Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-25, 19:50
Medlem
Skidlifts avatar
Är det bara jag som upplever att kvinnor får lättare frågor än men?
Citera
2017-12-25, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Pinsamt för Ekonomen som missade frågan 625 delat med 25

Hon sa 35 och hade alla livlinor kvar också
Rätt svar var ju solklart 25

3 gånger 2 är 6 och 5 gånger 5 är 25 så då måste det vara 625 så jag säger 35

Jo, riktigt grov miss, programmet har förvisso sett betydligt värre, men ändå. Räcker att ta 25*3=75, för att inse att det måste vara under 30.
Citera
2017-12-25, 19:58
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jo, riktigt grov miss, programmet har förvisso sett betydligt värre, men ändå. Räcker att ta 25*3=75, för att inse att det måste vara under 30.

Ja enkelt eller hur? Men dagens ekonomer kan inte räkna utan en miniräknare, detta är nu ett faktum.Hon sa ju också detta,Jag har en miniräknare och Excel på jobbet
Citera
2017-12-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Ja enkelt eller hur? Men dagens ekonomer kan inte räkna utan en miniräknare, detta är nu ett faktum.Hon sa ju också detta,Jag har en miniräknare och Excel på jobbet

Jag tror nog de flesta ekonomer kan räkna bättre än henne, även om det givetvis är sant att de i princip aldrig behöver använda det rent praktiskt.
Citera
2017-12-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Är det bara jag som upplever att kvinnor får lättare frågor än men?
Fan spelar det för roll när dom ändå oftast faller på till synes enkla frågor?
Citera
2017-12-25, 20:07
Medlem
Ölfrågan nu senast var ju uppe i På Spåret rätt nyligen så den var busenkel, damen som tävlade verkade ju dock inte gilla öl.
Citera
2017-12-25, 20:10
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ölfrågan nu senast var ju uppe i På Spåret rätt nyligen så den var busenkel, damen som tävlade verkade ju dock inte gilla öl.

Ja det stämmer
Citera
2017-12-25, 20:16
Medlem
Tanten som bommade mattefrågan lider jag med faktiskt. Mycket kan diskuteras huruvida det var en lätt eller svår mattefråga men självklart borde ju en ekonom ha grejat den frågan som ett rinnande vatten. Gissar att hon blev väldigt stressad av stundens allvar.
Citera
2017-12-25, 20:30
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tanten som bommade mattefrågan lider jag med faktiskt. Mycket kan diskuteras huruvida det var en lätt eller svår mattefråga men självklart borde ju en ekonom ha grejat den frågan som ett rinnande vatten. Gissar att hon blev väldigt stressad av stundens allvar.

Det måste vara pinsamt sen att komma till jobbet och arbetskollegorna.

-Hej, här kommer våran Ekonom
-Om du behöver hjälp så säg till bara, du har väl batterier till miniräknaren?

Ja, hon fick ju totalt hjärnsläpp där.Hon kommer aldrig att glömma denna fråga sen...
Citera
2017-12-25, 22:08
Moderator
Dr Kings avatar
Att ekonomer inte kan räkna är ju allmänt känt men detta stolpskott var ju värre än man någonsin sett. Hennes ”matte” för att komma fram till att 25*35 var 625 var alltså. 2*3 är 6 så det blir 600 och sedan 5*5 som blir 25 alltså 625. Det hon räknade ut var alltså 20*30+5*5 . Att man kan vara så kass på matte och ändå ta sig fram som ekonom säger väl tyvärr allt om varför man inte skall lyssna ett skvatt på vad sådana tomtar har att säga
Citera
2017-12-26, 07:34
Medlem
kostymnisses avatar
Mattefrågan var ju givetvis pinsam för vem som helst att åka ur på.

Givetvis borde hon fixat den ändå, men undrar hur bitter hon är på att Sjöberg snackade bort henne från att använda "fråga publiken" som hon var inne på? Sedan att han försökte få henne dit igen när det redan var kört är ju en annan femma.
Citera
2017-12-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Mattefrågan var ju givetvis pinsam för vem som helst att åka ur på.

Givetvis borde hon fixat den ändå, men undrar hur bitter hon är på att Sjöberg snackade bort henne från att använda "fråga publiken" som hon var inne på? Sedan att han försökte få henne dit igen när det redan var kört är ju en annan femma.
Lite tufft av dig att få det att låta som att det var Rilles fel att hon åkte ur. Även om hon självfallet borde ha klarat frågan som ekonom hade det ju varit smartare att ta en livlina där. Hur som helst ska vi nog vara försiktiga med att döma henne alltför hårt det är många som faller på den typen av frågor och hon blev nog väldigt tagen av stunders allvar. Jag personligen har sett värre än detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in