2014-12-24, 18:27
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
men hon hette ju Carolin Stenvall.

Är det några vi ska tänka på i detta sammanhang o vid denna tid är de anhöriga i Hortlax.
Samt även mördarens anhöriga, vilka fått lida mer än nog p.g.a. hans dåd.

Toni kommer alltid vara den jag tänker på mest.
Citera
2015-03-05, 16:00
Medlem
Ilpadres avatar
Nu har jag läst hela fupen. Intressant att se hur han vrider sig hela tiden. Men efter sökande i alla sidor så kan jag inte se någonstans hur de kom honom på spåren. Är det någon som har det i huvudet? Vore jättetacksam! Det är ju liksom hela grejen!
Citera
2015-03-05, 17:42
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilpadre
Nu har jag läst hela fupen. Intressant att se hur han vrider sig hela tiden. Men efter sökande i alla sidor så kan jag inte se någonstans hur de kom honom på spåren. Är det någon som har det i huvudet? Vore jättetacksam! Det är ju liksom hela grejen!
Jag kommer väl säkert ihåg fel men var det inte när de hittade den blodiga bagagerumsmattan och fick reda på vem som nyligen hade köpt en sån från den lokala Audi-handlaren?
Citera
2015-03-05, 23:09
Medlem
Lyssnade på denna p3 dokumentär för ett tag sedan. De hade inga spår överhuvudtaget, men dagen efter "bortrövandet" så var ett pensionärspar ute och fiskade. Då såg de något de trodde var hjärnsubstans och blodfläckar och vad jag uppfattade även en "bilgolvsmatta". Efter ett tag visste de att den hörde till en viss sorts bil och kollade upp alla sådana bilar i närheten med diverse tester.
Citera
2015-03-06, 08:27
Medlem
Fel historia igen. Skaffa FUPen och återge sedan sanningen!

Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Lyssnade på denna p3 dokumentär för ett tag sedan. De hade inga spår överhuvudtaget, men dagen efter "bortrövandet" så var ett pensionärspar ute och fiskade. Då såg de något de trodde var hjärnsubstans och blodfläckar och vad jag uppfattade även en "bilgolvsmatta". Efter ett tag visste de att den hörde till en viss sorts bil och kollade upp alla sådana bilar i närheten med diverse tester.
Citera
2015-03-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen

Bilmattan låg ett ett hundratal meter från blodfläcken och det var polisens hundar som hittade den. Inte pensionärsparet.

Det var ledtråden som fick utredarna att slutligen hitta TA. Hade han gjort sig av med den på ett bättre sätt så hade vi fortfarande spekulerat om liftare och lastbilschaufförer här på Flashback tror jag. Geväret skulle han också ha gjort sig av med och bilen skulle ha brunnit upp. Då hade bevisningen inte funnits.
Citera
2015-03-06, 22:18
Medlem
Och innan mattan: pensionärerna hörde skott i mörka kvällen, tipsade polisen som ej kom och kollade på hittade blodspår. Då for dom t. Gä.vare o anmälde en gång till. Först därefter började spårandet fram till den kvalif. osmarte Tony....
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Bilmattan låg ett ett hundratal meter från blodfläcken och det var polisens hundar som hittade den. Inte pensionärsparet.

Det var ledtråden som fick utredarna att slutligen hitta TA. Hade han gjort sig av med den på ett bättre sätt så hade vi fortfarande spekulerat om liftare och lastbilschaufförer här på Flashback tror jag. Geväret skulle han också ha gjort sig av med och bilen skulle ha brunnit upp. Då hade bevisningen inte funnits.
Citera
2015-03-13, 15:30
Medlem
Har läst en del i tråden.
Skulle sonen kanske vara inblandad och ringt efter pappsen som städat upp och dölja spår av att hon blivit utnyttjad.

Allt verkar väldigt luddigt och undrar om sanningen nångång kommer fram
Citera
2015-03-16, 12:27
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyBalboa
Skulle sonen kanske vara inblandad och ringt efter pappsen som städat upp och dölja spår av att hon blivit utnyttjad.

Om du läser FUP och domen mot TA, samt struntar i trollet Sverigegrabbens inlägg kommer luddigheten att försvinna. Du kommer även att inse att det mesta av händelseförloppet är klarlagt. Sanningen är till största del klarlagd. Om TA, mot förmodan, någon gång berättar vad som verkligen hände, när han mötte CS vid Stenbron. har vi hela sanningen "på bordet".
Citera
2015-05-06, 16:03
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyBalboa

Allt pekar emot Tonis son som den verkliga förövaren. Mötet var med största sannolikt förbestämt och Tonis snack om att han bytte byxor för att han ramlade i lera är bara löjligt. Ingen bil hade någon skada så att tro att de bara börjat bråka apropå ingenting är skrattretande. Antagligen kände Tonis son Carolin och jag tror att dessa två hade en affär som Carolin valde att avsluta varpå sonen i vredesmord dödade henne och Toni hjälpte sin son med kroppen och erkände allting själv. Polisarbetet i detta fall är på sådan amatörnivå i min ögon att det liknar ingenting nästan. Så lyssna på din egna röst och dra egna slutsatser.

Jag behöver inte ha rätt även om jag har material som stödjer min tes. Dock att kalla en oliktänkande troll som Batman gör visar på en infantil syn på en seriös diskussion som han uppenbarligen inte klarar av att föra. Jag har inte hängt i över 5 år i denna tråd bara för att skoja/trolla till det...
Citera
2015-05-06, 16:15
Medlem
Naturligtvis så är det förtal mot den mördade Carolin S , att blott insinuera att hon skulle ha haft ihop det med sonen till en gruvdräng i Malmberget.
HUR mkt ska CS anhöriga behöva stå ut med?

Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Allt pekar emot Tonis son som den verkliga förövaren. Mötet var med största sannolikt förbestämt och Tonis snack om att han bytte byxor för att han ramlade i lera är bara löjligt. Ingen bil hade någon skada så att tro att de bara börjat bråka apropå ingenting är skrattretande. Antagligen kände Tonis son Carolin och jag tror att dessa två hade en affär som Carolin valde att avsluta varpå sonen i vredesmord dödade henne och Toni hjälpte sin son med kroppen och erkände allting själv. Polisarbetet i detta fall är på sådan amatörnivå i min ögon att det liknar ingenting nästan. Så lyssna på din egna röst och dra egna slutsatser.

Jag behöver inte ha rätt även om jag har material som stödjer min tes. Dock att kalla en oliktänkande troll som Batman gör visar på en infantil syn på en seriös diskussion som han uppenbarligen inte klarar av att föra. Jag har inte hängt i över 5 år i denna tråd bara för att skoja/trolla till det...
Citera
2015-05-07, 11:07
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Naturligtvis så är det förtal mot den mördade Carolin S , att blott insinuera att hon skulle ha haft ihop det med sonen till en gruvdräng i Malmberget.
HUR mkt ska CS anhöriga behöva stå ut med?

Jag anser det viktigare att gripa den verkliga mördaren än att hålla Carolines anhöriga i hand. Ursäkta om det låter grymt men mördaren sitter inte i fängelse det kan du lita på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in