2014-11-29, 12:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det har ju hotats med HA tidigare så man blir inte förvånad.

Bloggaren har inte blivit hotad - om nu bloggaren och Alexander inte är samma person...

Sedan så berättade Micael att han hade ringt till Alexander och sagt att han skulle sluta att
trakassera hans fru. Micael sa också att han hade hotat Alexander att han skulle skicka Hells
Angels på Alexander.

Det är knappast troligt att M nu ett år senare skulle bekymra sig med att hota någon bloggare till tystnad ...
Citera
2014-11-29, 13:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasson
Så här ett halvår efter ovanstående inlägg, har det fortfarande inte kommit fram något om motivet?

Nej, det har spekulerats en del men från KJ,s håll har det av förklarliga skäl varit tyst, han har ju hävdat att han är oskyldig till dådet och efter vad som framkommit inte ändrat sin inställning.

Jag tror att något som VB sa till KJ fick honom att tappa besinningen, kanske att han bara användes för att göra MB svartsjuk eller något liknande, med tanke på alla hans tillkortakommanden i livet så kanske det räckte för att trigga honom.
Citera
2014-11-29, 13:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Trodde på åklagaren?
Så KJ själv vet egentligen inte alls vad som hänt då ..

Sanningen är väl snarare att eftersom sexet sannolikt inte inträffat så måste han på något sätt försöka förklara bort det som talar emot hans påstående (läs önskedrömmar)
Om han ljög om sexet och inte trodde på åklagaren hade han invänt. Men oavsett om han ljög om sexet eller inte så trodde han troligen på åklagaren och försökte förklara varför han inte märkte messandet.
Citat:
Nu försöker du återigen skapa en trådsanning som helt saknar förankring i det KJ själv uppger..

Han säger efter att programmet börjat - och programmet började kl 18.00 -( inte 19.00), Han säger inte EFTER att det slutat - vilket ditt försök till trådsanning skulle innebära..
Han säger omkring kl 20, efter omkring en timme. Om fem minuter fel ingår i begreppet omkring kan sexet ha slutat kl 19:55 och börjat 18:50, vilket ligger helt inom hans historia i övrigt och inträffat efter sista SMS.
Citat:
Det är ingen som kan svenska språket som bryr sig särskilt mycket om dina habrovinker när det språket skall tolkas.
Ja, och Wikipedia är lika uselt på svenska som jag. http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6gn
Citat:
Lögn är en oriktig utsaga som uttalas såsom varande sann, med avsikt att få dem som tar del av utsagan att anta dess riktighet trots att den som uttalar den vet att den är osann, att med ett påstående avsiktligt föra någon bakom ljuset.
Citat:
Bloggaren har inte blivit hotad - om nu bloggaren och Alexander inte är samma person...

Sedan så berättade Micael att han hade ringt till Alexander och sagt att han skulle sluta att
trakassera hans fru. Micael sa också att han hade hotat Alexander att han skulle skicka Hells
Angels på Alexander.

Det är knappast troligt att M nu ett år senare skulle bekymra sig med att hota någon bloggare till tystnad ...
Försöker du plantera trådsanning att det är knappast troligt?
Senast redigerad av Quarrel 2014-11-29 kl. 13:42.
Citera
2014-11-29, 14:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om han ljög om sexet och inte trodde på åklagaren hade han invänt. Men oavsett om han ljög om sexet eller inte så trodde han troligen på åklagaren och försökte förklara varför han inte märkte messandet.
Vi kan konstatera att åklagaren inte ljög - utan att hon SMS:at vid den uppgivna tidpunket - och KJ då tvingades kreera en lögn (till) för att få det att passa in i sina fantasier om sexet.

Citat:
Han säger omkring kl 20, efter omkring en timme. Om fem minuter fel ingår i begreppet omkring kan sexet ha slutat kl 19:55 och börjat 18:50, vilket ligger helt inom hans historia i övrigt och inträffat efter sista SMS.
Han anger inte 19.00 som någon startid - utan när programmet börjat 18.00.

Tidsangivelsen 19.00 -- 20.00 har du själ kreerat eftersom det inte annars passar in i dina fantasier.

KJ säger att hon måste ha SMS:at under sexet - och att han då inte märkte det. KJ:s version är således att det påstådda/påhittade sexet skulle ha förevarit samtidigt med SMS skickande..

Du kan inte få din osanning till sanning hur krystat du än försöker - eftersom KJ jag har ljugit dit sig själv i den delen.

Citat:
Ja, och Wikipedia är lika uselt på svenska som jag.
http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6gn
Nej, wikipedia är bättre på svenska än du - helt uppenbart.

Synonymer till osanning
lögn, påhitt, överdrift, dikt, saga, vals, ljug, båg, bluff, historia; fara med osanning ljuga

Citat:
Försöker du plantera trådsanning att det är knappast troligt?
Nej, jag uttalar en sund bedömning.
Senast redigerad av micro113 2014-11-29 kl. 14:13.
Citera
2014-11-29, 14:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vi kan konstatera att åklagaren inte ljög - utan att hon SMS:at vid den uppgivna tidpunket - och KJ då tvingades kreera en lögn (till) för att få det att passa in i sina fantasier om sexet.
Åklagaren uttalade en osanning. SMS:andet kan ha slutat före sexet.
Citat:
Han anger inte 19.00 som någon startid - utan när programmet börjat 18.00.

Tidsangivelsen 19.00 -- 20.00 har du själ kreerat eftersom det inte annars passar in i dina fantasier.
Han angav inte 18:00 som starttid för sexet, han sa att programmet hade börjat. Hade det inte börjat 18:50? Jag skrev ca 19-20. Håll dig till sanningen.
Citat:
KJ säger att hon måste ha SMS:at under sexet - och att han då inte märkte det. KJ:s version är således att det påstådda/påhittade sexet skulle ha förevarit samtidigt med SMS skickande..

Du kan inte få din osanning till sanning hur krystat du än försöker - eftersom KJ jag har ljugit dit sig själv i den delen.
Nej, KJ säger inte att hon måste ha messat under sexet, det är åklagaren som påstod det. Han trodde uppenbarligen på åklagaren.
Citat:
Nej, wikipedia är bättre på svenska än du - helt uppenbart.

Synonymer till osanning
lögn, påhitt, överdrift, dikt, saga, vals, ljug, båg, bluff, historia; fara med osanning ljuga
Wikipedia och jag säger samma sak. En lögn är en medveten osanning.
Citat:
Nej, jag uttalar en sund bedömning.
Osund, du har ingen aning om vem eller vilka som såg bloggen som ett hot. Den kanske låg farligt nära sanningen, trots att den aldrig pekade ut någon alternativ GM.
Citera
2014-11-29, 14:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Åklagaren uttalade en osanning. SMS:andet kan ha slutat före sexet.Han angav inte 18:00 som starttid för sexet, han sa att programmet hade börjat. Hade det inte börjat 18:50?
Nej, åklagaren uttalade en sanning - både att SMS:s skickat angiven tidpunkt och att det föll inom ramen för när KJ påstod att sexet skulle ha skett..

KJ protesterar inte heller mot SMS under det påstådda sexet utan försöker ljuga bort det också ...

Citat:
Jag skrev ca 19-20.
Just DU - inte KJ - ger den tidsangivelsen..

Citat:
Håll dig till sanningen.Nej, KJ säger inte att hon måste ha messat under sexet, det är åklagaren som påstod det.
Nej, åklagaren säger att sms:et skickades under den tid som KJ anger för det påhittade sexet - åklagarens uttalande bygger alltså på KJ:s lögn, inte tvärtom.

Citat:
trodde uppenbarligen på åklagaren
.
Nej, KJ försökte snarare hitta semi-förklaring till varför hans egen lögn inte höll ihop.

Citat:
Wikipedia och jag säger samma sak. En lögn är en medveten osanning.
Lyckades du inte stava dig igenom synonymerna till "osanning" ... För många ord?

Citat:
Osund, du har ingen aning om vem eller vilka som såg bloggen som ett hot. Den kanske låg farligt nära sanningen, trots att den aldrig pekade ut någon alternativ GM.
Nu försöker du alltså skapa ytterligare en trådsanning - bloggen stängde på grund av hot ...
Komik på hög nivå...

Sannolikt stängde bloggaren bloggen eftersom han insåg att han gjorde sig till offentlig driftkucku..
Citera
2014-11-29, 14:43
Medlem
micro113s avatar
Tidangivelse för sexet ...

Ur domen .... TR sid 19-20

När Vampire
Diaries började på tv kl. 18:00, lade hon ifrån sig blocket.
De lade sig på soffan,
myste och började hångla på soffan. De kramades då och hade varandras tungor i
munnen.
[...]
Hela sexakten höll på kanske en och en halv timme,
men han vet inte riktigt.
[...]
Det måste ha varit
omkring kl. 20:00, eftersom Simpsons brukar börja då.

Nu till nästa brasklapp som välter dina fantasier ...

TV-tablå för 2013-05-04

18:00 The vampire diaries
19:00 Simpsons
19:30 Simpsons
20:00 Family guy
http://www.tv.nu/arkiv/2013-05-04

Hans referens ger alltså sluttid 19.00 --- inte 20.00

Kreera nu en ny trådsanning kring det ...
Citera
2014-11-29, 14:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, åklagaren uttalade en sanning - både att SMS:s skickat angiven tidpunkt och att det föll inom ramen för när KJ påstod att sexet skulle ha skett..

KJ protesterar inte heller mot SMS under det påstådda sexet utan försöker ljuga bort det också ...

Just DU - inte KJ - ger den tidsangivelsen..

Nej, åklagaren säger att sms:et skickades under den tid som KJ anger för det påhittade sexet - åklagarens uttalande bygger alltså på KJ:s lögn, inte tvärtom.
KJ angav att sexet slutade ca kl 20 och var ca en timme långt. Det är ca 19-20. Hur kan det stämma med åklagarens påstående att VB måste ha messat samtidigt?
Citat:
.
Nej, KJ försökte snarare hitta semi-förklaring till varför hans egen lögn inte höll ihop.
Det spelar ingen roll om KJ ljög om sexet. Åklagaren talade inte sanning.
Citat:
Lyckades du inte stava dig igenom synonymerna till "osanning" ... För många ord?
Jag pratade om Wikipedia, Wikipedia och jag har samma uppfattning om vad lögn är.
Citat:
Nu försöker du alltså skapa ytterligare en trådsanning - bloggen stängde på grund av hot ...
Komik på hög nivå...

Sannolikt stängde bloggaren bloggen eftersom han insåg att han gjorde sig till offentlig driftkucku..
Nej, jag antar orsaken, påstår inget. Men du kommer med en sannolik förklaring, utan att berätta varifrån sannolikheten kommer. Det är ett försök till trådsanning. Varifrån fick du att det är en sund bedömning att M inte skulle hota ett år senare? Har han blivit snäll?
Citat:

När Vampire
De lade sig på soffan,
munnen.
[...]
[...]
Det måste ha varit

TV-tablå för 2013-05-04

Lyssna på vad KJ säger istället för att läsa vad TR skriver.
Senast redigerad av Quarrel 2014-11-29 kl. 14:48.
Citera
2014-11-29, 14:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
KJ angav att sexet slutade ca kl 20 och var ca en timme långt. Det är ca 19-20. Hur kan det stämma med åklagarens påstående att VB måste ha messat samtidigt?Det spelar ingen roll om KJ ljög om sexet. Åklagaren talade inte sanning.Jag pratade om Wikipedia, Wikipedia och jag har samma uppfattning om vad lögn är.Nej, jag antar orsaken, påstår inget. Men du kommer med en sannolik förklaring, utan att berätta varifrån sannolikheten kommer. Det är ett försök till trådsanning. Varifrån fick du att det är en sund bedömning att M inte skulle hota ett år senare? Har han blivit snäll?

Lyssna på vad KJ säger istället för att läsa vad TR skriver.
Skulle det förändra tiden för när Simpson började tror du?

Dina patetiska försök till tidsangivelser håller inte. KJ säger emot det... KJ .. inte åklagaren..
Citera
2014-11-29, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag är sjukt bra på fria tolkningar men ibland behöver även jag få mina fria tolkningar
verifierade. Är du bra på fria tolkningar? I fall att du är det så skall du inte ha några
större problem med att se att du fått din fråga besvarad.

Jag tror jag tolkat dig rätt, men det föranleder fler frågor.
Det enda problem jag har är att din pm-korg är full
Citera
2014-11-29, 14:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Skulle det förändra tiden för när Simpson började tror du?

Dina patetiska försök till tidsangivelser håller inte. KJ säger emot det... KJ .. inte åklagaren..
Nej, det förändrar inte tiden för när Simpsons började. KJ säger att Simpsons hade börjat. Hade det börjat 19:55? Han säger omkring kl åtta. Lyssna på ljudet. Är 19:55 omkring kl 8?
Citera
2014-11-29, 15:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det förändrar inte tiden för när Simpsons började. KJ säger att Simpsons hade börjat. Hade det börjat 19:55? Han säger omkring kl åtta. Lyssna på ljudet. Är 19:55 omkring kl 8?

Vi tar det igen eftersom du uppenbarligen missade KJ:s egna uppgifter ... Du vet de där som du försöker förklara bort genom att sprida trådsanningar omkring dig...

När Vampire
De lade sig på soffan,
munnen.
[...]
[...]
Det måste ha varit

TV-tablå för 2013-05-04

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in