2014-12-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Bara för att din intelligens inte kräver mer utmaning än en "bekräftelse" från hans flickvän betyder inte att vi ligger på samma nivå. Väljer människan att bli offentlig så är det inte mer än rätt att offentliggöra dödsorsaken, om inte annat så för "alla" fansens skull. Vi vill ju inte ha fler "olyckor" där folk pumpar sig fulla med droger och råkar dö ??

Nu ska du fan inte komma här och tro att du är mer intelligent än vad någon annan är. "Ligger på samma nivå", skämtar du eller? Jag vet att det inte är någon fullständig bekräftelse när hans flickvän skriver lite lättvindigt att det var en olycka bland kommentarer på hennes instagram-konto. Men det förändrar inte min poäng, som är att jag tycker att det är onödigt att spekulera kring många obekräftade, framförallt löjliga, teorier. Visst, jag förstår att det kan vara jobbigt för fans/bekanta att inte veta exakta orsaken till varför han gick bort, men det mest mänskliga för oss är att lägga ner detta och vänta tills någon av hans anhöriga kanske i framtiden vill dela orsaken med andra.
Citera
2014-12-01, 19:58
Bannlyst
Finns det inga obduktionsbilder? Skulle vara kul att se
Citera
2014-12-01, 20:12
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Bild fick detta av en snubbe som gick i samma klass som Tristan och här var hon/han/det en brud

Säger dock inte så mycket. Maska de övriga elevernas ansikten och posta hela fotot så man vet var ungen står.

Sen, kan det inte ha varit så att morsan uppfostrade honom som en flicka och kallade honom för Disa? Som i House at the End of the Street?
Citera
2014-12-01, 20:18
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Inte för att det har något med detta att göra men olycka/fall i hemmet är den vanligaste dödsorsaken i Sverige.

Inte en chans
Källa på det?
Citera
2014-12-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Inte en chans
Källa på det?

The most common cause of death for both women and men is
diseases of the circulatory system, which in 2013 was the underlying cause of
death in 38 percent of women and in 37 percent of men. However, the death
rates for circulatory diseases are decreasing. In 1987, the death rate per
100 000 women aged 15–74 years was 128 and was 48 in 2013. For men, the
death rate decreased from 352 in 1987 to 110 per 100 000 men in 2013.
The second most common cause of death is neoplasm (24 percent for
women and 27 percent for men). Among neoplasms, lung cancer is now the
most common cause of death among women, and has increased considerably
since the late eighties. Prostate cancer is the most common malignant neoplasm
among men. The total mortality in prostate cancer has decreased
somewhat since the beginning of 2000 and there is also a small decrease in
men aged 15–74 years. Stomach cancer mortality is decreasing for both sexes
and was less than half in 2013 as it was twenty years ago.

Källa: Dödsorsaker 2013, Socialstyrelsen.
http://www.socialstyrelsen.se/publik...r2014/2014-8-5
Citera
2014-12-01, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Säger dock inte så mycket. Maska de övriga elevernas ansikten och posta hela fotot så man vet var ungen står.

Sen, kan det inte ha varit så att morsan uppfostrade honom som en flicka och kallade honom för Disa? Som i House at the End of the Street?

När vi gick i 3:an lyckades klassens 'kung' lura i fotografen att han hette Goliat. Så stod det sedan i katalogen.
Citera
2014-12-01, 21:38
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heye
Du är bra jävla nöjd med det där svaret eller? Vad är det med vissa människor? Ska ditt svar tolkas som humor? Vidrigt.

Killen som du citerade försöker helt uppriktigt föra en politisk kampanj. (Pro Cannabis) Som du ser i hans signatur. Samtidigt som han drar till med den typen av "humor" om döda tonåringar.

Ontopic. Tyvärr så finns det nått som folk tycks gotta sig åt när "kända" människor dör. Jag kan förstå ett visst intresse i det, men på nivån det håller i den här tråden är bara äckligt.

Jaja Tristan har tagit sig till nästa dimension i alla fall, synd för oss.
Senast redigerad av Ostfralla2000 2014-12-01 kl. 21:40.
Citera
2014-12-01, 22:55
Medlem
meiis avatar
Är det verkligen ingen ingen som känner familjen och kan tala om vad som hände, det är ju bättr att berätta sanningen än att det florerar massa lögner! Det tycker jag familjen borde förstå med!
Citera
2014-12-02, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Är det verkligen ingen ingen som känner familjen och kan tala om vad som hände, det är ju bättr att berätta sanningen än att det florerar massa lögner! Det tycker jag familjen borde förstå med!
Du vet uppenbarligen inte vad du talar om, kom igen när du själv förlorat din mamma eller någon närstående och tänk dig samma krav då-tror du kommer att se det liiite annorlunda då..oavsett vad hon dog av.. din osnutna idiot.
Citera
2014-12-02, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii

Det hade nog T också uppskattat!

Vad var den utlösande faktorn?

Varför hände detta?

Hade något behandlat honom illa?

Var det planerat eller skedde det som en desperat impulshandling för att få stopp på outhärdliga känslor?

Sa han farväl till någon? Genom sms?

Lämnade han något brev efter sig?

Det är verkligen tragiskt när en ung, fin, godhjärtad, charmig och ytterst begåvad människa mår så dåligt att denne är tvungen att avsluta sitt liv :-.. (. Jag sörjer! Världen har förlorat en mycket värdeful individ!
Citera
2014-12-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Hon var ett fruntimmer, punkt slut finito.

Så övermodigt.
Gå och lägg dig. Eller ännu bättre - gå klart högstadiet innan du uttalar dig igen.
Citera
2014-12-02, 01:47
Medlem
Jag har följt den här tråden länge nu och tror jag har läst varenda inlägg. Jag är helt enkelt nyfiken och hör till de som tycker att Tristans död är riktigt sorglig. Det är väl de flestas död, antar jag, men vissa människor fastnar man för och det gjorde jag i det här fallet. Om Tristan var knarkare eller inte spelar ingen roll, jag gillade helt enkelt den person han verkade vara.

Först och främst vill jag säga till de som påstår sig ha sett på Tristan att han var påtänd under Idol att jag känner folk som är lika känslosamma, spontana och framåt som Tristan och de går INTE på droger.

Sen vill jag diskutera. Efter att ha läst den här tråden och snokat omkring lite på nätet är jag först och främst osäker på om Tristan föddes som tjej. Jag har sett det så kallade beviset från skatteverket, men inte mejlat dem själv. Anledningen till att jag är skeptisk är att man enligt http://www.umo.se/Att-ta-hjalp/Fraga...-gar-det-till/ måste vara 18 år för att få genomgå en sådan operation. Om Tristan hade gjort det för endast ett år sen borde det vara mer känt. Sen vet inte jag om man kan få göra operationen tidigare med föräldrarnas godkännande, det står det inget om. Oavsett så måste man alltså genomgå en utredning, äta hormoner och leva som en man (eller kvinna, om det nu är det man känner sig som och "vill bli") i ett år. Att Tristan i så fall ätit dessa hormoner borde vi kunna slå fast. Jag har sett bilder där hans ben är väldigt håriga och jag har sett bilder där man kan ana ansiktsbehåring. Och om Tristan ätit dessa hormoner kan man tänka sig att även hans röst har påverkats av dem, vilket borde resultera i lite svårigheter med en sångkarriär. Det borde ju liksom ta ett tag innan man "förstår sig på" sin röst så pass att man kan sjunga lika bra som Tristan. Eller har jag fel?

Jag kollade lite på statistik när det kommer till hermafroditer. I Sverige föds 5-10 barn per år med oklart kön (källa: http://ww2.lakartidningen.se/store/a...09s629_633.pdf) och det är ju inte helt omöjligt att Tristan var ett av dessa barn. Dock så krockar ju det med personen i tråden som skrev att hen (hehe) gått i skola med Tristan, och sa att han då hade kvinnliga könsdelar. För att veta det borde hon ju ha sett det, och om han varit hermafrodit borde ju det ha synts. Eller? Jag vet inte riktigt hur det kan se ut, men iallafall. En fundering bara.

Angående hur han dog. Många skriver att tidningar inte går ut med självmord, men det gör de väl ibland om personen är någorlunda känd? Jag antar att kanske familjen bestämmer, jag vet inte. Hade det varit Spice kan jag dock tycka att de borde ha gått ut med det, eftersom media i övrigt varnar mycket för det. Detta vore ett ypperligt tillfälle att skrämma skiten ur ungdomar som tänkt pröva Spice. Och även om det vore obekvämt för familjen att gå ut med det så kanske de ändå hade velat, för att hjälpa till att förhindra att andra gör samma misstag. Hade det varit en överdos över huvud taget är det ju omöjligt att säga om det var ett självmord eller ett misstag, och jag tycker att de även då borde ha gått ut med det av samma anledningar som jag skrev ovan. Om det däremot är självmord (kanske genom hängning som några skrivit) under påverkan av droger så är det kanske inte lika självklart att gå ut med det. Dock borde det vara svårt att veta så pass snart som på onsdagen (då de gick ut med hans död) efter fredagen (då han dog) om han var påverkad av droger när han tog livet av sig. Om det nu var det han gjorde.

Tankar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in