Jag har följt den här tråden länge nu och tror jag har läst varenda inlägg. Jag är helt enkelt nyfiken och hör till de som tycker att Tristans död är riktigt sorglig. Det är väl de flestas död, antar jag, men vissa människor fastnar man för och det gjorde jag i det här fallet. Om Tristan var knarkare eller inte spelar ingen roll, jag gillade helt enkelt den person han verkade vara.
Först och främst vill jag säga till de som påstår sig ha sett på Tristan att han var påtänd under Idol att jag känner folk som är lika känslosamma, spontana och framåt som Tristan och de går INTE på droger.
Sen vill jag diskutera. Efter att ha läst den här tråden och snokat omkring lite på nätet är jag först och främst osäker på om Tristan föddes som tjej. Jag har sett det så kallade beviset från skatteverket, men inte mejlat dem själv. Anledningen till att jag är skeptisk är att man enligt
http://www.umo.se/Att-ta-hjalp/Fraga...-gar-det-till/ måste vara 18 år för att få genomgå en sådan operation. Om Tristan hade gjort det för endast ett år sen borde det vara mer känt. Sen vet inte jag om man kan få göra operationen tidigare med föräldrarnas godkännande, det står det inget om. Oavsett så måste man alltså genomgå en utredning, äta hormoner och leva som en man (eller kvinna, om det nu är det man känner sig som och "vill bli") i ett år. Att Tristan i så fall ätit dessa hormoner borde vi kunna slå fast. Jag har sett bilder där hans ben är väldigt håriga och jag har sett bilder där man kan ana ansiktsbehåring. Och om Tristan ätit dessa hormoner kan man tänka sig att även hans röst har påverkats av dem, vilket borde resultera i lite svårigheter med en sångkarriär. Det borde ju liksom ta ett tag innan man "förstår sig på" sin röst så pass att man kan sjunga lika bra som Tristan. Eller har jag fel?
Jag kollade lite på statistik när det kommer till hermafroditer. I Sverige föds 5-10 barn per år med oklart kön (källa:
http://ww2.lakartidningen.se/store/a...09s629_633.pdf) och det är ju inte helt omöjligt att Tristan var ett av dessa barn. Dock så krockar ju det med personen i tråden som skrev att hen (hehe) gått i skola med Tristan, och sa att han då hade kvinnliga könsdelar. För att veta det borde hon ju ha sett det, och om han varit hermafrodit borde ju det ha synts. Eller? Jag vet inte riktigt hur det kan se ut, men iallafall. En fundering bara.
Angående hur han dog. Många skriver att tidningar inte går ut med självmord, men det gör de väl ibland om personen är någorlunda känd? Jag antar att kanske familjen bestämmer, jag vet inte. Hade det varit Spice kan jag dock tycka att de borde ha gått ut med det, eftersom media i övrigt varnar mycket för det. Detta vore ett ypperligt tillfälle att skrämma skiten ur ungdomar som tänkt pröva Spice. Och även om det vore obekvämt för familjen att gå ut med det så kanske de ändå hade velat, för att hjälpa till att förhindra att andra gör samma misstag. Hade det varit en överdos över huvud taget är det ju omöjligt att säga om det var ett självmord eller ett misstag, och jag tycker att de även då borde ha gått ut med det av samma anledningar som jag skrev ovan. Om det däremot är självmord (kanske genom hängning som några skrivit) under påverkan av droger så är det kanske inte lika självklart att gå ut med det. Dock borde det vara svårt att veta så pass snart som på onsdagen (då de gick ut med hans död) efter fredagen (då han dog) om han var påverkad av droger när han tog livet av sig. Om det nu var det han gjorde.
Tankar?