2014-11-28, 16:11
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRask
Kanske du redan har fixat, men har du en gammal verre av OpenVpn?

Jag hade en äldre version och då hade jag väldigt svårt att logga in samt att den kopplade ner ganska så ofta.

Med en ny version så har de flesta problem lösts samt uppkopplingen känns stabilare.

Mjo jag har 100/10 mbit o får i alla fall 60 mbit ner nu med senaste OpenVPN, mer eller mindre.

Uploaden är exakt samma som jag har utan VPN också.
Citera
2014-11-29, 01:07
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksty
Har på senare tiden upptäckt att det sker en del dnsläckor när jag använder mig av anonine. (openvpn)

Connectar via Sweden i configlistan, och det händer rätt ofta att det här kommer upp. Någon som vet om det är OK eller inte? 67.215.230.82.static.quadranet.com Secured Private Network United States

Vill inte ha något att göra med USA då jag inte direkt kopplar ihop det med anonymitet...

Detta är oerhört intressant! Jag har flera gånger upplevt läckor till exakt detta ip. Självklart är det ingen slump. Anonine är uppenbart involverat i något otrevligt. De kan glömma mina pengar i framtiden. Vore stor ironi om de tog pengarna och sålde ut användarna!
Citera
2014-11-29, 02:12
Medlem
movsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
provade ovpn.se 5timmar gratis igår och till min förvåning så kom jag upp i 225mbit hela tiden runt 10% förlust vilket jag tycker är helt ok till skillnad från anonine hela 130-150mbit förlust. ... provade mäta nu och kommer upp i 50mbit här med.. synd annars hade 40kr i månaden varit rätt bra pris.. men men kanske får helt enkelt gilla läget och stå ut med att inte tanka ner i 5min utan 45min få se hur det blir...
Byt vpn eller gilla läget. Idag var resultaten i genomsnitt 106 ner 112 upp. 100mbit och nöjd.
Citera
2014-11-29, 20:52
Medlem
MuppSmurfs avatar
Jag är inloggad på tjänsten och enligt en IP koll så kör jag under anonine.. men enligt anonine's hemsida så är jag inte anonym, vafan? någon som har samma, eller driver dom med mig?
Citera
2014-11-29, 21:03
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Detta är oerhört intressant! Jag har flera gånger upplevt läckor till exakt detta ip. Självklart är det ingen slump. Anonine är uppenbart involverat i något otrevligt. De kan glömma mina pengar i framtiden. Vore stor ironi om de tog pengarna och sålde ut användarna!

Också fått upp detta några ggr, skumt minst sagt...

Men sedan jag installerade VPNCheck Pro har det inte varit några DNS läckor alls.
Senast redigerad av Slingshot 2014-11-29 kl. 21:05.
Citera
2014-12-03, 11:13
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Är det bara jag som får 502-gateaway fel när jag försöker komma åt sidan?

Jag skulle precis fylla på mitt konto, sen medans jag fyllde på så fick jag 502-gateaway och sidan laddas inte?

Fick inget sms tillbaka heller..
Citera
2014-12-03, 12:14
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWAGINATION
Är det bara jag som får 502-gateaway fel när jag försöker komma åt sidan?

Jag skulle precis fylla på mitt konto, sen medans jag fyllde på så fick jag 502-gateaway och sidan laddas inte?

Fick inget sms tillbaka heller..

Testa en annan webbläsare eller via din telefon.

Sidan funkar här o kör med Firefox.
Citera
2014-12-04, 23:45
Medlem
IdaAmins avatar
Jag försöker köra Diablo2 via anonine. Utan anonine fungerar det utmärkt, men när jag ska ansluta till battle.net via anonine får jag "check if internet connection is working proprely and/or your firewall has port 6112 open".

Har avinstallerat antivirus, stängt av Windowsbrandväggen, öppnat port 6112 i brandväggen och öppnat portarna i routern men fortfarande samma meddelande. (Är det korrekt att använda Local IP 192.168.1.X när man öppnar portarna i routern? Det påverkas väl inte av att man är ansluten till anonine?)

Någon som kan ha en idé varför det händer när jag är ansluten till anonine och en lösning på problemet? Har testat både OpenVPN och PPTP med samma resultat.
Citera
2014-12-04, 23:49
Medlem
acerblazerlols avatar
Det är något fuffens på gång
jag loggar in, går och kollar ipn, jag har en annan ip än vanligtvis med portlane network som isp
Allt ok så långt
Sen går jag in på dnsleaktest.com och kör extended test
får endast en server, den tillhör den isp jag vanligtvis använder
dns-leaks brukar ju ibland synas som en extra server i den listan men nu syntes inte någon av anonines servrar
Citera
2014-12-05, 08:15
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Alltså vad har hänt med anonine?

Jag smsade koden, men fick inget bekräftelsemeddelande, nu är min VPN påfylld 30 dagar?
Och inga pengar har dragits ifrån min telefon? Vad är det som händer? Vågar jag använda vpnen nu?
Eller har dom något speciellt erbjudande?
Citera
2014-12-05, 12:01
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Det är något fuffens på gång
jag loggar in, går och kollar ipn, jag har en annan ip än vanligtvis med portlane network som isp
Allt ok så långt
Sen går jag in på dnsleaktest.com och kör extended test
får endast en server, den tillhör den isp jag vanligtvis använder
dns-leaks brukar ju ibland synas som en extra server i den listan men nu syntes inte någon av anonines servrar

Själv fick jag runt tjugo träffar med extended på min ISP. Skulle vilja säga att de är ganska körda. Fuffens är Anonines adelsmärke numera!
Citera
2014-12-05, 12:13
Medlem
Slingshots avatar
Körde själv precis DNS leak test o fick fram 67.215.230.82.static.quadranet.com

Nej nu lämnar jag Anonine, slickar väl jänkarnas röv? Skulle inte förvåna mig.
Senast redigerad av Slingshot 2014-12-05 kl. 12:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in