Citat:
Ursprungligen postat av
Bbobi
Lite osäker på det där. Är det FTJ har man ju iaf tystnadsplikt. En del bolag har en egen men jag vet inte hur bindande den isf är.
Men sen kanske man inte skriver namn och historia på flashback direkt. Psykfall och konstiga människor snackar man ju om rätt ofta chaufförerna emellan. Men inte fan gräver man upp en massa saker om personen utan i historian säger man "en kvinna som bor på psykgatan". Att namnge är iaf över min gräns.
Jag citerar mitt eget inlägg som jag skrev i
hämndtråden.
Jag vill hämnas på en kund jag har kört i mitt jobb som taxiförare. Det började för några veckor sen när jag körde den här 42-åriga kvinnan. Hon hade försovit sig och var sen till tandläkaren (stackars henne). Redan från början kände jag på mig att det här kommer bli en helvetes start på dagen och rätt fick jag. Hon sa åt mig att jag helst skulle köra olagligt eftersom hon hade bråttom till tandis. Givetvis körde jag inte olagligt.
Nåväl. Under nästan hela taxiresan skriker och svär hon som en sjöman åt allt och alla - bilen framför mig som inte accelererade tillräckligt snabbt, fotgängarna som gick för sakta över övergångsstället och hur alla i Stockholm är idioter. När vi väl kom fram, några minuter efter då hon skulle varit där, betalade hon och såg nöjd ut. Jag sa inte så mycket under resan eftersom hon betedde sig som en psykopat. Jag höll mest med henne lite lågmält som jag brukar göra när man får såna kunder. Men hon stressade sönder mig. Hela morgonen och förmiddagen var helt förstörd. Jag var som en sönderstressad taxiförare.
Idag var det dags igen, det plingade till på skärmen och jag kände igen namnet och adressen. Det var samma kund, konstaterade jag snabbt och hoppades att hon inte skulle vara lika stressad idag. Jag gick ut och öppnade dörren, som jag också gjorde den första gången jag körde henne. Den här gången pratade hon i telefonen hela resan. Jag förmodade att det var hennes pojkvän hon pratade med, för samtalet handlade om deras relationsproblem. Inte konstigt, tänkte jag.
När vi var framme på adressen sa hon att jag kunde stanna bakom den där bilen. Visst, tänkte jag. Och då sa hon helt plötsligt att jag var den otrevligaste taxiföraren hon har åkt med och att jag aldrig svarar på tilltal. Hon blev röd av ilska i ansiktet och sur över att jag inte hade svarat henne när hon sa att jag skulle stanna bakom en bil. Jag stannade bakom bilen, ska jag tillägga. Jag blev helt förstummad, men jag bemötte inte hennes påhopp för jag ville inte sjunka till hennes nivå. Jag tittade på henne när hon betalade med kortdosan och hon verkade le, som om hon var stolt över att säga att jag är den otrevligaste taxiföraren hon har åkt med. Då ringde det psykopat varning hos mig. Men jag lyckades få fram "Trevlig... dag" innan hon gick ur bilen surt. Så förstörde hon ytterligare en dag för mig. Jävla bitch!
Nu till hämnden. Jag vill så gärna jävlas med henne och få hämnd över att hon först stressade sönder mig under den första åkturen och sen hade hon mage att kalla mig för den otrevligaste taxiföraren hon har åkt med. Nu har jag gjort lite research om den här kvinnan så jag vet var hon jobbar. Jag funderar på att skicka mail till hennes chef eller starta en tråd om henne på flashback så när man googlar hennes namn kan alla läsa vilken psykopat hon är.
Tillägg: Hon jobbar som rekryterare på ett bemanningsföretag.