2014-11-29, 11:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det är beklämmande att du har en bild av KJ som en ren imbecill med så låg intelligens att han tror på vad folk säger gällande vad han gjort/inte gjort.

Om du frågar mig vad jag gjorde imorse och jag berättar det.. så skulle jag ju inte säga "ja så kan det ju varit eftersom du säger det" när du påstår att jag gjort något helt annat. Inte under några omständigheter skulle jag "köpa" det. Så korkad och blåst är inte KJ heller och du målar ju verkligen upp en totalt förståndshandikappad när du säger så.

Att du inte påstår att det är samma sak att ljuga som att inte tala sanning är helt ovidkommande. Talar man inte sanning så ljuger man.
Han kan ha trott på åklagaren. Intrycket man får från förhören är att han är mycket naiv. Han trodde även på FL som sade att SKL skulle kunna matcha tejpen på VB till tejprullen i badrummet.

Vi har olika definitioner på lögn. Jag nöjer mig med att säga att åklagaren inte talade sanning.
Citera
2014-11-29, 11:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han kan ha trott på åklagaren. Intrycket man får från förhören är att han är mycket naiv. Han trodde även på FL som sade att SKL skulle kunna matcha tejpen på VB till tejprullen i badrummet.

Vi har olika definitioner på lögn. Jag nöjer mig med att säga att åklagaren inte talade sanning.

Det fetade behöver man inte vara naiv för att tro på. Det är en väldigt stor skillnad på de två sakerna dessutom.

Vi får olika intryck av KJ från förhören. Jag uppfattar honom inte som naiv.
Citera
2014-11-29, 11:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det fetade behöver man inte vara naiv för att tro på. Det är en väldigt stor skillnad på de två sakerna dessutom.

Vi får olika intryck av KJ från förhören. Jag uppfattar honom inte som naiv.
Även om han ljög om sexet var förklaringen till varför han inte märkte messandet fabulering.

Och, fortfarande, åklagarens påstående är inte sant. kl 18:40 är före ca kl 19-20.
Citera
2014-11-29, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hur vet du att slasken inte innehåller något av värde, eller gör du en fri tolkning av TOs arbetsinsats ?

Jag är sjukt bra på fria tolkningar men ibland behöver även jag få mina fria tolkningar
verifierade. Är du bra på fria tolkningar? I fall att du är det så skall du inte ha några
större problem med att se att du fått din fråga besvarad.
Citera
2014-11-29, 12:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag är sjukt bra på fria tolkningar men ibland behöver även jag få mina fria tolkningar
verifierade. Är du bra på fria tolkningar? I fall att du är det så skall du inte ha några
större problem med att se att du fått din fråga besvarad.
Men, kan du inte svara i klartext, så alla förstår svaret, oavsett om de tolkar fritt eller inte?
Citera
2014-11-29, 12:06
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Kan bloggaren/bloggerskan ha blivit hotad av någon?

Det har ju hotats med HA tidigare så man blir inte förvånad.
Citera
2014-11-29, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det har ju hotats med HA tidigare så man blir inte förvånad.
Var framgår det att så är fallet? Källhänvisning!
Citera
2014-11-29, 12:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Var framgår det att så är fallet? Källhänvisning!
Sid 1105:
Citat:
[M] sa också att han hade hotat [A] att han skulle skicka Hells Angels på [A].
Citera
2014-11-29, 12:40
Bannlyst
Citat:
Sid 1105:
Ok!
Tack för ett snabbt svar. Det stämmer.
Citera
2014-11-29, 12:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Ok!
Tack för ett snabbt svar. Det stämmer.

Varför ifrågasatte du det? Verkade det för otroligt för dig?
Citera
2014-11-29, 12:46
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
...i det här fallet behöver du inte leta efter något motiv, KJ,s knäppskallerabatt har redan förklarat vad som hände och varför, KJ flippade ut och dödade VB i affekt, han kan förmodligen inte ens förklara varför det gick så ända in i helvete fel.

Något VB gjorde eller sa utlöste gärningen och hade han fått RPV så hade de kanske kunnat lirka ur honom varför men nu så blir det fängelse och KJ kommer att komma ut likadan som när han stoppades in.
Så här ett halvår efter ovanstående inlägg, har det fortfarande inte kommit fram något om motivet?
Citera
2014-11-29, 12:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det spelar ingen roll att KJ försvarade sig. Han kan ha svamlat för att han trodde på åklagaren.
Trodde på åklagaren?
Så KJ själv vet egentligen inte alls vad som hänt då ..

Sanningen är väl snarare att eftersom sexet sannolikt inte inträffat så måste han på något sätt försöka förklara bort det som talar emot hans påstående (läs önskedrömmar)

Citat:
Påståendet att VB måste ha messat under sexet är inte sant, eftersom KJ påstod att sexet pågick ca 1 timme fram till ca kl 20, alltså ca kl 19-20. Sista SMS från VB gick 18:40, alltså före den tidpunkt KJ påstod att sexet började. Du kan inte få åklagarens påstående till sanning hur du än vänder på det.
Nu försöker du återigen skapa en trådsanning som helt saknar förankring i det KJ själv uppger..

Han säger efter att programmet börjat - och programmet började kl 18.00 -( inte 19.00), Han säger inte EFTER att det slutat - vilket ditt försök till trådsanning skulle innebära..

Citat:
Jag påstår inte att det är samma sak att ljuga som att inte tala sanning. Att ljuga är att medvetet tala osanning.
Det är ingen som kan svenska språket som bryr sig särskilt mycket om dina habrovinker när det språket skall tolkas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in