Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-05, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
JH kan ha hämnats på LL innan hon med kniv valde att avsluta. Det finns även mindre trevliga indikationer på att det skulle kunna vara just så.

Vad syftar du på, mer specifikt? Har läst FUP men inte själv gjort den reflektionen.
Citera
2014-12-05, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Är det ingen som har reflekterat över den av grannen uppgivna ungefärliga tidsaxel – från att hon började ringa på dörren tills det blev ”tyst”?

Om den är någorlunda riktig så har även annat som inte framkommit, skett i lägenheten. Det finns då 15-20 minuter av tid att fylla ut, då LL skrek.

Hammaren som JH använde var ingen vanlig hobbyhammare, ej heller snickarhammare. Det var en 37 cm lång Slägghammare.. Kroppen är inte funtad så att någon skriker särskilt länge om ett sånt verktyg används mot bakhuvudet – i syfte att omgående ..

JH kan ha hämnats på LL innan hon med kniv valde att avsluta. Det finns även mindre trevliga indikationer på att det skulle kunna vara just så.

Och varför finns ingen hänvisning till en rekonstruktion av
mordförloppet? Av samma skäl tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Vad syftar du på, mer specifikt? Har läst FUP men inte själv gjort den reflektionen.

Förmodar att det åsyftas på OM JH plågat eller torterat LL.
Med tanke på alla skador hon hade på kroppen.

Antar att den spekulationen kommer sig av att det finns olika tidsangivelser i FUP och förhör.
Men det innebär inte att det egentligen ÄR ett tidsglapp , kan ju vara vittnen som inte minns rätt.
Sedan är det ju inte mycket tid att spela på egentligen.

Min fetade av LeeVans inlägg och ditt citat.
Citera
2014-12-05, 06:30
Medlem
Grandiosos avatar
Han (JN) uppger nu att 25-åringen var mycket svartsjuk. "Hon vart vansinnig när jag träffade mitt ex"
"Hon var arg och kastade saker"

"Varför hade du så mycket vapen med dig?"

"Jag hade inte bestämt hur jag skulle göra som jag sa innan."

Efter ett utdraget och blodigt styckmord så är det tydligen helt i sin ordning att ägna
tid åt intressanta små googlesökningar och då kan man som här hamna på Ikea för
en ny matta är tänkt att inhandlas. Sånt har man ro med att bestyra mitt uppe i alltihop.
Åtminstone det här människoexemplaret som är på tapeten nu ordentligt. Hon kan hon.
Hon hanterar sitt "kaos" anmärkningsvärt väl får lov att sägas. Men kom ihåg: "Ingenting
av det här var ju egentligen meningen att hända". Inte skulle det gå så långt som att
det dödades inte. Nej, men, det var i själva verket bara en markering tjejen med
sin "tokpanik" var ute efter att åstadkomma i Askersund den gryningen i juni.
Markera för rivalen nånting. Klubba ner henne men under former så att den nerklubbade
aldrig såg angriparen men ändå skulle förstå vem som utdelat hammarslaget eller slagen.
Ack så dåligt detta gick. Det spårade istället ut i något helt annat och mer fruktansvärt.
Men som sagt: det skulle inte ske. Egentligen. För så stygg är inte lilla Jonna inte.
Egentligen.

Emellertid: bra kanske för sin egen trovärdighets skull när det ska försöka upprätthållas
bilden av hur historien egentligen skulle avlöpt, utan död och styckning och eländes elände,
vore nog om tjejen förmådde visa att hon är mer skakad till själen än vad intrycket
nu verkar bli. Alltför kontrollerad, alltför lite omtumlad, för dåligt i fas helt enkelt
med den berättelse som det är meningen att försöka "sälja in" till rätten under
dessa fem dagar förhandlingarna varar.

Den 25-åriga ryttarinnan rörde inte en min när hon i dag berättade om hur det gick till när hon tog livet av sin kärleksrival.

Hon fick panik och det var ”kaos i huvudet” när hennes offer rörde sig och skrek.

– Jag hämtade den skarpare kniven, efter det blev hon tyst, sa hon i tingsrätten

En tjej med "skinn på näsan" :

Åklagaren: Vart gjorde du av de bitarna du klippte bort?

Jag la det i en påse. Jag städade ju och plockade undan. Det berättade jag ju innan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19966754.ab
Citera
2014-12-05, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Emellertid:

Farbror behöver kanske uppdatera sig. Finns en ny hipp ''uppfinning'' den kallas 'piller' väldigt populär ute bland ungdomarna i vårat samhälle bland annat, även äldre får ta del av div sådana i olika former.

Med tanke på att JH åkt i det närmaste skytteltrafik till psyket under sin tid i häkte så förefaller det inte som speciellt osannolikt att hon skulle gå på diverse sådant nämligen.
Citera
2014-12-05, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Nej, JN bor inte kvar i huset. Det är nu uthyrt till en annan person.
Kollade Ratsit och det ser ut som han är skriven där fortfarande
Citera
2014-12-05, 10:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Kollade Ratsit och det ser ut som han är skriven där fortfarande
Enligt Ratsit delar han bostad med två personer vars namn jag inte alls känner igen sedan tidigare. Jag antar att de är de nya hyresgästerna, och att han inte har gjort flyttanmälan.
Citera
2014-12-05, 10:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rustab
Jag har varit på alla rättegångsdagarna och gör följande reflektion.
Jonna har en grav borderlinestörning, hon uppfyller alla kriterier. Enligt uppgift från en läkare jag pratat med lider ofta en borderlinepatient av andra störningar med.
Jonna började första dagen att komma in under en filt och satt med böjd rygg och tittade inte på åhörare eller någon i salen. När hon dag två fick komma till tals började hon med att hulkande be om ursäkt till familjen, men efter det pratade hon med klar och säker stämma. Jag fick intrycket att hon snabbt växlar mellan tillgjord gråt och samlat tillstånd. Efter dag ett kom hon in i salen med håret uppsatt och en annan kroppshållning. Mer självsäker.
Jonna berättar en detaljerad bild av vad som händer morddagen, men när åklagaren pressar henne om varför hon gör si eller så är det ”kaos” och hon ”minns inte” och det är ”svart”. På frågor om vad som händer i hallen och hur många gånger hon hugger minns hon inte och själva styckningen ”är som en film”, hon ser bara ryggen på sig själv. Min slutsats är att hon har planerat det som att det skulle se ut som självmord, men det gick fel när Lovisa inte blev tyst och att Jonna inte kunde få ner Lovisa i en IKEA påse. Hade Lovisa tystnat efter första slaget hade Jonna sövt henne med sprutan och sedan fraktat henne till tågspåret. Det vittnar hennes historia till Sara om.
Då Jonas hördes bakom stängda dörrar vet jag inte vad han sa, men fick info från insidan att han var i dåligt tillstånd och var mycket fåordig. Han dåliga mående tror jag bottnar i att han känner skuld för att hans ”player” beteende är anledningen till Lovisas död och därför skäms han som gris.
Jonathan verkade vara en högst normal kille, snygg klädd och han passar inte in i mönstret liksom. Det såg ut som fasen hemma, skitigt och jäkligt och killen ser mer ut som en Stureplanskis. Överhörde när han innan pratade med Jonnas mamma att han nu börjat flytta ut saker från huset.
Kristian var ett vittne och skulle höras som kompis till Jonna, men rätt snart framgick det att han och Jonna hade en sexuell relation så sent som veckan innan mordet. Hon verkade vara samma skrot och korn som Jonas, kaka söker maka.....knulla runt hit och dit.
Eriksson må vara en av Sveriges bästa advokater, men att få detta från mord till dråp kommer han inte fixa. Det slutar på 18 år och Hotel Hinseberg för Jonna.

Det fetade hoppas jag verkligen inte. Han försökte ju bryta med Jonna och skulden är helt och hållet hennes. Det går inte att skylla över det på någon annan. Att han mår dåligt är inte konstigt, hans x har dödat hans nya flickvän. Men han har ingen skuld i det, jag hoppas verkligen han får det stöd han behöver.

Jag hoppas att de unga männen kommer att kunna återgå till ett fullt normalt liv så småningom.
Citera
2014-12-05, 10:42
Medlem
Citat:
Enligt uppgift från en läkare jag pratat med lider ofta en borderlinepatient av andra störningar med.

Eller att hon är kraftigt medicinerad och har så varit sen i somras. Borderline är f.ö något som bryter ut långt tidigare, och det finns inga som helst spår av detta i hennes historik tidigare. Eller i hennes liv under denna period i övrigt.

Den slutsats man kan dra är att stolplatsen du upptagit nog varit bättre lämpad för någon annan

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det fetade hoppas jag verkligen inte. Han försökte ju bryta med Jonna och skulden är helt och hållet hennes. Det går inte att skylla över det på någon annan. Att han mår dåligt är inte konstigt, hans x har dödat hans nya flickvän. Men han har ingen skuld i det, jag hoppas verkligen han får det stöd han behöver.

Jag hoppas att de unga männen kommer att kunna återgå till ett fullt normalt liv så småningom.

Enligt uppgift från vilka och efter att han hade lekt hur länge? (LL och hennes uppgifter till sin mor eller JA's förhör är knappast att betrakta som opartiska i denna soppan) JA hade redan innan han släpade tillbaka JH till triangeln även varit otrogen med ett flertal partners när han var i Thailand, och LL hade han bollat med sedan högstadium.
Senast redigerad av dip 2014-12-05 kl. 10:45.
Citera
2014-12-05, 10:45
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt Ratsit delar han bostad med två personer vars namn jag inte alls känner igen sedan tidigare. Jag antar att de är de nya hyresgästerna, och att han inte har gjort flyttanmälan.

Så är det!
Citera
2014-12-05, 10:48
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Eller att hon är kraftigt medicinerad och har så varit sen i somras. Borderline är f.ö något som bryter ut långt tidigare, och det finns inga som helst spår av detta i hennes historik tidigare. Eller i hennes liv under denna period i övrigt.

Den slutsats man kan dra är att stolplatsen du upptagit nog varit bättre lämpad för någon annan

Enligt uppgift från vilka och efter att han hade lekt hur länge? (LL och hennes uppgifter till sin mor eller JA's förhör är knappast att betrakta som opartiska i denna soppan) JA hade redan innan han släpade tillbaka JH till triangeln även varit otrogen med ett flertal partners när han var i Thailand, och LL hade han bollat med sedan högstadium.

Men det spelar liksom ingen roll. Det händer rätt ofta att folk är otrogna till höger och vänster utan att deras fd flickvänner mördar.

Tycker du att han ska känna skuld för L*visas död?
Citera
2014-12-05, 10:57
Medlem
Citat:
Jag drar den slutsatsen av hennes egen berättelse om hennes mående och betende INNAN hon greps samt de vittnen som hörts. Huruvida min plats hade varit bättre för någon annan tror jag inte riktigt du är kapabel att bedöma.

Det hade funnits försvårande omständigheter i hennes historik genomgående om fallet varit BL. Det gör det inte, förklarade ''Läkaren'' varför för dig?
Citera
2014-12-05, 11:32
Medlem
Citat:
Vad menar du? Du får nog lägga ut texten lite.

Jag menar att ''Borderline'' är något som i stort sett uteslutande inträder långt tidigare än efter patienten har passerat 20. Därav att det är något som brukar märkas av redan i samband med att man börjar närma sig pubertet. Och den röda tråden brukar aldrig vara speciellt svår att se, i fallet JH finns det absolut NOLL som pekar på att BL skulle föreligga om du ser utanför den triangel hon vistats i eller om du ser längre bakåt än nåt/några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in