2014-11-27, 17:13
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Nej, tvärtom, jag håller alla dörrar öppna för att de hittat saker som faktiskt legitimerar utrensningen. Det jag kritiserar är sättet som de gått tillväga på - vilket förvisso får mig att tvivla på sannolikheten i att de har rätt i vad de utmålat hittils - som varit på ett sådant oprofessionellt sätt att man borde avsatt gruppen och tillsatt en mer kompetent. Att granskningsgruppen hittar saker, betyder inte att de granskat på ett optimalt sätt. Och är man verkligen brydd om att reda ut situationen, snarare än att bara skapa underlag för att rensa, borde man vara mån om att granskningen går till så väl som möjligt av så kompetenta granskare som möjligt.

Det långsiktiga problemet ligger såklart i att man skapar en föreningskultur där det accepteras att eventuellt kompetent folk rensas ut utifrån ett bristande underlag - och än värre - att man skrämmer bort kompetent folk redan innan, ingen med integritet vill ju jobba i en sådan miljö.
Självklart kan ingen grupp som granskar anses vara felfria. Det du eftersöker är att anställa folk för att jobba med granskningen, problemet är att det är dyrt och inte en möjlighet. Så är det bara. Tyvärr.

Du får komma ihåg att anledningen till utrensningen anser att skulle det fortsätta i samma takt som innan skulle vi inte finnas kvar nästa år. Om styrelsen anser att hotet är så stort så är det ju rimligt att man försöker göra något åt saken. Hotet är inte borta och man har varit noga med att poängtera att man inte kan lova att vi får elitlicens nästa år. Så stort är hotet. Även fast det skett en "utrensning".

Styrelsen ska agera efter vad de anser är bäst för föreningen och se till att föreningen överlever. Är underlaget bra eller dåligt? Det kan vi inte veta först rapporten släpps. Vi får hoppas att de agerat korrekt.
Citera
2014-11-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Nej, man kan inte sjunga fritt utanför arenan. De flesta Stockholmare, varken Djurgårdare eller AIKare, lär accepterar att man kommer och tar sig sådana friheter på vår mark.

Ok.
Men då ska ni ju inte klaga om ni inte blir välkomnade av motståndar fans på resor heller
Ni tycker ju folk ska visa respekt när ni är på resor men själv behöver Stockholmare inte visa någon tydligen.
Det var det där med att ni var lite vackrare och lite bättre för att ni är från Stockholm ja, ser framför mig hur Stockholmare kryper på knäna när dom besöker New York borde visa en oerhörd respekt då.
Citera
2014-11-27, 17:29
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ok.
Men då ska ni ju inte klaga om ni inte blir välkomnade av motståndar fans på resor heller
Ni tycker ju folk ska visa respekt när ni är på resor men själv behöver Stockholmare inte visa någon tydligen.
Det var det där med att ni var lite vackrare och lite bättre för att ni är från Stockholm ja, ser framför mig hur Stockholmare kryper på knäna när dom besöker New York borde visa en oerhörd respekt då.
Det har väl ingen gjort heller?
Citera
2014-11-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Det har väl ingen gjort heller?

Han skrev det förra året när Järnkaminerna gjorde resa till Umeå, vissa av gårdarna attackerade hemmastå och massakrerade Allstar efter matchen , det var tydligen för att vi inte hade visat dom nog respekt.
Polisen var bra nog inte av samma åsikt.
Citera
2014-11-27, 20:59
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Att sjunga hetska ramsor utanför borta arena är bra onödigt oavsett var man är , men det är också jävligt onödigt med allt löjligt hat , jag brukar dricka bärs med "fienden" efter matchen det är hockey , ett spel bara roligt med lagom rivalitet men slagsmål då har ni tappat bort er.
Citera
2014-11-27, 22:55
Medlem
perry2s avatar
Okay
Nu går vi för det. Top 2 är målet.
Citera
2014-11-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Okay
Nu går vi för det. Top 2 är målet.

Gratulerar åt att det ser bra ut för er. Vi syns i dalarna om 2~ omgångar.

Förövrigt så kan jag ha sett säsongens fulaste tackling i FM Mattsson arena, Caputi hopptacklar in i huvudet på Nörstebö, släckt för kvällen. Säkerligen 5 matchers avstängning, vad blir det? 2 jävla minuter.

För dem som är intresserade av lite PK-underhållning, så kan ni väl höra var Moras asscoach tycker om domarnivån: https://www.youtube.com/watch?v=eB6lEpXEpcQ#t=167
Citera
2014-11-27, 23:07
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
För dem som är intresserade av lite PK-underhållning, så kan ni väl höra var Moras asscoach tycker om domarnivån: https://www.youtube.com/watch?v=eB6lEpXEpcQ#t=167

Klassiker!

Finns tacklingen att beskåda någonstans?
Citera
2014-11-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Klassiker!

Finns tacklingen att beskåda någonstans?

När väl avstängningen kommer så lär den kanske dyka upp? Inte vad jag kan se nu iallafall.
Citera
2014-11-27, 23:26
Medlem
wemas avatar
Citat:

"Som en tysk som är hög på LSD på rave".
Citera
2014-11-27, 23:37
Medlem
€rics avatar
Citat:

Tack för dagens garv. Tyvärr stämmer de överens om andra domare också.
Citera
2014-11-27, 23:49
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Självklart kan ingen grupp som granskar anses vara felfria. Det du eftersöker är att anställa folk för att jobba med granskningen, problemet är att det är dyrt och inte en möjlighet. Så är det bara. Tyvärr.

Du får komma ihåg att anledningen till utrensningen anser att skulle det fortsätta i samma takt som innan skulle vi inte finnas kvar nästa år. Om styrelsen anser att hotet är så stort så är det ju rimligt att man försöker göra något åt saken. Hotet är inte borta och man har varit noga med att poängtera att man inte kan lova att vi får elitlicens nästa år. Så stort är hotet. Även fast det skett en "utrensning".

Styrelsen ska agera efter vad de anser är bäst för föreningen och se till att föreningen överlever. Är underlaget bra eller dåligt? Det kan vi inte veta först rapporten släpps. Vi får hoppas att de agerat korrekt.
Fast här pratar vi inte om att vara felfri, här pratar vi om att hålla minsta tänkbara acceptabla nivå för att det ens skall finnas någon trovärdighet kvar när rapporten kommer. Hade det inte varit extremt uppseendeväckande det som sker, hade jag som Djurgårdare aldrig brytt mig om er interna maktkamp. Med de omfattande finansiella avtal som uppdagats ikväll mellan delar av granskningsgruppen och AIK är rapporten så komprometterad att den är närmast värdelös och framförallt utan trovärdighet - vad den än kommer fram till. Oberoende är liksom fundament 1a i all revision, det är ett odiskutabelt faktum. Du säger det själv, det är ett stort hot det handlar om - det är hårda anklagelser som riktats mot gamla styrelsen och det är hårda åtgärder som vidtagits. Då kräver situationen att granskningen också är allvarlig. Vill man verkligen ha utrett vad som skett, lämnar man inte en så viktig granskning i händerna på ett gäng klåpare. Bytt ut granskningsgruppen, tillsätt en ny - gör om, gör rätt innan allt för lång tid och resurser tillåts gå förlorade.

Och nej, det måste inte vara avlönade revisorer - även om jag kan tycka att ni prioriterar era pengar fel om så grova misstankar från årsmötet mot sittande styrelse inte tillåts få kosta mer. Och så himla dyrt är det inte, de 70'000kr Galotta stoppat i egen ficka från ishockeyns målklubb bara denna säsongen hade räckt väl. För att inte tala om hur långt ni hade kommit på de över en halv miljon kronor han tagit från medlemsavgifter som medlemmar betalat i tron att de går till AIK. Men det hade inte behövts arvoderas topprevisorer från Ernst & Young eller PwC, det hade räckt med Nisse i Hökarängen som efter en timmes snabbkurs i att 1. inte sitta på några avtal med den man granskar och 2. inte bresa upp sekretessbelagda interna dokument för skvallerpressen. Redan där hade han gjort ett bättre jobb än dagens granskningsgrupp, eftersom det han kommit fram till i alla fall hade haft någon trovärdighet kvar och därmed varit användbart.

Dessutom hade han inte skrämt bort framtida partners till AIK. För det kan inte finnas ett enda seriöst företag som inte känner djup olust inför att ingå avtal med ett företag som glatt och öppet visar upp interna affärsavtal och handlingar för skvallerpressen, så fort det passar för en personlig dagisvendetta. Det var ett enormt övertramp av Galotta, och att styrelsen inte omedelbart drog tillbaka granskningsgruppens mandat att hantera bolagets ekonomiska handlingar efter det gör att jag seriöst inte ser något annat val än att de borde ställa sina platser till förfogande. En styrelse som tillåter sådant, är en styrelse som ingen seriös part kan vilja ingå avtal med. Respekten för sådan sekretess är grundläggande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in