Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-29, 19:56
Medlem
iKQQLs avatar
Fyfan vilken efterbliven publik
Citera
2014-11-29, 19:57
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Kanske man inte ska döma folk efter sitt utseende. Tydligen.

Tänk precis samma sak. Slog på TVn och tänkte den där killen måste ha aspergers och efter någon minut säger Rille att så var fallet. Hans stora dröm var alltså att åka berg och dalbanor världen över men hade än så länge bara varit på Liseberg och Grönan och fick nöja sig med att "åka" andra berg och dalbanor via att titta på filmer på YouTube
Citera
2014-11-29, 20:01
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Fy fan vilken skämmigt dålig publik. Jag sitter här och skakar av ilska å pojkens vägnar. Är folk inte bildade? Är folk verkligen så puckade kretin som en föregående talare sagt? Usch.
Citera
2014-11-29, 20:06
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Tänk precis samma sak. Slog på TVn och tänkte den där killen måste ha aspergers och efter någon minut säger Rille att så var fallet. Hans stora dröm var alltså att åka berg och dalbanor världen över men hade än så länge bara varit på Liseberg och Grönan och fick nöja sig med att "åka" andra berg och dalbanor via att titta på filmer på YouTube

Då var det ju synd att han inte fick mer pengar. 10 000:- räcker inte så långt.
Citera
2014-11-29, 20:07
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Dåligt av publiken. Jag kan iofs fatta hur de tänker. Arkeologi för de flesta är att gräva i jorden. Gräva i jorden gör även paleontologer, såna som letar efter utdöda djur, dinosaurier och sånt. Antagligen drog de den parallellen, och tog etnologi eftersom frågan var vilket namnet på vetenskapen om människans förhistoria är. Stackars kille, han hade kunnat gå långt. AS:are sitter ofta inne på helt makalösa kunskaper.
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Då var det ju synd att han inte fick mer pengar. 10 000:- räcker inte så långt.
Som ungdom (<25) kan jag dock säga att 10k sitter jävligt bra i plånkan. Särskilt för en 19-åring utan jobb är 10.000 riktigt bra med pengar.
Senast redigerad av Knugen-Skuk 2014-11-29 kl. 20:10.
Citera
2014-11-29, 20:33
Medlem
tigerpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Fy fan vilken skämmigt dålig publik. Jag sitter här och skakar av ilska å pojkens vägnar. Är folk inte bildade? Är folk verkligen så puckade kretin som en föregående talare sagt? Usch.

Önskat att han gått längre. I alla fall kommit på 100000kr :-( Fy fan. Grabbens min när han insåg att publiken är att lita på. Nu skulle IS varit där och gått bärsärkagång bland publiken.
Citera
2014-11-30, 08:31
Medlem
De flesta i publiken är skolklasser eller pensionärer då programmet spelas in på vardagar under dagtid.
Citera
2014-11-30, 15:32
Medlem
Alla vet ju ungefär vad "arkeologi" är för något, självklart också grabben. Men att veta exakta definitionen är en annan sak. "Arkeologi" vore lite för enkelt på denna nivå (t.o.m som inledande fråga), varför jag förstod grabbens tveksamhet. Man kunde då misstänka att "etnologi" var sökta svaret, som krävde större bildning att kunna tänka sig som svar. Själv förknippar jag väl arkeologi mest med (utgrävning av) gammal arkitektur, redskap och föremål, där människan bakom kommer i andra hand. Medan "etnologi" väl bara gäller människan, som frågan också fokuserade på. Han borde få komma tillbaka och fortsätta pga vilseledande frågeställning.
Citera
2014-12-02, 09:28
Medlem
Stackars kille. Han hade all kapacitet att gå långt men bara på grund av en luddig fråga och opålitlig publik så sattes det käppar i hjulet. Men jag ska själv erkänna att även jag trodde på etnologi. Jag tänker på att arkeologi handlar till stor del om uppgrävningar från rester av människor, djur, fossiler osv, hade inte alls tanken på att arkeologi kopplades samman med människans förhistoria. Men å andra sidan så är det lika mycket Rickards fel eftersom han struntar i att be publiken att endast svara om dom kan svaret.

Definitionen av hela utläggningen: Killen borde få komma tillbaka då frågan var enormt luddig och felaktigt formulerad. Etnologi känns minst lika mycket som rätt svar.
Citera
2014-12-02, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Dåligt av publiken. Jag kan iofs fatta hur de tänker. Arkeologi för de flesta är att gräva i jorden. Gräva i jorden gör även paleontologer, såna som letar efter utdöda djur, dinosaurier och sånt. Antagligen drog de den parallellen, och tog etnologi eftersom frågan var vilket namnet på vetenskapen om människans förhistoria är. Stackars kille, han hade kunnat gå långt. AS:are sitter ofta inne på helt makalösa kunskaper.

Som ungdom (<25) kan jag dock säga att 10k sitter jävligt bra i plånkan. Särskilt för en 19-åring utan jobb är 10.000 riktigt bra med pengar.
Jag må vara färgad då jag sj har samma diagnos men jag tänkte faktiskt samma sak. Jag hoppas han får en ny chans då jag är tveksam till att det gick rätt till. Visst 10000 må vara mycket pengar i den åldern men knappast nåt att hänga i granen om man vill besöka många av världens bergochdalbanor.
Citera
2014-12-02, 10:01
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontjaenkorv
Stackars kille. Han hade all kapacitet att gå långt men bara på grund av en luddig fråga och opålitlig publik så sattes det käppar i hjulet. Men jag ska själv erkänna att även jag trodde på etnologi. Jag tänker på att arkeologi handlar till stor del om uppgrävningar från rester av människor, djur, fossiler osv, hade inte alls tanken på att arkeologi kopplades samman med människans förhistoria. Men å andra sidan så är det lika mycket Rickards fel eftersom han struntar i att be publiken att endast svara om dom kan svaret.

Definitionen av hela utläggningen: Killen borde få komma tillbaka då frågan var enormt luddig och felaktigt formulerad. Etnologi känns minst lika mycket som rätt svar.

Trams, varken han heller publiken hade koll på något så elementärt som arkeologi. Inte du heller tydligen och då ska det börja skyllas ifrån åt alla håll och kanter. Skyll på allmänt dålig svensk allmänbildning och skola om du måste skylla på något
Citera
2014-12-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Trams, varken han heller publiken hade koll på något så elementärt som arkeologi. Inte du heller tydligen och då ska det börja skyllas ifrån åt alla håll och kanter. Skyll på allmänt dålig svensk allmänbildning och skola om du måste skylla på något
Historia är visserligen inte min starka sida men uppenbarligen så är det många med mig som anser att benämningen av arkeologi tolkades fel i programmet på Facebook. Bara för att vissa inte förknippar arkeologi med människans förhistoria så är man knappast okunnig. Många som faller på den här sortens frågor tyvärr och jag blir inte förvånad om han får en ny chans. Inte för att jag tror det men i alla fall. Du måste väl dock hålla med om att Rickard borde säga till publiken att endast svara om dom kan svaret?

Googlade förresten om det här om min definition är att etnologi och arkeologi ligger väldigt nära varandra och således är väldigt lätta att blanda ihop. Så jag köper hur publiken tänkte.
Senast redigerad av fontjaenkorv 2014-12-02 kl. 10:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in