Citat:
Ursprungligen postat av
Heja Turkarna
Om det nu är så att han dött av självmord eller drogöverdos till följd av psykisk ohälsa så tycker jag att TV4 har blod på sina händer. Inte att de är fullt ansvariga givetvis... men de producerar ett program där det matas in i unga människors huvuden att det är OK att utsätta folk som vill lyckas för en förnedrande process. Och att skratta åt dem som är annorlunda, inte har vad som krävs eller misslyckas.
Detta är nu så inarbetat att vi inte ens tänker på det.
https://www.youtube.com/watch?v=nHxZRVx84lk
Så här såg det ut redan för 7 år sen. Tänk om den tjejen hade gått och hängt sig. Vad hade vi sagt då?
Jag håller med dig delvis. De hade mycket väl kunnat göra ett program som Idol på ett mycket bättre sätt, utan hån och elaka kommentarer osv. Det hela är en reflektion av vårt samhälle, för det säljer ju uppenbarligen, folk tittar, ingen är tvingad att titta på Idol. Det är inte TV4 i sig som är problemet, utan vårt samhälle, och människorna som lever i samhället ifråga. Hade folk inte tittat så hade de ju slutat sända programmet.
Men ja, det är sjukt, vårt samhälle är tyvärr sjukt och jag ser inte att det går åt rätt håll heller. Snarare tvärtom. Det har många i denna tråd bevisat.
Ett väldigt bra film som handlar om vårt sjuka samhälle är "God Bless America". Den är dock ganska extrem men man får ju ta det hela för vad det är - just en fiktiv film.