2014-12-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Det tråkiga är ju att spelare inte progressar. fixar grift 37-38 med min DH nu. Hur kommer det bli efter nästa patch? jag vill ju komma över 40 om jag fortsätter spela. Risken är ju tyvärr att de nerfar alla så man rasar ner till strax över 30 och börjar jaga Ancient Legs för att återigen komma upp mot grift 40.

Vore bättre om det kom fetare grejer vid varje patch som man ska jaga, vilka sen gör att man fixar ett par griftlevels till. Om ett år är det då någon som fixar grift 100 kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Varför inte bara buffa leapquake så att den fungerar bättre i grupp istället för att nerfa Raekor's? Nu kommer ju barb vara helt värdelöst att köra solo, GG Blizzard...

Det e tyvärr så Blizzard funkar. Om nåt är bra så måste det förstöras. Det går åt bra mycket mindre resurser att nerfa en build än vad det kommer gå åt att buffa resten.

Men vad ska man rolla nu? Crusader? Köra Stampede tills season är över så man kan få Condemed skölden? Behöver ringar med CDR på min Crusader och Ancient ringar kommer inte bli bättre än de man kan få nu. För man rollar bort mainstat för att få CDR eller socket ändå.
Senast redigerad av MrJiM 2014-12-04 kl. 17:41.
Citera
2014-12-04, 17:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Det e tyvärr så Blizzard funkar. Om nåt är bra så måste det förstöras. Det går åt bra mycket mindre resurser att nerfa en build än vad det kommer gå åt att buffa resten.

Men vad ska man rolla nu? Crusader? Köra Stampede tills season är över så man kan få Condemed skölden? Behöver ringar med CDR på min Crusader och Ancient ringar kommer inte bli bättre än de man kan få nu. För man rollar bort mainstat för att få CDR eller socket ändå.

Tyvärr är det så Blizzard funkar.

- "Oj, DH kan ta sig längre än alla andra i GR, vad ska vi göra?"
- "Vi kan buffa de andra klasserna, och ge dem lite nya buildvarianter?"
- "Är det inte enklare att vi nerfar Mara?"
- "Det har du rätt i, vi kör på det"
Citera
2014-12-04, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tyvärr är det så Blizzard funkar.

- "Oj, DH kan ta sig längre än alla andra i GR, vad ska vi göra?"
- "Vi kan buffa de andra klasserna, och ge dem lite nya buildvarianter?"
- "Är det inte enklare att vi nerfar Mara?"
- "Det har du rätt i, vi kör på det"

Det sorgliga i det hela är ju om Blizzard aldrig började nerfa builds så hade vi nog haft fler likvärdiga klasser. Nu har de slösat resurser och vad fick vi ut av det?
Citera
2014-12-04, 18:13
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Det sorgliga i det hela är ju om Blizzard aldrig började nerfa builds så hade vi nog haft fler likvärdiga klasser. Nu har de slösat resurser och vad fick vi ut av det?

Mm

WW Barben - nerfad.
CM Wizzen - nerfad.
WD Bears - nerfad.

Varför inte bara låta folk ha kul även om det kanske är lite op och gör någon annan klass/build bättre utan att för delen sabba builden de inte gillar, och på så sätt ge oss fler olika "OP" builds.
Citera
2014-12-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Mm

WW Barben - nerfad.
CM Wizzen - nerfad.
WD Bears - nerfad.

Varför inte bara låta folk ha kul även om det kanske är lite op och gör någon annan klass/build bättre utan att för delen sabba builden de inte gillar, och på så sätt ge oss fler olika "OP" builds.

Men hur dumma är de egentligen?

WW springer framåt för snabbt. NERF! Men de gav oss Raekor?
CM tankar för bra. NERF! Men de gav oss tank WD?
WD spammar för många björnar. NERF! Men de gav oss stampede?

Skrattretande ju..... Varför ens nerfa.....
Citera
2014-12-04, 22:50
Medlem
swebarbs avatar
leap är faktiskt inte så värdelöst, klart man inte dödar lika snabbt som raekors men köra fire eller cold funkar hyffsat i rifts, kanske greater rifts över 35 är ingen höjdare, bästa är att köra leap med permanenta call of ancients och sen välja det element man har mest items på och eftersom dina ancients drar bort uppmärksamheten så vinner man tid på cooldown på earthquakes vilket man bör ha minst 30% eller nåt, gärna mer såklart då bättre.

Här är en guide till cold som fått flest röster av alla builds där till barbs.

http://www.diablofans.com/builds/39-king-of-frozen-earth
Senast redigerad av swebarb 2014-12-04 kl. 22:52.
Citera
2014-12-06, 00:34
Bannlyst
CONDUIT NERFAS!

Nu är season 2 räddad!
Citera
2014-12-06, 10:15
Medlem
Ännu mer nerf... Suck... Snart kör vi GR 1 och har problem med hinna i tid....
Citera
2014-12-06, 11:00
Medlem
Out-of-Steps avatar
Någon som kan länk patch notes? Hittar inhet om att reakor ska nerfas :/

Gillar inte att allt som är kul nerfas . CM/WW var sjukt kul tills det blev en nerf...
Citera
2014-12-06, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ännu mer nerf... Suck... Snart kör vi GR 1 och har problem med hinna i tid....

Var det inte du som skrev att du var rankad #2 som wizard i klanen och siktade på #1? Du har klarat grift 35 med perfekt gear och plvl 750, har du tänkt på att det kanske är du som är värdelös på att spela spelet? Att du inte välkomnar en nerf på conduit pylons är också ett tecken på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Någon som kan länk patch notes? Hittar inhet om att reakor ska nerfas :/

Gillar inte att allt som är kul nerfas . CM/WW var sjukt kul tills det blev en nerf...

http://www.diablofans.com/
Citera
2014-12-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Var det inte du som skrev att du var rankad #2 som wizard i klanen och siktade på #1? Du har klarat grift 35 med perfekt gear och plvl 750, har du tänkt på att det kanske är du som är värdelös på att spela spelet? Att du inte välkomnar en nerf på conduit pylons är också ett tecken på det.

http://www.diablofans.com/

Hade du varit läskunnig så hade du inte skrivit det där. Eller har Blizzard hjärntvättat dig så hårt så dina små hjärnceller har försvunnit helt? Man är säkert värdelös på spelet om man ligger etta i klanen som DH och tvåa som Wizard. Och NEJ! Min gear är långt ifrån perfekt. Sluta tilltala mig och lägg dina krafter på slicka Blizzards röv.
Citera
2014-12-06, 11:51
Bannlyst
Citat:
Hade du varit läskunnig så hade du inte skrivit det där. Eller har Blizzard hjärntvättat dig så hårt så dina små hjärnceller har försvunnit helt? Man är säkert värdelös på spelet om man ligger etta i klanen som DH och tvåa som Wizard. Och NEJ! Min gear är långt ifrån perfekt. Sluta tilltala mig och lägg dina krafter på slicka Blizzards röv.

Du spelar ju non-season, och klarar man bara grift 35 med en bra furnace och resten bra FB-gear så är man inte bra, nej. Försök att lära dig spela så välkomnar du nerfs av obalanserade saker som förstör spelet, t.ex. m6, conduit och raekor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in