Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-11, 15:47
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissepisseparon
Det här blir riktigt spännade. Ser fram mot detta som ett barn längtar efter tomten.
Är det någon som har koll på hur J:s fd har det? Har allt allt återgått till det normala? Vad har hänt med J:s och J:s gård? Är den till salu?

Oklart om gården är till salu, men JN är fortfarande skriven på adressen.
Citera
2014-11-11, 21:29
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissepisseparon
Det här blir riktigt spännade. Ser fram mot detta som ett barn längtar efter tomten.
Är det någon som har koll på hur J:s fd har det? Har allt allt återgått till det normala? Vad har hänt med J:s och J:s gård? Är den till salu?

Vad som händer med gården är väl rätt ointressant eftersom inget brott är begånget där mer än att JH troligen hämtat verktyg därifrån...
Jag är mer nyfiken på hur det blir framöver med boende i själva lägenheten i A-sund där både mord/styckning begåtts😳.
Vem vill typ bo i en spöklägenhet där en ung tjej styckats upp i delar???
Nej fy f...n så obehagligt!
Lgh är fortfarande "övergiven" med persienner neddragna i alla fönster. Skrämmande när man passerar och vet vad som försigåtts där inne.
Sen funderar jag på dom stackars hundarna som JH tydligen ägde (och enl spekulationer var hemma och rastade innan hon åkte tillbaka till lägenheten för att agera slaktare...
Vem har tagit hand om dessa stackare😥?
Citera
2014-11-14, 18:28
Medlem
Jag tror de har taskiga bevis.
Försöker nog köpa sig tid.
Citera
2014-11-14, 20:05
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbens
Jag tror de har taskiga bevis.
Försöker nog köpa sig tid.

Det tror jag inte alls! Däremot så har säkerligen en bidragande orsak till att det dragit ut på tiden varit att JH krävde att få byta till en lyx-advokat. Han har ju då behövt extra tid för att läsa in sig på fallet.
Därtill har andra faktorer som att vissa förhör blev senarelagda.
Nu får vi hoppas att åklagaren lämnar in åtalet nu på onsdag som är det datum som förlängningen är satt till.
5 dagar kvar.....
Senast redigerad av Kexet65 2014-11-14 kl. 20:08.
Citera
2014-11-14, 22:37
Medlem
mollpans avatar
Kan säga att JHs fd enligt min uppfattning återgått till det normala.
Har sett honom ute på krogar flera gånger.

Och det är ju bra.. det måste han ju.
Citera
2014-11-15, 23:44
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollpan
Kan säga att JHs fd enligt min uppfattning återgått till det normala.
Har sett honom ute på krogar flera gånger.

Och det är ju bra.. det måste han ju.

vilken av dem?
Citera
2014-11-16, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Det tror jag inte alls! Däremot så har säkerligen en bidragande orsak till att det dragit ut på tiden varit att JH krävde att få byta till en lyx-advokat. Han har ju då behövt extra tid för att läsa in sig på fallet.
Därtill har andra faktorer som att vissa förhör blev senarelagda.
Nu får vi hoppas att åklagaren lämnar in åtalet nu på onsdag som är det datum som förlängningen är satt till.
5 dagar kvar.....

Det är som jag förstått inte självklart att advokaten har tillgång till FUP
innan åtal väcks.
Förhörskopior får han väl efter som han är med på förhör.
Citera
2014-11-16, 17:14
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungskalle
Vad är en lyx-advokat?

Dito en "kändis-advokat"!
Såna som typ grova brottslingar oftast använder sig av!
Blir dyrt för oss skattebetalare för det är vi som får betala notan!
Citera
2014-11-16, 17:16
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Bullshit. Bevisen är blytunga. Ett erkännade från Jonna, åkl kan väl inte ha bättre läge. Sedan går såklart försvaret på dråp alt vållande, det skulle jag också göra om jag var Eriksson.
Rättegången startar den 5/12.

Är det spikat?
Var har du fått uppgiften ifrån?
Då bör FUP komma nu på onsdag enl mailet jag fick från Tingsrätten!
Citera
2014-11-16, 19:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Alla advokater som blir förordade går under rättstaxan och en "kändisadvokat" eller "lyxadvokat" kostar således inte staten, eller dig, mer än en okänd försvarare.

Tilläggas kan här också eftersom frågan kommer upp att dessa "kändisadvokater" inte precis utgör advokatyrkets elittrupper. De får mycket press, visst. Men de som har högst status i den här speciella världen och tjänar de största pengarna är förstås de som håller på med olika former av affärsjuridik på de stora byråerna i storstäderna. Vissa av "kändisadvokaterna" är nog snarare närmast ett skämt internt i branschen.
Citera
2014-11-16, 20:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Alla advokater som blir förordade går under rättstaxan och en "kändisadvokat" eller "lyxadvokat" kostar således inte staten, eller dig, mer än en okänd försvarare.
Vissa advokater tar mer i restidsersättning än andra, och kostar staten och därmed skattebetalarna mer.
Citera
2014-11-16, 22:43
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vissa advokater tar mer i restidsersättning än andra, och kostar staten och därmed skattebetalarna mer.

Exakt Quarrel!
Och det vet vi alla att det blir fördömt dyrt.
Men hur som helst...
Nu får vi väl hoppas att tidigare inlägg där vederbörande skrev när rättegången ska starta stämmer...
En fredag!
På onsdag ska jag maila och be att tingsrätten mailar över FUP till mig...
Det lär nog bli en hektisk dag för tingsrätten för det verkar vara väldigt många som vill ha den!
Ps. Gick förbi lägenheten idag igen och där har fortfarande ingen aktivitet hänt.
Samma neddragna persienner som varit hela tiden.
Undrar hur J.A har det? Måste kännas fruktansvärt att vara den person som är anledningen till detta drama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in