Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-05, 00:15
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Som jag sa:

9/10 dödsfall tar ambulansen hand om

1/10 är det något annat som har hänt.
Ja i vanliga olycksfall med dödlig utgång ja.
Men knappast vid mord heller misstänkt brott.Ej heller när någon äldre legat hemma och dött osv.
Har pratar vi väl ändå inte om ett vanligt dödsfall.
Senast redigerad av Maxipower1 2014-12-05 kl. 00:37.
Citera
2014-12-05, 00:15
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Som jag sa:

9/10 dödsfall tar ambulansen hand om

1/10 är det något annat som har hänt.
Men vad tar du sådan absurda siffror ifrån? Drar du dem ur arslet?
Den övervägande majoriteten av dödsfall i hemmet är åldringar med hemsjukvård/hemtjänst. Dödsfallet är oftast förväntat och hämtas med vanlig bårbil. Ambulanser är dyra och används till att transportera LEVANDE människor i första hand, eller människor där det fortfarande finns en chans till liv. Kommer en ambulans och finner en redan avliden person, så vänder de vanligen och bårbil kontaktas istället. Polisen transporterar mig veterligen, aldrig döda kroppar, inte ens vid mord. De har varken lämpliga bilar eller utbildning för detta.
Citera
2014-12-05, 00:18
Medlem
Jag tänkte på en sak; är det inte lite konstigt att Jonna inte mår illa och kräks i samband med mordet, styckningen och vid dumpandet av kroppsdelarna? Vad jag har läst om henne så har hon kräkts från och till pga situationen med triangeldramat och även nu innan hon skulle höras vid rättegången. Jonna verkar med andra ord ha lätt för att kräkas när hon mår dåligt och är stressad/nervös men alltså inte kräkts en enda gång under de vedervärdiga handlingarna hon gjorde mot Lovisa?
Citera
2014-12-05, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Ambulanser är dyra och används till att transportera LEVANDE människor i första hand, eller människor där det fortfarande finns en chans till liv. Kommer en ambulans och finner en redan avliden person, så vänder de vanligen och bårbil kontaktas istället. Polisen transporterar mig veterligen, aldrig döda kroppar, inte ens vid mord. De har varken lämpliga bilar eller utbildning för detta.

Precis.
Citera
2014-12-05, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Precis.

hitta en handlings plan för ambulanspersonal, i den står det att bara i yttersta undantagsfall transporteras en avliden person i ambulans, fanns däremot ingen förklaring till vad yttersta undantagsfall innebär?
Citera
2014-12-05, 00:34
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakletarn
hitta en handlings plan för ambulanspersonal, i den står det att bara i yttersta undantagsfall transporteras en avliden person i ambulans, fanns däremot ingen förklaring till vad yttersta undantagsfall innebär?
De fall jag varit med om, är när det varit snorlugnt på ambulanssidan, och det inte funnits en ledig bårbil i tjänst inom rimlig tid, i sådana fall har det hänt att ambulansen ställt upp och kört avlidna. Dock brukar då bara ambulansförare medfölja i bilen och ingen ambulanssjuksköterska och oftast är den inte heller akututrustad. Men som redan sagt, detta är undantag och inget som ingår i deras arbetsuppgifter.
Citera
2014-12-05, 00:39
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Jag tänkte på en sak; är det inte lite konstigt att Jonna inte mår illa och kräks i samband med mordet, styckningen och vid dumpandet av kroppsdelarna? Vad jag har läst om henne så har hon kräkts från och till pga situationen med triangeldramat och även nu innan hon skulle höras vid rättegången. Jonna verkar med andra ord ha lätt för att kräkas när hon mår dåligt och är stressad/nervös men alltså inte kräkts en enda gång under de vedervärdiga handlingarna hon gjorde mot Lovisa?

Exakt: Jonna är alltid samlad och samhörig.

Hon uppvisar ett förakt mot BO flertal ggr.

fan jag kan inte länka mer idag, ha kul
Citera
2014-12-05, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakletarn

Jag kan fråga om nån vill veta?
Citera
2014-12-05, 00:45
Medlem
Citat:

Jag har för mig att hon berättat att hon kräktes en gång i badrummet. Tror det var i duschen. Men jag är inte hundra.
Citera
2014-12-05, 00:48
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Jag har för mig att hon berättat att hon kräktes en gång i badrummet. Tror det var i duschen. Men jag är inte hundra.

Nej hon kände sig spyfärdig, men att hon kände sig spyfärdig hela tiden det tror jag.
Citera
2014-12-05, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa

Japp, jag minns också att jag läste i FUP:en att hon kräktes en gång i badrummet, i toan. Men minns inte på vilken sida det stod. Tror det var ett av de första förhören med henne, de frågade henne om just detta för hon uppgav att hon var så äckelmagad.
Citera
2014-12-05, 00:50
Medlem
Citat:

Ja, jag hade visst fel:

På fråga om hon eller Lovisa har spytt någon gång under det inträffade svarar Jonna att hon kräktes i toaletten men det var inte under tumultet. Hon minns inte i vilket skede detta var men det var efter att Lovisa var död. Hon hade inte mycket i magen att kräkas upp, det var mest galla. Hon åt inget på morgonen men borde ha ätit något på kvällen. Hon minns inte att eller i så fall vad hon åt kvällen innan men det borde hon ha gjort. På fråga om varför hon kräktes svarar hon att hon inte vet men säger att hon är känslig och kräks ofta för minsta lilla. Hon vet inte om hon kan ha kräkts i samband med styckningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in