Citat:
Självklart kan ingen grupp som granskar anses vara felfria. Det du eftersöker är att anställa folk för att jobba med granskningen, problemet är att det är dyrt och inte en möjlighet. Så är det bara. Tyvärr.Nej, tvärtom, jag håller alla dörrar öppna för att de hittat saker som faktiskt legitimerar utrensningen. Det jag kritiserar är sättet som de gått tillväga på - vilket förvisso får mig att tvivla på sannolikheten i att de har rätt i vad de utmålat hittils - som varit på ett sådant oprofessionellt sätt att man borde avsatt gruppen och tillsatt en mer kompetent. Att granskningsgruppen hittar saker, betyder inte att de granskat på ett optimalt sätt. Och är man verkligen brydd om att reda ut situationen, snarare än att bara skapa underlag för att rensa, borde man vara mån om att granskningen går till så väl som möjligt av så kompetenta granskare som möjligt.
Det långsiktiga problemet ligger såklart i att man skapar en föreningskultur där det accepteras att eventuellt kompetent folk rensas ut utifrån ett bristande underlag - och än värre - att man skrämmer bort kompetent folk redan innan, ingen med integritet vill ju jobba i en sådan miljö.
Det långsiktiga problemet ligger såklart i att man skapar en föreningskultur där det accepteras att eventuellt kompetent folk rensas ut utifrån ett bristande underlag - och än värre - att man skrämmer bort kompetent folk redan innan, ingen med integritet vill ju jobba i en sådan miljö.
Du får komma ihåg att anledningen till utrensningen anser att skulle det fortsätta i samma takt som innan skulle vi inte finnas kvar nästa år. Om styrelsen anser att hotet är så stort så är det ju rimligt att man försöker göra något åt saken. Hotet är inte borta och man har varit noga med att poängtera att man inte kan lova att vi får elitlicens nästa år. Så stort är hotet. Även fast det skett en "utrensning".
Styrelsen ska agera efter vad de anser är bäst för föreningen och se till att föreningen överlever. Är underlaget bra eller dåligt? Det kan vi inte veta först rapporten släpps. Vi får hoppas att de agerat korrekt.