Citat:
Ursprungligen postat av
Dritlei
Lirade i några månader efter release och funtar på en comeback, men jag fattar knappt några begrepp länger. Grift, rift, bounty och T*. Någon som kan sammanfatta de stora förändringarna? Det jag vet är att dom infört ladders och tagit bort auction house, men tidigare nämnda begrepp har jag ingen aning om
T1 - T6; Detta är den nya svårighetsgraden i spelet, förut då du lira så hade du antagligen MP1 - MP10.
Nu är det; Normal, Hard, Master, Expert, Tornment 1 och upp till nivå 6, vilken man vill spela väljer man själv i menyerna innan.
Bounty; I Varje act finns det olika uppdrag man kan utföra. Om man utför samtliga uppdrag i en act, så blir man belönad med en Cache, sen denna Cache som ett Paket du öppnar på julafton, du vet aldrig vad du får, men det kan vara bra, det kan vara dåligt.
Olika acter ger olika items ur dessa paket (med olika items, menar jag då olika typer av legend items)
Rift; I ovanstående Bountys man kan göra så får man Rift-keys efter utfört Uppdrag samt från Cache. Dessa keys öppnar du en protal med för att komma till en del i spelet där du ska döda mobs/elits/champs, allt som kommer i din väg.
Då du uppnåt 100% kill enligt den lilla mätare som finns, så spawnas en Rift Guardian. Döda denna snubbe och du är färdig med din rift. DOCK! spelar 99% av alla slut på denna Rift efter att RG (Rift Guardian) är död då då det kan ge mycket bra loot och chans på stora samlingar Gobs.
Endel tom påstår att den eftertraktade Ramaladins Gift har 50%+ högre dropchans efter att man dödat RG.
Great Rift; I ovanstående Rift, då man dödar RG så kan man få en sk, Trial Key. Denna Trial Key har 100% dropchance om du kör Riften ovan på T6.
Denna Trialkey startar du upp en portal med där du går in och ska slakta så mycket mobs du kan innan tiden tar slut, mobsen kommer i vågor.
Ju mer du dödar, ju större Great Rift key kommer du få.