2015-09-08, 21:41
Medlem
Jag försökte med detta på min iPhone:
https://anonine.com/sv/guides/pptp-iphone

Det funkar inte. När jag försöker ansluta till vpn så får jag följande meddelande: "VPN-anslutning
Kunde inte etablera en anslutning med PPP-servern. Försök ansluta igen. Om problemet kvarstår kontrollerar du dina inställningar och kontaktar administratören.".

Vad kan detta bero på?

Kan det bero på nåt av följande:

* Att telefonen inte är kopplad till internet via wifi vid anslutningstillfälle?
* Att datorn redan är inloggad på samma vpn? (Det var inte detta iallafall)
Citera
2015-09-09, 19:40
Medlem
Skulle bare melde at jeg har fått svar fra Anonine's support (etter 17 dager vel å merke):
Citat:
We apologize for late response.
Our team is working on your problem.
Hope, we will fix it soon.
Veldig informativ...
Citera
2015-09-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nirgendwo
https://anonine.com/sv/guides/pptp-mac-osx
detta fungerar inte längre. tappar all internetförbindelse så fort den anslutit.....
Citera
2015-10-06, 20:41
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Kan logga in. Det går fint. Men jag kan inte surfa. Vad kan det bero på? Är Anonines servrar blockade eller är det ett internt probllem hos Anonine. Hur som, är det irriterande. Kanske måste jag byta VPN-leverantör. Gillar att kolla RWC 2015 streamat, tänker inte köpa Viaplays månadserbjudande. Från Sverige funkar det inte utan VPN. Vet nån om det är Anonine som har interna problem eller blockeras deras servrar av våra Internetleverantörer?
Citera
2015-10-07, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Vet nån om det är Anonine som har interna problem eller blockeras deras servrar av våra Internetleverantörer?
Anonine har hatt "interna problem" ihvertfall de siste to måneder.
Men i ditt tilfelle er det kanskje sensurering fra en ikke-patriot som arbeider for Anonine
Senast redigerad av Findus51 2015-10-07 kl. 00:51.
Citera
2015-10-16, 00:06
Medlem
Har haft Anonine i 3 år tror jag. I början funkade det bra. Nu är tjänsten ofta nere och ovanpå det har jag samma problem som andra skrivit om, det verkar som man antingen är blockad eller förbindelsen så dålig att det tajmar ur. Ladda ner torrents funkar bra, men titta på SVT Play är hart när omöjligt t.ex. Det är ju annars trevligt medans man laddar ner. Segt att surfa öht och vissa sajter laddas inte alls. Det har dock blivit något bättre på sistone, men inte mycket.

Har en känsla av att företaget bytt ägare. Nån som vet?

Tänkte höra om några här har bytt till någon annan tjänst eller funderar på att göra det och i så fall vilken?

Det är dags för mig att förnya om en vecka så där och som det har varit sista året tror jag inte jag vill det. Jag vill inte heller betala mer, gärna mindre, men att betala för ett år i stöten är OK om det är en tjänst som varit igång ett tag. Använder det främst för att ladda ner. Det är ingen stor hobby längre, men vill ändå kunna göra det nån gång ibland på ett tryggt sätt.

Tog den gratis provveckan hos Azire VPN som jag läste lovord om någonstans, men jag får inte PPTP att fungera, de verkar ligga nere.
https://www.azirevpn.com/
Senast redigerad av filifjonken 2015-10-16 kl. 00:08.
Citera
2015-10-18, 00:34
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Har varit kund hos Anonine i flera år men de är verkligen inte särskilt bra längre och jag rekommenderar de som letar efter en bra tjänst att undvika Anonine.

Jag har dock nu fått det att funka med Anonine OpenVPN i min router så nu har alla enheter kopplade till min wifi router sin uppkoppling via Anonine.
Citera
2015-10-22, 13:10
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Jo, jag har för övrigt fått Anonine OpenVPN att fungera i min router som kör DD-WRT. Jag har dessutom lyckats sätta en regel i brandväggen så att internet spärras om routern inte lyckas koppla upp sig mot Anonine. Den som är intresserad av hur jag konfigurerat min router kan höra av sig så kan jag göra en enkel guide hur man går tillväga.

Jag skulle dock inte rekommendera Anonine rent allmänt men om man redan använder dem så kan ju det vara en bra idé.
Citera
2015-10-26, 02:34
Bannlyst
Vad är det som händer?

Jag har tankat mitt OpenVPN som vanligt, och ska kolla lite guider, men jag kan inte ens öppna det..

Och ja, jag har högerklickat och godkänt av administatörn..
Citera
2015-10-26, 02:36
Bannlyst
Nu står det "OpenVPN Gui körs redan" men jag ka inte se programmet.

Jag har det genom Anonine, och koommer ihåg att man behövde några filer.

Vilka?
Citera
2015-10-28, 06:44
Medlem
Men vad ska man välja istället då? Har inte alls hängt med. Känns osäkert att bara googla upp nån tjänst. Vill gärna höra från några som provat.
Citera
2015-10-28, 10:00
Medlem
Har företaget "Edelino commerce Inc." alltid ägt anonine? Googlade på det och får känslan av att det är ett företag som äger många olika VPN-tjänster. Verkar vara baserat i USA också. Känns ju inte så tryggt och säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in