2014-11-27, 21:37
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Funkar för mig faktiskt. Byter mest för att bladet är slitet och inte för att det är speciellt slött. Men ska man ha riktigt super resultat så byter man bladet efter 1-2 månader. Byte varje vecka är totalt onödigt.

Skall man ha riktigt super resultat så byter man blad vid minsta tillstymmelse till att börja bli slött. Jag brukar få ut 3 till 4 gånger ur ett blad, sedan byter jag.

Att byta mer sällan än så är bara dumsnålt och gör att man riskerar razor burn i onödan. Eftersom ett nytt blad bara kostar 60 öre så kan man kosta på sig det
Citera
2014-11-28, 02:29
Medlem
Glappkontakts avatar
Jo, jag hade ett ryskt blad i två månader. Var min lördagshyvel
Citera
2014-11-28, 11:14
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Funkar för mig faktiskt. Byter mest för att bladet är slitet och inte för att det är speciellt slött. Men ska man ha riktigt super resultat så byter man bladet efter 1-2 månader. Byte varje vecka är totalt onödigt.

Vad säger du pojk? Jag köpte en kniv för 5€ och renoverade den för 15€ det var 2011.
Citera
2014-11-28, 11:16
Medlem
TheBusters avatar
Norska TV2 har testat rakhyvlar, testet är minst sagt intressant

http://www.tv2.no/2014/11/27/underho...alitet/6282499
Citera
2014-11-28, 14:46
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster

Var ju ungefär ett sånt test man gjorde i Plus för ett par år sedan, fast då handlade det om manshyvlar vs kvinnohyvlar. Inte vidare vetenskapligt och tjejen på salongen är säkert mer van med säkerhetshyvel så det kan ju ha spelat in också. Men, inga nyheter för oss här inne, eller?
Citera
2014-11-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster

Trevlig med att säkerhetsrakhyvlar börjar få mer exponering även i gammelmedia , däremot framgick det inte vilket blad de faktiskt använde i testet, eller missade jag den detaljen?
Citera
2014-11-28, 17:52
Medlem
Weebls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Trevlig med att säkerhetsrakhyvlar börjar få mer exponering även i gammelmedia , däremot framgick det inte vilket blad de faktiskt använde i testet, eller missade jag den detaljen?

Man får väl anta att det var ett astra superior platinum eftersom att det var det som visades i övrigt, även om man aldrig fick se när de laddade hyveln.
Citera
2014-11-30, 18:16
Medlem
Weebls avatar
Köpte lite rakkräm och rakolja från the bluebeards revenge nyligen och passade då på att köpa deras billiga shavett för att stilla min nyfikenhet. Min rakborste och riktiga tvålar och krämer har jag i mitt vecko-boende så jag fick provköra shavetten med Nivea raklödder på tryckflaska...

Men jävlar i mig! Laddade shavetten med ett feather-blad och åstadkom en av de bästa rakningar jag gjort någonsin. Lite ojämnt resultat på sina ställen dock då det var lite knepigt med vinklarna och det tog tid då jag var rätt nervös och försiktig.

Skall bli kul att fortsätta lära sig med shavetten och använda lite bättre artiklar för grundarbetet!
Citera
2014-11-30, 21:16
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weebl
Köpte lite rakkräm och rakolja från the bluebeards revenge nyligen och passade då på att köpa deras billiga shavett för att stilla min nyfikenhet. Min rakborste och riktiga tvålar och krämer har jag i mitt vecko-boende så jag fick provköra shavetten med Nivea raklödder på tryckflaska...

Men jävlar i mig! Laddade shavetten med ett feather-blad och åstadkom en av de bästa rakningar jag gjort någonsin. Lite ojämnt resultat på sina ställen dock då det var lite knepigt med vinklarna och det tog tid då jag var rätt nervös och försiktig.

Skall bli kul att fortsätta lära sig med shavetten och använda lite bättre artiklar för grundarbetet!
Uppdatera gärna om ett par rakningar, intressant att veta hur lång tid det tar att få in den rätta knycken. Jag är allt lite sugen på att testa själv
Citera
2014-12-01, 12:30
Medlem
Skulle köpa några grejer från Shaving.ie men så får jag ett e-mail om att dom inte kan skicka till mig via DHL. Varför då? Hörs jävligt konstigt ut enligt mig.

Men ajja, dom får alltså skicka via Registered Mail istället. Hoppas bara att mina saker kommer fram till mig och att dom inte skickas någon annan stans.
Citera
2014-12-01, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alabrand
Skulle köpa några grejer från Shaving.ie men så får jag ett e-mail om att dom inte kan skicka till mig via DHL. Varför då? Hörs jävligt konstigt ut enligt mig.

Men ajja, dom får alltså skicka via Registered Mail istället. Hoppas bara att mina saker kommer fram till mig och att dom inte skickas någon annan stans.

Beställde du något med alkohol ex. after shave eller dylikt (Går inte att skicka med flyg via UK)? För det är väl enda problemet jag kan se som skulle vara fallet.
Citera
2014-12-01, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Beställde du något med alkohol ex. after shave eller dylikt (Går inte att skicka med flyg via UK)? För det är väl enda problemet jag kan se som skulle vara fallet.

Tror inte det är någon alkohol involverad. Det jag beställde var en mugg, hyvel, blad, borste och en tvål från DR Harris. Jag valde ursprungligen DHL Europe Express men då det inte fungerade fick jag välja Registered Airmail istället. Trevlig kille han där Chris för övrigt.

Enligt DHL så är problemet att jag bor i ett "remote area" vilket stämmer överens rätt bra faktiskt för att jag bor i en liten by i Värmland. Men varför kan jag då beställa saker och använda vanliga DHL som har fungerat många gånger? Är det kanske så att DHL Express bara fungerar om man bor i en storstad som typ Karlstad? Det är nog vad jag tror. För att vanliga DHL har fungerat många, många gånger förut.

Oavsett så hoppas jag bara att jag får mina prylar samt att jag får tilbaka pengaskillnaden mellan Registered Airmail och DHL Europe Express.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in