Citat:
Jag trodde att det skulle gå snabbt att få ett beslut efter intervjun. Ditt ärende har ju tidigare "följt kurvan" och du har kunnat räkna ut tex när du skulle få mail om kallelse till intervju baserat på information från andra här?
Vidare har jag beräknat att min man kommer få mail denna vecka (6.e).
Kanske det var krisen med syrien som skjutit upp handläggningen med våra ärenden. Det har ju varit ganska tyst på detta forum om positiva beslut på sistone.
Hoppas du får svar snart, det får du säkert!
Vidare har jag beräknat att min man kommer få mail denna vecka (6.e).
Kanske det var krisen med syrien som skjutit upp handläggningen med våra ärenden. Det har ju varit ganska tyst på detta forum om positiva beslut på sistone.
Hoppas du får svar snart, det får du säkert!
Hej Minde,
det är svårt att hålla reda på alla här men du kanske minns att jag skrev att det var lite problem med intervjun. Hon var på sin intervju den 3 November, men först blev inte intervjun renskriven på ett tag och sen fick hon skriva under och skicka tillbaka samt komplementera med papper så intervjun inklusive bevis som hon tagit med sig blev inte inskickat förrän 1 December, alltså i måndags, på eftermiddagen så det var nära midnatt svensk tid.
Så jag har kollat den där websidan om och om igen. Men! Nu för en och en halv timma sen så fick hon ett mail där det står att beslut är taget!! Så det gick väldigt fort efter att intervjun äntligen blev inskickad(det var ju den biten som tog tid). Sen står det ju vidare då att man inte får reda på beslutet via det här mailet. Bara det att beslutet är fattat. Så nu har jag varit upprymd hela morgonen! Men jag börjar fundera lite. Tänk om beslutet är avslag.

Sen undrar jag också hur snart jag kommer få reda på beslutet. Det står att det kommer via post om man bor i Sverige eller till konsulatet/ambassaden om man inte är där och då borde väl dom få beslutet elektroniskt så att man kan ringa dom så fort dom öppnar antar jag.
Jag tycker ändå att det inte borde vara avslag eftersom det gick så snabbt. Hade dom saker att fundera på borde dom väl frågat.