Han (JN) uppger nu att 25-åringen var mycket svartsjuk. "Hon vart vansinnig när jag träffade mitt ex"
"Hon var arg och kastade saker"
"Varför hade du så mycket vapen med dig?"
"Jag hade inte bestämt hur jag skulle göra som jag sa innan."
Efter ett utdraget och blodigt styckmord så är det tydligen helt i sin ordning att ägna
tid åt intressanta små googlesökningar och då kan man som här hamna på Ikea för
en ny matta är tänkt att inhandlas. Sånt har man ro med att bestyra mitt uppe i alltihop.
Åtminstone det här människoexemplaret som är på tapeten nu ordentligt. Hon kan hon.
Hon hanterar sitt "kaos" anmärkningsvärt väl får lov att sägas. Men kom ihåg: "Ingenting
av det här var ju egentligen meningen att hända". Inte skulle det gå så långt som att
det dödades inte. Nej, men, det var i själva verket bara en markering tjejen med
sin "tokpanik" var ute efter att åstadkomma i Askersund den gryningen i juni.
Markera för rivalen nånting. Klubba ner henne men under former så att den nerklubbade
aldrig såg angriparen men ändå skulle förstå vem som utdelat hammarslaget eller slagen.
Ack så dåligt detta gick. Det spårade istället ut i något helt annat och mer fruktansvärt.
Men som sagt: det skulle inte ske. Egentligen. För så stygg är inte lilla Jonna inte.
Egentligen.
Emellertid: bra kanske för sin egen trovärdighets skull när det ska försöka upprätthållas
bilden av hur historien egentligen skulle avlöpt, utan död och styckning och eländes elände,
vore nog om tjejen förmådde visa att hon är mer skakad till själen än vad intrycket
nu verkar bli. Alltför kontrollerad, alltför lite omtumlad, för dåligt i fas helt enkelt
med den
berättelse som det är meningen att försöka "sälja in" till rätten under
dessa fem dagar förhandlingarna varar.
Den 25-åriga ryttarinnan rörde inte en min när hon i dag berättade om hur det gick till när hon tog livet av sin kärleksrival.
Hon fick panik och det var ”kaos i huvudet” när hennes offer rörde sig och skrek.
– Jag hämtade den skarpare kniven, efter det blev hon tyst, sa hon i tingsrätten
En tjej med "skinn på näsan"

:
Åklagaren:
Vart gjorde du av de bitarna du klippte bort?
Jag la det i en påse. Jag städade ju och plockade undan. Det berättade jag ju innan.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19966754.ab