2014-04-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oculus
Sverigegrabben har det här som sin något annorlunda hobby att bara sitta här o svamla, varför lär vi aldrig få svar på.
Vad vi däremot fått svar på gång efter annan är att Sverigegrabben inte har några som helst bevis för sina teorier, det är rent och skärt trams. SG har blivit överbevisad i princip samma stund han gjort ett inlägg som skulle påvisa än det ena och än det andra. Sluta mata trollet.

Toni Alldén har erkänt mordet, teknisk bevisning pekar också ut Toni som enda tänkbara gärningsman, det är gott nog, vad som däremot ej är klarlagt är motivet samt Tonis sexuella handlingar med offret före, alternativt efter, mordet.
Allt står i fup.
Precis så är det.
Och - med lite tur - så kommer Toni plötsligt att inse att det är det ärligaste mot främst de anhöriga att han redovisar i detalj om varför och hur CS blev dödad.
Citera
2014-04-02, 18:00
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
"kopplingen" är att det naturligtvis är en lögn att man skulle ha lagt mer energi på Caroline än en statsminsiter. Om du eller jag skulle bli mördade så skulle man knappast lägga lika mycket energi på det som på Palmemordet. Detta är väl ändå en självklarhet? Sedan att "Caroline var ordentlig" tror jag är en sanning med modifikation. Jag tror man har gett henne en oförtjänt stor helgongloria. Det var ju knappast så att Toni bara skulle ha mördat henne utan anledning om vi nu utgår från att han var gärningsmannen. Men klart man lägger ner mer energi och tid på ett statsministermord nu, snap out of it!! In i verkligheten med dig!

Citat:
Jag har faktiskt empati och försöker se saker på ett pragmatiskt sätt. Det var hemskt det som hände Carolin men det är onödigt att blanda in för mycket känslor i det hela för då får vi inget bra begrepp om vad som hände den där ödesdigra dagen.

Ibland kommer jag tillbaka till den här tråden. Caroline är död. Toni är dömd efter en mycket noggrann utredning. Så den sidan av saken anser jag utagerad. Nu är det mer intressant att vissa (1 person, ingen utpekad!) utan något som helst faktaunderlag "kämpar" för att Toni ska frias till slut.

Först trollade denne person om att han är heltids-polis OCH samtidigt medicinstuderande (nästan färdig, för något år sedan - borde ha klarat AT nu? Efter flera år?). Och det kom lite oklara och mystiska invändningar mot "oklarheter i utredningen".

Därefter förklarade denne person att han, efter domen, ville stödja och trösta Toni (när han släpptes ur häktet och hamnade i fängelse). MEN HAN (personen) fick uppenbarligen inte träffa Toni (snyft..), och personen kämpade vidare utan att lyckas (!). Dömda personer får visst ta emot besök, så antagligen vill inte Toni snacka med "personen"

Nästa drag: utmåla personer i hans närvaro som "möjliga gärningsmän". Först kom sonen, som kanske hade ett hemligt, erotiskt och passionerat förhållande med en tjej som knappt hade befunnit sig norr om Piteå. Han kanske hade ett hemligt förhållande, dödade Carolin, och pappa städade efteråt - med jaktbössa och antändbar vätska?

Nu utpekar "personen" Tonis fru!!!!!... Hon har ju minsann förhörts av polisen! Jo, jo - ingen rök utan eld.. Så hon kanske var gärningsmannen/kvinnan! Mmmm, man blir ju inte förhörd utan anledning. Eller hur?

När folk påpekar att det har skett massor med förhör, av massor med människor (affärsbiträden, kollegor, vänner, gamla skolkamrater, personer ansvariga för renhållningen vid mordplatsen (parkeringsplats med soptunnor etc), Tonis kollegor/släkt/jaktkamrater, et cetera et cetera), då kommer "personen" upp med en ny märklig invändning: Färre personer hördes än efter mordet på Palme, alltså är domen antagligen fel!

Jag kommer att bumpa tråden om 5-10 år, och då finns antagligen "personen" kvar här och har antagligen valt en ny strategi.. För alla andra har ju misslyckats med att "lösa mysteriet".

Nu väntar jag bara på att "personen" ska förklara att han egentligen är en mycket hög jurist (hovrättsråd?), och snart ska fixa allt och avslöja sanningen bakom förra århundradets värsta justitiemord. Jag håller (inte) andan!
Senast redigerad av theodor.busse 2014-04-02 kl. 18:16.
Citera
2014-04-03, 09:57
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Ibland kommer jag tillbaka till den här tråden. Caroline är död. Toni är dömd efter en mycket noggrann utredning. Så den sidan av saken anser jag utagerad. Nu är det mer intressant att vissa (1 person, ingen utpekad!) utan något som helst faktaunderlag "kämpar" för att Toni ska frias till slut.

Först trollade denne person om att han är heltids-polis OCH samtidigt medicinstuderande (nästan färdig, för något år sedan - borde ha klarat AT nu? Efter flera år?). Och det kom lite oklara och mystiska invändningar mot "oklarheter i utredningen".

Därefter förklarade denne person att han, efter domen, ville stödja och trösta Toni (när han släpptes ur häktet och hamnade i fängelse). MEN HAN (personen) fick uppenbarligen inte träffa Toni (snyft..), och personen kämpade vidare utan att lyckas (!). Dömda personer får visst ta emot besök, så antagligen vill inte Toni snacka med "personen"

Nästa drag: utmåla personer i hans närvaro som "möjliga gärningsmän". Först kom sonen, som kanske hade ett hemligt, erotiskt och passionerat förhållande med en tjej som knappt hade befunnit sig norr om Piteå. Han kanske hade ett hemligt förhållande, dödade Carolin, och pappa städade efteråt - med jaktbössa och antändbar vätska?

Nu utpekar "personen" Tonis fru!!!!!... Hon har ju minsann förhörts av polisen! Jo, jo - ingen rök utan eld.. Så hon kanske var gärningsmannen/kvinnan! Mmmm, man blir ju inte förhörd utan anledning. Eller hur?

När folk påpekar att det har skett massor med förhör, av massor med människor (affärsbiträden, kollegor, vänner, gamla skolkamrater, personer ansvariga för renhållningen vid mordplatsen (parkeringsplats med soptunnor etc), Tonis kollegor/släkt/jaktkamrater, et cetera et cetera), då kommer "personen" upp med en ny märklig invändning: Färre personer hördes än efter mordet på Palme, alltså är domen antagligen fel!

Jag kommer att bumpa tråden om 5-10 år, och då finns antagligen "personen" kvar här och har antagligen valt en ny strategi.. För alla andra har ju misslyckats med att "lösa mysteriet".

Nu väntar jag bara på att "personen" ska förklara att han egentligen är en mycket hög jurist (hovrättsråd?), och snart ska fixa allt och avslöja sanningen bakom förra århundradets värsta justitiemord. Jag håller (inte) andan!

Jag har aldrig sagt eller insinuerat att Tonis fru var skyldig, det är sonen jag tror är skyldig och detta har inte förändrats. Jag menar att hon var misstänkt men absolut ej delaktig i mordet så lägg ej ord i munnen på mig även om du ej är intelligent nog att förstå detta rent uppenbara. Bara att kolla igenom varenda inlägg så ser du klart och tydligt att jag tror sonen var skyldig och inte Carolin. Noggrann utredning? Knappast. Lika utredda som Tomas Quick morden? Ungefär. Man går blint på ett erkännande och man saknar både motivbild och tillräcklig bevisning. Man får ett erkännande från en halvt-alkoholiserad person som går på antidepressiva. Poliserna hade säkert kunna fälla honom för Palmemordet också så tydligt borta som han var i den där förhörsvideon. Tycker jag faktiskt vi ska eftersträva nån slags ärlighet här. Ja, jag ljög om att jag var polis för långt över 1,5 år sedan nu men det var för att en användare påstod att han hade upplysningar i fallet och hoppades hen var ointelligent nog att lämna ut info denne trodde att en polis krävde det. Att jag studerar till läkare är ej relevant för fallet, och om du ej visste det så tar läkarutbildningen 5,5 år så jag kan omöjligen vara klar än. Det visste du redan så du spelar bara för gallerierna. Ett litet tillägg är att jag sitter ej bara framför datorn och kämpar för Toni utan jag har varit på en rundresa kring snart hela Norrland nu och försökt få människor att tala sanning. Jag har besökt både vänner till Toni och inte fiender kanske men folk som varit lite tveksamma till honom. Ibland måste jag till skämmes erkänna att jag har låtsas vara både den ena den andra och det ena och det andra för att få ut information. Det är något jag skäms över ändå om jag har sett det som nödvändigt.

PS: Vad får du ut av att tjafsa med mig? du tror ju jag är en knäppgök och Toni är mördaren, Carolin är ett helgon som mördats av demonen-Toni så varför fortsätter du då år efter år att tjafsa? är du så osäker på att du har rätt så du måste motbevisa en knäppgök som mig?

Resonerar efter ditt resonemang och vid det här laget börjat det låta lite väl infantilt min vän...
Citera
2014-04-03, 16:44
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
"Bla, bla.."

Ur en annan tråd:
Citat:
Hej, hoppas ni har tid och lust att läsa min berättelse för jag har i efterhand börjat må riktigt dåligt utav det som hände denna juninatt för 3 år sedan. För att ni ska förstå sammanhanget så måste jag berätta bakgrunden. Mina föräldrar är båda välbärgade och högutbildade. De jobbar med distribution av film och musik och har därför lidit av "pirattrenden". Detta har bidragit till ett utdraget och långt hat mot allting som har med fildelning eller icke-tillåten distribution att göra överhuvudtaget.

Hursomhelst inte långt efter jag och mina kompisar tagit studenten så valde vi att gå ut och roa oss på överklass vis, med det menar jag att gå på exklusiva nattklubbar vara odräglig emot folk mindre bemedlade än oss.

Naturligtvis ville vi få snygga och villiga ragg också någonting som misslyckades för oss alla fem.

Vi drog runt på stan lite väl berusade och förbannade, sparkandes på ölburkar skrek okvädningsord åt alkisar och annat "pack" som vi då refererade till de som.

Snart fick jag och gänget syn på någonting vi alla hatade gruvligt... Två piratpartister vid sin patetiska rosa/lila bil. Jag som ledare för gänget, eller i alla fall den som bestämde mest vad vi hittade på under fritiden, gav förslaget att vi skulle ge de en läxa de sent skulle glömma.

Vi gick fram till de började knuffa de. När de knuffade tillbaka slog vi ner de och började sparka och slå de rätt illa. Vi tvingade de sedan att erkänna hur patetiska de var, annars skulle vi slå de sönder och samman som vi uttryckte det. Förnedrade och rätt illa däran lämnade vi de vid deras bil och även om de ej ådrog sig allvarligare skador så var vi rätt hårda emot de.

För ungefär 2 månader sedan började jag reflektera över det jag gjort och få fruktansvärda skuldkänslor av det. Hur mår de nu psykiskt? Varför gjorde jag någonting sådant hemskt rent ut sagt? Talat med mina kompisar om det och de skrattar bara åt det, de var ju själva inblandade och tycker att de förtjänade det.

Hur ska jag hantera detta utan att det kommer ut till mina föräldrar eller till allmänheten? På nätet är vi anonyma vill inte ens prata med en psykolog om detta!

Nu har jag precis börjat mitt tredje år på läkarlinjen och allting går bra men mitt samvete förföljer mig. Så min fråga till er är följande: Vad ska jag göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein
Något är mystiskt här, du skriver att ni tog studenten för 3år sedan medan du i en annan - ett år gammal - tråd skriver hur du fortfarande går på gymnasiet.

Annars, byta umgänge? Man blir som man umgås.

Citat:

Min brorsa har ibland använt mitt konto men slut med den nu efter denna tråden...

Jo, brutit med några av grabbarna men en av de mest drivande är jag barndomskompis med och gillar honom.

Spännande liv du lever... Våldsbenägen (se ovan), straffare av piratpartister (med en patetisk, rosa bil ), kör högsta fart på läkarutbildningen (säkert bäst i klassen), åker samtidigt runt i Norrland och intervjuar släktingar & vänner/ovänner till Toni Alldén, låtsas (när det passar dig) vara polis för att tysta ner en annan FB-medlem, har sedan länge försökt besöka Toni (men han "får inte ta emot besök" ). Med mera, med mera... Det luktar mytoman och Münchhausen lång väg..

Jag tror, och hoppas på, att du verkligen inte studerar till läkare och blir klar i augusti.. Det finns flera kontroller (som har med lämplighet, och inte rena kunskaper att göra) på vägen till läkarbehörighet, och jag har svårt att tänka mig att du skulle ha lyckats slinka förbi alla. Om det är så - då är det riktigt illa..
Citera
2014-04-04, 07:52
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Ur en annan tråd:

Spännande liv du lever... Våldsbenägen (se ovan), straffare av piratpartister (med en patetisk, rosa bil ), kör högsta fart på läkarutbildningen (säkert bäst i klassen), åker samtidigt runt i Norrland och intervjuar släktingar & vänner/ovänner till Toni Alldén, låtsas (när det passar dig) vara polis för att tysta ner en annan FB-medlem, har sedan länge försökt besöka Toni (men han "får inte ta emot besök" ). Med mera, med mera... Det luktar mytoman och Münchhausen lång väg..

Jag tror, och hoppas på, att du verkligen inte studerar till läkare och blir klar i augusti.. Det finns flera kontroller (som har med lämplighet, och inte rena kunskaper att göra) på vägen till läkarbehörighet, och jag har svårt att tänka mig att du skulle ha lyckats slinka förbi alla. Om det är så - då är det riktigt illa..

Om du är så duktig på att kolla in mina tidigare ämnen borde du utan några som helst svårigheter förstå att det var jättelänge sedan som jag gjorde detta och det var efter studenten så man ändras mkt på en så lång tid. Jag gör ju det jag anser krävs för att få reda på sanningen.
Citera
2014-10-02, 21:58
Medlem
Nu är det väldigt länge sedan jag var inne och läste här, så jag ber om ursäkt om mina frågor kanske redan besvarats.

Vissa personer tror att Carolin blev mördad av TAs son.
Dessa personer tror att TA hjälpt sin son, bl a genom att ta på sig mordet, men en del menar att han kanske t o m hjälpte till med bortforsling, och undanröjande av bevis o s v.

Om det finns någon här som också tror det, så skulle jag uppskatta om någon kunde redogöra för vad sonen hade för sig under den aktuella händelsen.
Jag skulle också finna det intressant att höra vilka teorier och slutsatser som denna någon drar.

Är det någon som t o m är bekant med sonen och kanske kan dra sig till minnes hur han betedde sig och agerade närmaste tiden efter mordet?

Tack på förhand!
Citera
2014-10-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anne67
Nu är det väldigt länge sedan jag var inne och läste här, så jag ber om ursäkt om mina frågor kanske redan besvarats.

Vissa personer tror att Carolin blev mördad av TAs son.
Dessa personer tror att TA hjälpt sin son, bl a genom att ta på sig mordet, men en del menar att han kanske t o m hjälpte till med bortforsling, och undanröjande av bevis o s v.

Om det finns någon här som också tror det, så skulle jag uppskatta om någon kunde redogöra för vad sonen hade för sig under den aktuella händelsen.
Jag skulle också finna det intressant att höra vilka teorier och slutsatser som denna någon drar.

Är det någon som t o m är bekant med sonen och kanske kan dra sig till minnes hur han betedde sig och agerade närmaste tiden efter mordet?

Tack på förhand!

Carolin dog på en grusväg efter att ha skjutits med ett skott i bålen och ett genom huvudet. Oavsett vem som träffade henne på stenbron, eller om det var någon annanstans, så var det dessa skott hon dog av. Nu betvivlar jag starkt att någon annan än TA är inblandad, hans son har alibi, TA är överbevisad och har erkännt att han dödat henne. Dock finns det ett fåtal som tvivlar på detta och såna man kan man hitta i alla mordfall. Låt dig inte dras med i en massa struntprat utan läs förundersökningen och bilda din egen uppfattning istället.
Citera
2014-12-05, 09:45
Medlem
Oculuss avatar
Ingen som sitter på någon information om hur det går för Toni? Permis, rehab , kontakter, besök och så vidare??
Citera
2014-12-24, 11:33
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oculus
Ingen som sitter på någon information om hur det går för Toni? Permis, rehab , kontakter, besök och så vidare??

Han har börjat få obevakade permissioner och han tar emot lite besök då och då. Men han vägrar att tala mer om ämnet Stenwall.
Citera
2014-12-24, 11:48
Medlem
Citat:
Han har börjat få obevakade permissioner och han tar emot lite besök då och då. Men han vägrar att tala mer om ämnet Stenwall.
Att prata borde väl hen börja med mkt snart?!
Särskilt just för Stenvalls skull. Och för julefridens.....
Citera
2014-12-24, 17:12
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Att prata borde väl hen börja med mkt snart?!
Särskilt just för Stenvalls skull. Och för julefridens.....

Har ju gått 6 jular sedan Stenwalls död nu och ännu inget svar. Blir allt mer övertygad om att Toni inte är skyldig till mordet men även allt mer frustrerad på Toni som vägrar säga sanningen.
Citera
2014-12-24, 18:05
Medlem
Citat:
Har ju gått 6 jular sedan Stenwalls död nu och ännu inget svar. Blir allt mer övertygad om att Toni inte är skyldig till mordet men även allt mer frustrerad på Toni som vägrar säga sanningen.

men hon hette ju Carolin Stenvall.

Är det några vi ska tänka på i detta sammanhang o vid denna tid är de anhöriga i Hortlax.
Samt även mördarens anhöriga, vilka fått lida mer än nog p.g.a. hans dåd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in