2014-11-29, 14:20
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Tror du har helt rätt här. Brasse som troligen också tog självmord har man heller inte avslöjat dödsorsaken på. Det jag undrar är om media vet men har som praxis att inte avslöja självmord, eller om media helt enkelt inte får veta dödsorsaken pga. Sekretess.

Media har som policy att inte skriva om självmord för det brukar ge upphov till copycats, finns dock vissa undantag tex Robin Williams...
Senast redigerad av crusade 2014-11-29 kl. 14:22.
Citera
2014-11-29, 14:21
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztarline
Varför är det viktigt hur han dog??
För att snacket ska gå eller?????

Det är ju för att snacket inte ska gå som vi tar reda på hur han dog.
Läggs all fakta på bordet behöver det ju inte snackas.
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernbrist
Kan du säga hur han dog?

Jag vet inte men ett av de mer trovärdiga inläggen talar om hängning.
Citera
Medlem
paparazzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Hans flickvän skrev på Instagram att det inte var Spice åtminstone, och hon känns ju som en rätt trovärdig källa..
Källa på källan är du snäll?

http://instagram.com/p/vmoCOKhddO/
Citera
2014-11-29, 14:22
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Har letat och letat, hittar inte! Nån som är bättre, mer tekniskt begåvad än jag och lägga upp inlägget här, så att vi kan se? om det nu finns?
Laila i TV4 nyhetsmorgon alltså.

Hon har inte varit med i nyhetsmorgon och pratat om hans "drogproblem"... Tror du på det själv? Att hon skulle göra en sån sak mot hans familj? Dessutom hade ju alla dagstidningar citerat därifrån och haft på förstasidor överallt förstår du väl. Lyssna inte på trollen
Citera
2014-11-29, 15:16
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnkaka
Har bevis på att vi var vänner men det är inget jag vill lägga upp här
Jamen dåså!
Citera
2014-11-29, 15:40
Medlem
Om det nu är så att han dött av självmord eller drogöverdos till följd av psykisk ohälsa så tycker jag att TV4 har blod på sina händer. Inte att de är fullt ansvariga givetvis... men de producerar ett program där det matas in i unga människors huvuden att det är OK att utsätta folk som vill lyckas för en förnedrande process. Och att skratta åt dem som är annorlunda, inte har vad som krävs eller misslyckas.

Detta är nu så inarbetat att vi inte ens tänker på det.

https://www.youtube.com/watch?v=nHxZRVx84lk

Så här såg det ut redan för 7 år sen. Tänk om den tjejen hade gått och hängt sig. Vad hade vi sagt då?
Citera
2014-11-29, 15:47
Medlem
Efter en hel del letande såg jag på hans flickväns instagram att han hittades död samma dag som deras bästa vän begravdes, sammanträffande? I think not. Känns troligt att han tog ett spontant beslut att ta död på sig själv för att han var så ledsen, och att ingen hittade honom i tid. Sorgligt, och väldigt hemskt, men fortfarande inte helt otroligt.
Citera
2014-11-29, 15:49
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernbrist
Kan du säga hur han dog?

Lätt att kunna men inget jag skulle vilja. Respekterar familjen och framför allt Tristan.

Hoppas alla lägger ner hermafrodi-/föddes-som-flicka-snacket nu. :/
Citera
2014-11-29, 16:04
Medlem
pellesnyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Om det nu är så att han dött av självmord eller drogöverdos till följd av psykisk ohälsa så tycker jag att TV4 har blod på sina händer. Inte att de är fullt ansvariga givetvis... men de producerar ett program där det matas in i unga människors huvuden att det är OK att utsätta folk som vill lyckas för en förnedrande process. Och att skratta åt dem som är annorlunda, inte har vad som krävs eller misslyckas.

Detta är nu så inarbetat att vi inte ens tänker på det.

https://www.youtube.com/watch?v=nHxZRVx84lk

Så här såg det ut redan för 7 år sen. Tänk om den tjejen hade gått och hängt sig. Vad hade vi sagt då?

Nej, han har valt att ställa upp självmant.
Senast redigerad av pellesnygg 2014-11-29 kl. 16:10.
Citera
2014-11-29, 16:13
Medlem
pellesnyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macadamian
Det syndes ju redan på hans audition att han var trasig, Tycker like att tv4 borde snappat upp på det med imo. (om det nu forft är tv4, har ingen tv :xd)

Varför skuldbelägga TV4?
Senast redigerad av pellesnygg 2014-11-29 kl. 16:16.
Citera
2014-11-29, 16:28
Medlem
Herr-PKs avatar
Jag får ingen klarhet efter att ha läst tråden, dog han av spice eller självmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in