2014-12-05, 19:16
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Seriöst? Vafan är anonines jävla problem?

Jag har seriöst försökt logga in på vpnen, fått godkännande, sen när jag kollar Om min ip faktiskt ändrats så händer inte ett skit?

Får samma IP när jag pingar och tidigare idag så stod det den nya?

Seriöst ska man byta eller vad?

Skulle klagat också men alltså jag fick den här månaden gratis (tror det var något fel i deras system? Skickade iväg ett sms, fick inget godkännande och pengarna har inte dragits?)

Seriöst vad ska man annars ha? Helst med sms service.
Citera
2014-12-05, 20:36
Medlem
acerblazerlols avatar
Vad finns det för andra som faktiskt är bra? jag kan tänka mig att betala runt 50/månad för en bra tjänst som inte krånglar/ger bort mans uppgifter åt andra intressenter..
Citera
2014-12-05, 21:02
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Vad finns det för andra som faktiskt är bra? jag kan tänka mig att betala runt 50/månad för en bra tjänst som inte krånglar/ger bort mans uppgifter åt andra intressenter..

https://www.flashback.org/t886328
Citera
2014-12-06, 13:12
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol

OVPN kör jag med nu o det flyter på fin fint, aldrig mer Anonine här inte.
Citera
2014-12-07, 09:38
Medlem
Anonine har väll inte svensk ägare längre. Står på Volodymyr Zasadniuk från GB. Har för mig att de som startade Anonine hade något att göra med bageriprodukter (jomenvisst).

Citat:
Ursprungligen postat av sim0n
Kod:
% This is the RIPE Whois query server #1.
% The objects are in RPSL format.
%
% The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
% See http://www.ripe.net/db/support/db-terms-conditions.pdf

% Note: This output has been filtered.
%       To receive output for a database update, use the "-B" flag.

% Information related to '80.67.2.0 - 80.67.3.255'

inetnum:         80.67.2.0 - 80.67.3.255
netname:         PORTLANE-COLO-NET
descr:           Co-location & Dedicated servers
country:         SE
admin-c:         PN1967-RIPE
tech-c:          PN1967-RIPE
status:          ASSIGNED PA "status:" definitions
mnt-by:          MNT-PORTLANE
source:          RIPE # Filtered

role:            Portlane NOC
address:         BOX 6322
address:         10235 Stockholm
address:         Sweden
e-mail:          noc@portlane.com
admin-c:         PN1967-RIPE
tech-c:          PN1967-RIPE
nic-hdl:         PN1967-RIPE

% Information related to '80.67.0.0/20AS42708'

route:           80.67.0.0/20
descr:           Portlane Network
origin:          AS42708
mnt-by:          MNT-PORTLANE

www.portlane.com
www.portlane.se
www.hostive.se
Citat:
Ursprungligen postat av jaggex
"Anonine Anonymitetstjänster ägs av Portlane AB"

http://www.ratsit.se/5567698252 & http://portlane.com/ - står lite grann om det nu hjälper. Ser ut som att VD:n är 20 år gammal.

Hade också uppskattat lite mer information.

Citat:
Ursprungligen postat av nalth
Om någon här har tillgång till L personrapporten på ratsit så dela gärna med er om något ser skumt ut...
Annars ser mannen ut att vara värsta entreprenören, så inte så konstigt om han vill försöka casha in på VPN boomen.
Citat:
Ursprungligen postat av GoldEagle
Anonone ägs av Portlane Network AB som i sin tur är hostat av internetleverantören Power och Random T-Lane AB, där Bahnhof AB har ett finger med i spelet. Jag skulle absolut lita på hela konceptet i sig, men trots allt finns det ingen som helst fakta kring om Anonine loggar eller inte loggar, förutom deras ord på det. Som ett flertal andra har poängterat tidigare, om vi ponerar att Anonine loggar t.ex datatrafik och/eller - IP, hade det kommit ut för länge sedan och företaget som äger Anonine, Portlane Network AB, hade gått i konkurs direkt.

Befattningsinformation om Portlane Networks AB som i sin tur äger VPN-företaget, Anonine:

Där VD'n B*ney A*luwalia är ägare till flera andra bolag:

Senast redigerad av svenarke 2014-12-07 kl. 09:51.
Citera
2014-12-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Funkar det för andra ?
PPTP har funkat fint i några veckor nu.
Citera
2014-12-07, 17:38
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Innan hittades inga läckor från Anonine med dnsleaktest, numera dyker fyra teliaadresser upp. Jag blir alltså inte helt anonym numera...?
Citera
2014-12-07, 21:14
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Innan hittades inga läckor från Anonine med dnsleaktest, numera dyker fyra teliaadresser upp. Jag blir alltså inte helt anonym numera...?

Att utnyttja DNS-läckor är nog inte så lätt. Men du ska nog kunna ta bort läckorna.

Flera har rapporterat om DNS-läckor på senaste tiden, och skyllt på Anonine. Men det beror ju på era egna inställningar, redogör helst för dem.

Jag använder opendns, och har ställt in routern (firmware Tomato) att använda dns-crypt proxy. Jag anger alltså bara dns-inställningar i routern. Opendns är det enda som syns i testerna på https://www.dnsleaktest.com/
Citera
2014-12-07, 21:33
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag använder opendns, och har ställt in routern (firmware Tomato) att använda dns-crypt proxy. Jag anger alltså bara dns-inställningar i routern.

...och aktiverar man även "Intercept DNS port (UDP 53)" i Tomato så spelar det ingen roll om någon på lokala nätet försöker sätta egen DNS host utan det är Tomato-routern som står för alla uppslag.
Citera
2014-12-07, 21:56
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Att utnyttja DNS-läckor är nog inte så lätt. Men du ska nog kunna ta bort läckorna.

Flera har rapporterat om DNS-läckor på senaste tiden, och skyllt på Anonine. Men det beror ju på era egna inställningar, redogör helst för dem.

Jag använder opendns, och har ställt in routern (firmware Tomato) att använda dns-crypt proxy. Jag anger alltså bara dns-inställningar i routern. Opendns är det enda som syns i testerna på https://www.dnsleaktest.com/

Ja eller så kör man med Ovpn och använder sig av deras egna dns. Klart bättre om du frågar mig.
Citera
2014-12-08, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
...och aktiverar man även "Intercept DNS port (UDP 53)" i Tomato så spelar det ingen roll om någon på lokala nätet försöker sätta egen DNS host utan det är Tomato-routern som står för alla uppslag.

Detta bör väl inte hjälpa om det är en dator bakom routern som använder vpn-tunnel? Data bör väl då vara krypterad redan när den passerar routern som då inte kan urskilja vad som dns-förfrågningar?
Citera
2014-12-08, 02:26
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Detta bör väl inte hjälpa om det är en dator bakom routern som använder vpn-tunnel? Data bör väl då vara krypterad redan när den passerar routern som då inte kan urskilja vad som dns-förfrågningar?

Det kanske är det som avses med att luras med en 'bogus' address. Det är lite oklart och jag förstår inte riktigt hur det går till:
"Another use of this intercept is with VPN client software in combination with the "Use internal DNS. Typically, VPN client software will 'tunnel' non-routable IP addresses such as 192.168.1.1 which will bypass the router and cause DNS failure. Instead, you can change the client's DNS address to any bogus routable IP address to prevent the VPN client from tunneling DNS requests and let the router intercept them. This works whether or not the VPN client software is active."
http://en.wikibooks.org/wiki/Tomato_...Menu_Reference

För tydlighets skull handlar detta om någon annan kör en annan vpn av något slag. Företag har ofta restriktiva vpn-tjänster - man vill inte att någon som jobbar hemifrån samtidigt ska ha tillgång till sitt lokala nätverk, och därmed minska säkerheten. Men för ett sådant företag borde en 'bogus' adress vara ett säkerhetshål man täppt till. Får man hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in