2014-12-03, 18:31
Medlem
O.J-Kushs avatar
Vad innebär en "seasonal hero"? Och vad är det som gäller när man lirar nu för tiden? Är det HC? normaL? Season?
Citera
2014-12-03, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Vad innebär en "seasonal hero"? Och vad är det som gäller när man lirar nu för tiden? Är det HC? normaL? Season?

Säsonger som startar om. Det är första säsongen nu och den beräknas sluta inom drygt en månad. En varar i kanske 3-4 månader.

Det är seasonal normal som dominerar. En hel del lirar utan seasonal, om de inte orkar börja om från början. Seasonal heroes blir normala när säsongen tar slut.
Citera
2014-12-03, 21:57
Medlem
O.J-Kushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Säsonger som startar om. Det är första säsongen nu och den beräknas sluta inom drygt en månad. En varar i kanske 3-4 månader.

Det är seasonal normal som dominerar. En hel del lirar utan seasonal, om de inte orkar börja om från början. Seasonal heroes blir normala när säsongen tar slut.

Varför lirar man seasonal? För att se vem som blir fetast under tiden? eller bättre dropps?
Kan man lira med någon som kör seasonal om man lirar normal och redan har sin gubbe på 70?
Citera
2014-12-03, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Varför lirar man seasonal? För att se vem som blir fetast under tiden? eller bättre dropps?
Kan man lira med någon som kör seasonal om man lirar normal och redan har sin gubbe på 70?

Ja, för att tävla mot varandra. Det är kul att börja om från 0 ibland, i alla fall om alla andra också gör det. Vissa items kan endast droppa om man lirar seasons, fast de blir tillgängliga för andra när säsongen är över.

Nej, seasonal kan inte lira med normal, på samma sätt som HC inte kan lira med SC.
Citera
2014-12-04, 06:37
Medlem
Wtf! Då har Blizz förstört Raekor Barb oxå. Vad ska man rerolla nu då?
Citera
2014-12-04, 10:24
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Wtf! Då har Blizz förstört Raekor Barb oxå. Vad ska man rerolla nu då?

saxat från diablofans.com
Citat:
Originally Posted by Blizzard (Official Forums)
Not because it's OP - but because it's insanely frustrating to be grouped with a barb using this set. Far too often I've been in a 4 player game where a Raekor barb zooms off into the distance gathering all the elites with no way for me or the rest of the party to catch up.

I'm absolutely fine with barbs having nice things - except when those nice things are annoying to everyone else.

Sets should provide synergy within a party, not troll the party.

This is actually pretty offensive to us as well, but we don't think the problem is with the concept of Raekor's. When you observe the gameplay as a teammate, it kind of reminds you of that kid on the playground who would take the ball and run with it rather than passing it around and letting the other kids play with him.

That's not a great feeling, especially for the rest of the party. It doesn't live up to the spirit of multiplayer or create good teamwork opportunities. We're looking to fix this by redesigning the Dreadnought rune and the Raekor's set. Here's the current plan:

Furious Charge
Dreadnought
Has been redesigned. Now grants Furious Charge two charges.
The Legacy of Raekor
2-piece bonus: The first enemy hit by Furious Charge takes 100% additional damage.
4-piece bonus: Furious Charge gains the effect of every rune.
5-piece bonus: Enemies hit by Furious Charge take 3000% weapon damage over 3 seconds.

The gameplay of zipping back and forth across the screen and dealing huge amounts of damage is a lot of fun, and we want to preserve that. What we want to combat is how this gameplay was downright incompatible with multiplayer. Rather than charging forever forward, it should feel good to charge through existing groups before moving on to the next pack, and it'll be even better if your buddies line 'em up for you to knock back down. This change should be in the next PTR patch, which we're hoping to get to you shortly. We look forward to seeing your feedback!

Jag vet inte hur det kommer påverka gameplay att dessa ändringar görs.
Minns själv när jag lirade Jade-wd och körde mycket ihop med en reakors babbe här på forumet. Det var svårt att få nåt gjort eftersom han stack iväg med alla mobs hela tiden. Så jag förstår problemet med denna build.
Citera
2014-12-04, 11:18
Medlem
swebarbs avatar
Tycker dom kan buffa leap och ww istället för att pilla på raekors även om det är lite jobbigt spela med andra en barb bara skjuter sig fram i raketfart..
Citera
2014-12-04, 11:44
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Tycker dom kan buffa leap och ww istället för att pilla på raekors även om det är lite jobbigt spela med andra en barb bara skjuter sig fram i raketfart..

Ja, det hade varit kul att få börja lira leap igen. Som det är idag är det helt klart en av mina klenaste chars.
Citera
2014-12-04, 12:01
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Ja, det hade varit kul att få börja lira leap igen. Som det är idag är det helt klart en av mina klenaste chars.

Skulle vilja att min HoTa-WW Barb blev viable, för den är kul som fan med Tunderfury och Shard of Hate (kan slänga in en Odyn om så krävs också)
Citera
2014-12-04, 13:37
Medlem
Det enda Blizz klarar av göra är förstöra bra builds. WW-Barb, CM-Wiz, Classic M6-DH, Lightning-DH, Classic zDps-Monk och nu FC-Barb. De kör verkligen på varför lägga resurser på buffa resten när man endast behöver nerfa en i taget. Vad e nästa build de kommer nerfa? Crusaders permenent Akkhan?
Citera
2014-12-04, 16:23
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Det enda Blizz klarar av göra är förstöra bra builds. WW-Barb, CM-Wiz, Classic M6-DH, Lightning-DH, Classic zDps-Monk och nu FC-Barb. De kör verkligen på varför lägga resurser på buffa resten när man endast behöver nerfa en i taget. Vad e nästa build de kommer nerfa? Crusaders permenent Akkhan?

Det tråkiga är ju att spelare inte progressar. fixar grift 37-38 med min DH nu. Hur kommer det bli efter nästa patch? jag vill ju komma över 40 om jag fortsätter spela. Risken är ju tyvärr att de nerfar alla så man rasar ner till strax över 30 och börjar jaga Ancient Legs för att återigen komma upp mot grift 40.

Vore bättre om det kom fetare grejer vid varje patch som man ska jaga, vilka sen gör att man fixar ett par griftlevels till. Om ett år är det då någon som fixar grift 100 kanske.
Citera
2014-12-04, 16:39
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
saxat från diablofans.com

Jag vet inte hur det kommer påverka gameplay att dessa ändringar görs.
Minns själv när jag lirade Jade-wd och körde mycket ihop med en reakors babbe här på forumet. Det var svårt att få nåt gjort eftersom han stack iväg med alla mobs hela tiden. Så jag förstår problemet med denna build.
Varför inte bara buffa leapquake så att den fungerar bättre i grupp istället för att nerfa Raekor's? Nu kommer ju barb vara helt värdelöst att köra solo, GG Blizzard...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in