2014-11-29, 16:28
Bannlyst
Om media kan ta sitt ansvar en enda gång för dessa lögner som öses över befolkningen så ska jag fan äta upp min hatt. En kille tar livet av sig och det hörs knappt ett ord för det är media själva som ställt till med det och vem får skulden på flashback? Tristans stackars föräldrar..
Citera
2014-11-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herbarium
Efter en hel del letande såg jag på hans flickväns instagram att han hittades död samma dag som deras bästa vän begravdes, sammanträffande? I think not. Känns troligt att han tog ett spontant beslut att ta död på sig själv för att han var så ledsen, och att ingen hittade honom i tid. Sorgligt, och väldigt hemskt, men fortfarande inte helt otroligt.

Bästa vän? var T bästa vän med S? hmmm?
Citera
2014-11-29, 16:38
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-PK
Jag får ingen klarhet efter att ha läst tråden, dog han av spice eller självmord?

Det finns fortfarande ingen officiell dödsorsak och jag tvivlar på att hans familj eller media kommer gå ut med det.
Citera
2014-11-29, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe21
Ryktas om att Tristan bytt kön (alltså född som tjej), någon som har mer info på det? Har kollat lite bilder och så, där det rätt tydligt syns på hans brösvårtor att något inte stämmer. Det var även någon här på flashback som gått på samma skola som Tristan som bekräftat att han var tjej i sina yngre dagar.

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/1617258_10201641183212404_1392089737_o.jpg

Har för mig att Tristan var 15 eller 16, att byta kön kräver en lång process och man måste vara 18 år fyllda för att ens få byta kön, eller korrigera det om man nu vill använda de orden.
Citera
2014-11-29, 16:57
Medlem
MrTruckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Ja helt otroligt den här killen som tagit droger och dött får mer uppmärksamhet än Klas Ingesson som gick bort nyligen i cancer. Man undrar egentligen vart våran värld är på väg vart tog mänskligheten vägen?

Källa på att Tristan fick mer uppmärksamhet än Ingesson?! Tönt... Det fick han INTE.
Citera
2014-11-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Hon har inte varit med i nyhetsmorgon och pratat om hans "drogproblem"... Tror du på det själv? Att hon skulle göra en sån sak mot hans familj? Dessutom hade ju alla dagstidningar citerat därifrån och haft på förstasidor överallt förstår du väl. Lyssna inte på trollen
Laila Bagge är med i nyhetsmorgon på TV4 i morgon söndag.
Citera
2014-11-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Om det nu är så att han dött av självmord eller drogöverdos till följd av psykisk ohälsa så tycker jag att TV4 har blod på sina händer. Inte att de är fullt ansvariga givetvis... men de producerar ett program där det matas in i unga människors huvuden att det är OK att utsätta folk som vill lyckas för en förnedrande process. Och att skratta åt dem som är annorlunda, inte har vad som krävs eller misslyckas.

Detta är nu så inarbetat att vi inte ens tänker på det.

https://www.youtube.com/watch?v=nHxZRVx84lk

Så här såg det ut redan för 7 år sen. Tänk om den tjejen hade gått och hängt sig. Vad hade vi sagt då?

Jag håller med dig delvis. De hade mycket väl kunnat göra ett program som Idol på ett mycket bättre sätt, utan hån och elaka kommentarer osv. Det hela är en reflektion av vårt samhälle, för det säljer ju uppenbarligen, folk tittar, ingen är tvingad att titta på Idol. Det är inte TV4 i sig som är problemet, utan vårt samhälle, och människorna som lever i samhället ifråga. Hade folk inte tittat så hade de ju slutat sända programmet.

Men ja, det är sjukt, vårt samhälle är tyvärr sjukt och jag ser inte att det går åt rätt håll heller. Snarare tvärtom. Det har många i denna tråd bevisat.

Ett väldigt bra film som handlar om vårt sjuka samhälle är "God Bless America". Den är dock ganska extrem men man får ju ta det hela för vad det är - just en fiktiv film.
Citera
2014-11-29, 17:31
Medlem
smuthers avatar
Det faktum att flickvännen bekräftar att det inte var spice känns ju lite speciellt. Anledningen måste ju vara att hon vill rentvå Tristans rykte men det känns som att hon istället borde skrivit att det inte var drogrelaterat om detta var hennes syfte. Den enda förklaringen jag tycker mig se till det är att Tristan var drogpåverkad vid sin död, men inte av spice.
Citera
2014-11-29, 17:37
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smuther
Det faktum att flickvännen bekräftar att det inte var spice känns ju lite speciellt. Anledningen måste ju vara att hon vill rentvå Tristans rykte men det känns som att hon istället borde skrivit att det inte var drogrelaterat om detta var hennes syfte. Den enda förklaringen jag tycker mig se till det är att Tristan var drogpåverkad vid sin död, men inte av spice.
Är det självmord underlättar det ganska många gånger att vara påverkad för att våga ta det där "avgörande beslutet".
Citera
2014-11-29, 18:59
Medlem
Varför sitta o spekulera om han har bytt kön. Han har just gått bort. Visa lite hänsyn.
Citera
2014-11-29, 19:02
Medlem
Tycker hela denna tråden verkar fett oklar. Att Tristan var tjej när han föddes, att han tog överdos, självmord osv.

Jag kan säga, tro mig eller ej, Tristan hade ett hjärta av guld. Han hade skön energi och hade ett humör som var ungefär lika otydligt som denna tråden. Han var en ung människa och dog på tok för tidigt. Hans död kom plötsligt och vi var många som blev förvånade. Nu till vad jag egentligen vill ha sagt.

Så länge jag känt Tristan, sen typ 2an, så har han varit kille. Har aldrig tyckt att hans kropp sett konstig ut på något sätt. Och för den som nämnde hans nipples, för de som genomgår könsbyte kan vårtgårdarna se lite konstiga ut men det är för att kvinnan redan genomgått en kvinnlig pubertet och därmed fått större vårtgårdar. FYI liksom. Har aldrig sett honom med bröst så den myten borde vi kunna avslå. Dessutom har han ett adamsäpple, kvinnor brukar väl sällan ha de?

Jag har själv inte fått reda på hur han dog men självmord skulle kunna stämma. Jag har alltid trott att Tristan haft ADHD men han själv trodde han var bipolär med tanke på hans häftiga humörskiftningar.

Han var en väldigt fin kille och det är mycket tragiskt att han dött, "känd" eller inte. Tyngre droger är jag ganska säker på att han inte har tagit, med weed är mycket möjligt. Vem har inte liksom?

Till er som smutkastar en bortgången kille som hade ett hjärta större än de flesta, ni kan väl gå och brinna i helvetet? Ingen tycker säkert om er ändå. Känd eller inte, pundare eller ej, Tristan var faktiskt en av de finare människor jag mött.

Over and out. Och fuck er med tragiska liv som sparkar på de döda. Ni som är nyfikna får vara det. Det är mer naturligt. Och mänskligt.
Citera
2014-11-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poolonittiotva
Tycker hela denna tråden verkar fett oklar. Att Tristan var tjej när han föddes, att han tog överdos, självmord osv.

Jag kan säga, tro mig eller ej, Tristan hade ett hjärta av guld. Han hade skön energi och hade ett humör som var ungefär lika otydligt som denna tråden. Han var en ung människa och dog på tok för tidigt. Hans död kom plötsligt och vi var många som blev förvånade. Nu till vad jag egentligen vill ha sagt.

Så länge jag känt Tristan, sen typ 2an, så har han varit kille. Har aldrig tyckt att hans kropp sett konstig ut på något sätt. Och för den som nämnde hans nipples, för de som genomgår könsbyte kan vårtgårdarna se lite konstiga ut men det är för att kvinnan redan genomgått en kvinnlig pubertet och därmed fått större vårtgårdar. FYI liksom. Har aldrig sett honom med bröst så den myten borde vi kunna avslå. Dessutom har han ett adamsäpple, kvinnor brukar väl sällan ha de?

Jag har själv inte fått reda på hur han dog men självmord skulle kunna stämma. Jag har alltid trott att Tristan haft ADHD men han själv trodde han var bipolär med tanke på hans häftiga humörskiftningar.

Han var en väldigt fin kille och det är mycket tragiskt att han dött, "känd" eller inte. Tyngre droger är jag ganska säker på att han inte har tagit, med weed är mycket möjligt. Vem har inte liksom?

Till er som smutkastar en bortgången kille som hade ett hjärta större än de flesta, ni kan väl gå och brinna i helvetet? Ingen tycker säkert om er ändå. Känd eller inte, pundare eller ej, Tristan var faktiskt en av de finare människor jag mött.

Over and out. Och fuck er med tragiska liv som sparkar på de döda. Ni som är nyfikna får vara det. Det är mer naturligt. Och mänskligt.

Men har inte du själv bidragit till smutskastning nu???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in