2015-02-12, 22:20
Medlem
Musen2k7s avatar
Då är man set till S2 med ny fet skärm på 3440x1440 sjukt grymt att spela diablo på den!
tänkte börja med en munk (som alla andra)

Lycka till i s2!
Citera
2015-02-12, 22:38
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TILFen
Köpte nyss Diablo 3 till konsol.

Nu behöver jag lite småråd.
Hur ställer ni in er gamma? Hur ljust/mörkt kör ni på, har ni så "Diablo" symbolen knappt syns när man ställer in?
Är det nödvändigt att visa damage och sånt på monstrerna? Alltså floating numbers?
Sist men inte minst. Är det onödigt att ha health bars på min gubbe/mobsen?

Lämna tillnaka och köp det till pc! Bara fördelar med pc.
Citera
2015-02-12, 23:00
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag så taggggggggad!!! imorn öppnar Season2

Jag skall bunkra upp med chips iskall öl skall stå serverad inför starten! En Crusader får de bli
Sambon borta hela kvällen och natten FY FAN GÖTT
Citera
2015-02-12, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker90
Gå tillbaka till menyn så kan du leta efter spel med fler spelare i, dock är det för det mesta svårt att hitta spelare i samma level som en själv, inte alltför många aktiva nuförtiden.
Så det skiljer sig mellan D3 och PoX i multiplay-läge?
Citera
2015-02-13, 01:14
Medlem
Lirade i några månader efter release och funtar på en comeback, men jag fattar knappt några begrepp länger. Grift, rift, bounty och T*. Någon som kan sammanfatta de stora förändringarna? Det jag vet är att dom infört ladders och tagit bort auction house, men tidigare nämnda begrepp har jag ingen aning om
Citera
2015-02-13, 07:14
Medlem
Egiraffs avatar
Frågan har säkert ställts innan men orkar inte bläddra.

Vad ska ni levla upp nu till S2? Varför just denna klass?
Själv lutar det mot antingen Wiz eller DH då jag inte djupdykt i de klasserna speciellt mycket och gillar spelstilen på båda.

Uppskattar även tips på builds osv.
Citera
2015-02-13, 07:16
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Lirade i några månader efter release och funtar på en comeback, men jag fattar knappt några begrepp länger. Grift, rift, bounty och T*. Någon som kan sammanfatta de stora förändringarna? Det jag vet är att dom infört ladders och tagit bort auction house, men tidigare nämnda begrepp har jag ingen aning om

T1 - T6; Detta är den nya svårighetsgraden i spelet, förut då du lira så hade du antagligen MP1 - MP10.
Nu är det; Normal, Hard, Master, Expert, Tornment 1 och upp till nivå 6, vilken man vill spela väljer man själv i menyerna innan.

Bounty; I Varje act finns det olika uppdrag man kan utföra. Om man utför samtliga uppdrag i en act, så blir man belönad med en Cache, sen denna Cache som ett Paket du öppnar på julafton, du vet aldrig vad du får, men det kan vara bra, det kan vara dåligt.
Olika acter ger olika items ur dessa paket (med olika items, menar jag då olika typer av legend items)

Rift; I ovanstående Bountys man kan göra så får man Rift-keys efter utfört Uppdrag samt från Cache. Dessa keys öppnar du en protal med för att komma till en del i spelet där du ska döda mobs/elits/champs, allt som kommer i din väg.
Då du uppnåt 100% kill enligt den lilla mätare som finns, så spawnas en Rift Guardian. Döda denna snubbe och du är färdig med din rift. DOCK! spelar 99% av alla slut på denna Rift efter att RG (Rift Guardian) är död då då det kan ge mycket bra loot och chans på stora samlingar Gobs.
Endel tom påstår att den eftertraktade Ramaladins Gift har 50%+ högre dropchans efter att man dödat RG.

Great Rift; I ovanstående Rift, då man dödar RG så kan man få en sk, Trial Key. Denna Trial Key har 100% dropchance om du kör Riften ovan på T6.
Denna Trialkey startar du upp en portal med där du går in och ska slakta så mycket mobs du kan innan tiden tar slut, mobsen kommer i vågor.
Ju mer du dödar, ju större Great Rift key kommer du få.
Citera
2015-02-13, 07:22
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egiraff
Frågan har säkert ställts innan men orkar inte bläddra.

Vad ska ni levla upp nu till S2? Varför just denna klass?
Själv lutar det mot antingen Wiz eller DH då jag inte djupdykt i de klasserna speciellt mycket och gillar spelstilen på båda.

Uppskattar även tips på builds osv.

Jag kommer starta s2, för mig känns det givet att få starta om på en ny naken char och tävla lite emot alla andra som resonerar lika.
Visst, jag kommer inte ens vara nära något topskikt, men attfå börja om på ny kula ger roligare förutsättningar.
Samt att Season inte är lika bortkastat tidsmässigt som exempelvis Hardcore är, nej, jag säger inte att Hardcore är fel, dåligt eller något!
Snarare så hyser jag en stor respekt till dom som spelar Hardcore, men dör man där så är allt förlorat.
Season så flyttas iaf allt över efter säsongen är slut och allt man slitit för finns kvar.

Jag kommer till 99% säkerhet starta en Munk, anledning till det är att jag testa en mer aktiv spelstil då Melee char är inne i gröten hela tiden medans exempelvis DH eller Wiz är nåt som håller sig på avstånd.. (Jag spelade DH större delen av season 1)
Crusader är för slö på alla tänkbara sätt imo, barb är äcklig rent utsagt då den förstör för allt och alla om dom beblandar sig med ett party, barb är solo, inget annat.

Så, Munk är relativt spikat för min del
Citera
2015-02-13, 09:00
Medlem
DinosaurPhils avatar
Kommer köra Munk. Har redan alla andra klasser och spelat dem 300+ timmar per klass. Det är dags för något nytt och nu äntligen verkar Munk inte vara cannon fodder för en gångs skull.
Citera
2015-02-13, 09:07
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless

Så, Munk är relativt spikat för min del

Jag tänkte också prova Munken, har inte spelat det innan så kan bli spännande.
Citera
2015-02-13, 09:52
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag så taggggggggad!!! imorn öppnar Season2

Jag skall bunkra upp med chips iskall öl skall stå serverad inför starten! En Crusader får de bli
Sambon borta hela kvällen och natten FY FAN GÖTT

Skulle ju sitta fint med en servercrash ikväll då.

För övrigt: Vad är det som är så nytt med munken? Har inte följt med i updates till s01 och s02 då jag kör "open". Alla verkar vara kåta på munken.
Citera
2015-02-13, 10:13
Medlem
N3ss3s avatar
Nu slänger jag ut världen n00bfråga.

Men är det bara en ny item per klass och två nya epicgems som verkar som gjorde för hc som är det nya med S2?

Och blir det även balancing som gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in