jag inte ringa dom på väldigt länge igen i alla fall för nu har jag beslutet på e-mail! Vi fick beviljat två år! Tack alla här för ert stöd.

Jag försvinner dock inte.


Stort grattis Snart för oss andra också hoppas jag!
Citera
2014-12-04, 23:19
  #1530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Tack för tipset! Nu behöver jag inte ringa dom på väldigt länge igen i alla fall för nu har jag beslutet på e-mail! Vi fick beviljat två år! Tack alla här för ert stöd.

Jag försvinner dock inte.

Jättestort grattis till er!
Citera
2014-12-05, 11:18
  #1531
Medlem
Nu är ansökan inskickad.

Kvar återstår väntetid på 14 månader alltså.

Den som lever får se.

Är det någon som har erfarenhet av att få avslag
eller vet om det är vanligt och i så fall varför?
Citera
2014-12-05, 16:32
  #1532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra30
Nu är ansökan inskickad.

Kvar återstår väntetid på 14 månader alltså.

Den som lever får se.

Är det någon som har erfarenhet av att få avslag
eller vet om det är vanligt och i så fall varför?

Eller så går det mycket fortare än så

Avslag är är inte så jättevanligt, kommer inte ihåg procenten det handlar om. Det kan ske om man lämnat oriktiga uppgifter, om man lämnat olika uppgifter, om man inte känner varandra väl. Har man bevis att man har en seriös relation (det är det de bryr sig om) så är det huvudsaken.
Citera
2014-12-05, 23:05
  #1533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Tack för tipset! Nu behöver jag inte ringa dom på väldigt länge igen i alla fall för nu har jag beslutet på e-mail! Vi fick beviljat två år! Tack alla här för ert stöd.

Jag försvinner dock inte.


Grattis!!!
Citera
2014-12-06, 01:25
  #1534
Medlem
mulash44s avatar
Migrationsverket har fattat beslut i mitt ärende efter 17 månader och tre veckor uppehållstillstånd gäller 2 år.


från 10 juni 2013
intervju 03 dec. 2014
beslut 04 dec. 2014



tack alihopp för allt hjälp , hoppas ni får beslut snabbare... I love you all .

PEACE LOVE AND UNITY
Citera
2014-12-06, 06:01
  #1535
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mulash44
Migrationsverket har fattat beslut i mitt ärende efter 17 månader och tre veckor uppehållstillstånd gäller 2 år.


från 10 juni 2013
intervju 03 dec. 2014
beslut 04 dec. 2014



tack alihopp för allt hjälp , hoppas ni får beslut snabbare... I love you all .

PEACE LOVE AND UNITY

2 år, nytt regelverk? Enligt info MigV beviljas forst 1 år, i slutet av detta år, tillfragas båda parter, om dom vill ha 1 år till, innan 2 år kommit till slutet, tillfragas båda ytterligare en gång, om svar Ja, så blir det livslångt PUT, utan prut!
Citera
2014-12-06, 06:13
  #1536
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utrymningsplan
Hej alla. Jag har följt tråden och varit hoppfull ett tag nu,
grattis till alla som fått snabba svar!
Om jag skulle vara i hans hemland i februari (när vi borde få intervjutid), kan man hänga på till intervjun då, typ sitta i väntrummet?

Yes, du tillåts vara med, sitta i vantrummet, medan partnern intervjuas. Var sjalv i den situationen i går, intervjun tog drygt två timmar, forst om hennes liv, familj, mm, detaljrikt. Sedan om partnern, ocksa detaljrikt. Sen naer, var, hur, traffades ni, detaljer, detaljer,,, brollop, hur manga gaester, var, brollopsmiddag var, hur har ni rest omkring, hur stor bostad, sovrum, adressen, bla bla... Hans favoritfaerg, favoritmat, nagon egen bil,,,,, vad taenker du goera efter tillstand beviljat, jobba, studera, vilken utbildning, erfarenhet har du.... osv.

Alla handlingar i ansoekan skall vara med och uppvisas.

Slutligen, efter avslutad intervju: "Hur snabbt vill du ha eventuellt tillstand?" - Snabbast moejligt, svaret givet!

Svaret meddelas foerst till partnern i Sverige, via email, inte till den ansoekande.

Kallelsen till intervjun kom exakt 4 manader sedan internetansokan skickades till MigV, intervjun 2 manader senare, i hemlandet. Bitopsy och fingeravtryck i hemlandet, om ingen svensk ambassad daer, naermsta ambassadland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in