Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-06-04, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Drama.
Fy satan vilka pantade fjortisar det var med idag

Och de svarar Karlskrona

Och inte på tal om deras lärare (?) eller vad tusan det var. De chansade på Örebro?!? 50 bast, kom igen...

Tänkte precis skriva i tråden. Maken till pantade brudar har jag inte sett förut, samma gäller lärare. Hur i helvete kan man vara så borta på sitt egna lands geografi? Vad får fjortisarna lära sig i skolan idag kan man fråga sig?

Är förvånad över att en sån lätt fråga ligger på 150 000.
Citera
2011-06-04, 20:47
Medlem
Soterns avatar
Citat:

Och de svarar Karlskrona

Och inte på tal om deras lärare (?) eller vad tusan det var. De chansade på Örebro?!? 50 bast, kom igen...

Den generation som växer upp nu måste vara den mest korkade. Allmänbildningen är närmast noll.
Hade jag varit lärare där hade jag sjunkit ner genom jorden i skam, men nu visade sig att de var lika jävla pantade.
Citera
2011-06-04, 21:40
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Den generation som växer upp nu måste vara den mest korkade. Allmänbildningen är närmast noll.
Hade jag varit lärare där hade jag sjunkit ner genom jorden i skam, men nu visade sig att de var lika jävla pantade.
Jag märker att herrn inte har sett Är du smartare än en femteklassare, där snackar man om korkade människor och dom är dessutom vuxna dessutom var dom iallafall smartare än förra tävlande som inte visste vad jantelagen var..
Citera
2011-06-04, 21:51
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH

Dom fick ju löjligt lätta frågor hela tiden. Dom fick ju frågor om nutidens filmer och serier fram till 75kfrågan.

Ok att dom går ut gymnasiet men lite mer allmänbildningsfrågor hade inte skadat. Frågor om Bill Skarsgård och titelmusiken till vänner är ju frågor som borde ligga under 10k.
Citera
2011-06-04, 22:38
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Jag märker att herrn inte har sett Är du smartare än en femteklassare, där snackar man om korkade människor och dom är dessutom vuxna dessutom var dom iallafall smartare än förra tävlande som inte visste vad jantelagen var..

Jo, jag har sett det med och det är nästan lika illa. Men vet man inte, som dessa tjejer, var Karlskrona ligger och tror att Örebro är en bro är man fan i mig snudd på imbecill.
Citera
2011-06-04, 23:37
Medlem
thatis7tisshows avatar
Roligt avsnitt i fredags, trodde "sportkillen" skulle börja gråta efter att de hade åkt ut.
Citera
2011-06-05, 00:00
Medlem
sonicguides avatar
Citat:

Och de svarar Karlskrona

Absolut. Detta var ett lågvattenmärke utan dess like. Med tanke på att den första stad som är större norrut längs E6:an från Halmstad är Göteborg(ca 14 mil) och den första stad söderut som är större är Helsingborg(8mil) borde man på något sätt ha kommit på att Helsingborg borde ha varit ett av huvudalternativen. Eftersom jag har några lokalpolitiker från Halmstad på min FB har jag skrivit ett långt inlägg om att de båda lärarna borde granskas och att en översyn bör göras av samtliga skolor i Halmstad kommun. Detta var så pinsamt så det finns inte....

Det enda som går att säga till tjejernas försvar är väl att den ena tjejen, hon som trodde på att Assange var skapare av Wikileaks, också nämnde att hon trodde att Karlskrona låg i Blekinge men upenbart var det den andra tjejen som bestämde hela tiden.
Men...går man samhällsinriktning eller är lärare där bör man faktiskt ha lite bättre koll på svensk geografi.
Citera
2011-06-05, 00:33
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Absolut. Detta var ett lågvattenmärke utan dess like. Med tanke på att den första stad som är större norrut längs E6:an från Halmstad är Göteborg(ca 14 mil) och den första stad söderut som är större är Helsingborg(8mil) borde man på något sätt ha kommit på att Helsingborg borde ha varit ett av huvudalternativen. Eftersom jag har några lokalpolitiker från Halmstad på min FB har jag skrivit ett långt inlägg om att de båda lärarna borde granskas och att en översyn bör göras av samtliga skolor i Halmstad kommun. Detta var så pinsamt så det finns inte....

Det enda som går att säga till tjejernas försvar är väl att den ena tjejen, hon som trodde på att Assange var skapare av Wikileaks, också nämnde att hon trodde att Karlskrona låg i Blekinge men upenbart var det den andra tjejen som bestämde hela tiden.
Men...går man samhällsinriktning eller är lärare där bör man faktiskt ha lite bättre koll på svensk geografi.
Dom slösade ju också både 50/50 och publiken på Assange frågan även fast dom kunde svaret och det var minst lika korkat.
Citera
2011-06-05, 01:12
Medlem
spleendids avatar
Jag kom några minuter sent i fredags och trodde direkt att det var femtonåriga grabbar som satt i studion. Var man verkligen sådär oförstörd i den åldern? Kunskaperna säger jag ingenting om. De var säkerligen normalbegåvade. Jag pekar på fysionomin; blickarna och det naiva meningsutbytet som studsade mellan bröderna. Allt som en vuxen människa beaktar och tar för givet. Lik förbannat glider man raka vägen från flaket till röstlokalen. Samhället i ett nötskal, antar jag.
Citera
2011-06-05, 02:21
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Dom slösade ju också både 50/50 och publiken på Assange frågan även fast dom kunde svaret och det var minst lika korkat.

Det var ju för den blonda styrde och inte alls litade på kompisen som inte vågade säga emot. Blir lite dumt när den som kan minst tar alla beslut. Tycker nästan synd om brunetten som trots allt hade lite koll men var sjukt osäker i sig själv.
Citera
2011-06-05, 20:37
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH

Hela denna "Studentspecial" var ju frågorna i klass med "Vi i Femman".
"I vilken stad sköts JF Kennedy" för 100 000 kr i fredags klarade tvillingarna galant, de måste alltså ha minst en gemensam aktiv hjärncell.
Citera
2011-06-05, 23:38
Medlem
wonderlands avatar
Nästa vecka är väl allt som vanligt igen hoppas jag, hann inte se hela avsnittet. Eller slut för säsongen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in