2014-11-28, 00:17
Moderator
sm910difs avatar
På tal om de nya uppgifterna idag, nu sitter Segui rejält med fingrarna i syltburken också:
"Jag har inte skrivit några avtal, varken om målklubbar eller någonting annat. Jag har ingen koll på det" är med all sannolikhet en ren lögn. Sitter man som styrelseordförande i fotbollen och VD i ishockeyn, har man allt insyn och koll på avtal av sådan betydelse. Vi pratar trots allt avtal i miljonklassen, allt som allt. Antingen skyddar han någon, eller så döljer han något. Både och är allvarligt. Och skulle det mot all förmodan vara så att han inte har koll på det, ja då missköter han sitt uppdrag å det grövsta. Möjligtvis att han är ursäktad i hockeyn för att han är så nytillträdd där, men definitivt inte i fotbollen.

Han borde tagit lärdom av sin VD-kollega på fotbollen, och konstaterat att han inte diskuterar interna avtal på det sättet i media. Sådana kommenterar där det är nödvändigt sköts istället genom sina egna kanaler - pressmeddelanden och dylikt. Pinsamt, Segui! Tur han har hjältestatus, annars borde han rykt nu.
Citera
2014-11-28, 11:27
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
textr
Du måste göra skillnader på styrelse, grankningsgruppen och galloten.

Hans snesteg och konstiga avtal är ingenting positivt men inte heller något med diskussionen om varför en avsättning skett. Han är en del av grankningsgruppen, av 5 pers.

Hans avtal och agerande är inte ens ide att diskutera för mig här. OT och leder ingenstans för icke-folk.
Citera
2014-11-28, 13:29
Medlem
Draedons avatar
Citat:
”Folk snackar om fyrdomarssystem, men jag tycker knappt det är lönt att ens ha tredomarssystem när de kör runt där ute som Humle och Dumle. De gör ingenting. Om alla andra ska vara så professionella, det ska vara så jävla bra med TV-sänt och allt möjligt och sedan kör de runt och är bara blaha. De pissar på både oss och Oskarshamn”.
”Jag vet inte om han är kär i visselpipan, för han är som en tysk som är hög på LSD och är på rejv”.

-Pär Johansson
http://www.viasatsport.se/nyheter/hockey/domarbasens-svar-pa-brutala-sagningen/

Säga vad man vill om *ora, men det var en humoristisk sågning. Söderström håller med men på sitt vänliga och diplomatiska vis.

edit: Missade att videon postats på förra sidan...
Citera
2014-11-28, 13:56
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Du måste göra skillnader på styrelse, grankningsgruppen och galloten.

Hans snesteg och konstiga avtal är ingenting positivt men inte heller något med diskussionen om varför en avsättning skett. Han är en del av grankningsgruppen, av 5 pers.

Hans avtal och agerande är inte ens ide att diskutera för mig här. OT och leder ingenstans för icke-folk.
Var blandar jag ihop dessa? Han är formellt delförfattare till rapporten, alltså är rapporten komprometterad av hans avtal med AIK. Det spelar ingen roll om resten av gruppen är ren. Är "bara" en nämndeman jävig tas rättegången om. Är "bara" en spelare dopad kan guldet tas bort. Är bara en av revisorerna - för det är trots allt revisionsarbete de sysslar med nu - i en revisorsgrupp i beroendeställning till den granskade är revisionsberättelsen noll och intet värd och nya revisorer får göra en ny granskning.

Tyngsta ansvaret vilar dock på er nuvarande styrelse och VD, som måste känt till de här omfattande avtalen (annars har de misskött sitt jobb på det sättet) men ändå tagit rapporten som grund för att rensa större delen av kansliet. Hade ni i AIK verkligen brytt er om att saker sköttes korrekt hade styrelsen behövt ställa sina platser till förfogande och er VD avgå nu efter att sådant uppdagas. Dessvärre verkar ni mer intresserade av att vara upprörda över att Galotta blåst er på pengar, än att göra något åt roten till varför en sådan miljö tillåts frodas i er organisation där Galotta kan bete sig på det sättet.
Citera
2014-11-28, 21:01
Medlem
Helt sjukt va intressanta disskusionerna här börjar bli...ZZZzzzz
Citera
2014-11-28, 22:12
Medlem
Eller hur Tobbetukt.
Jag vill också ha mer hockey snack,särskilt om Löven
Men jag har tänkt på en sak,det känns som Björklöven tappat som fasen i popularitet ändå.
I den här tråden , ingen nämner ju någonsin B-Löven bortsett du och jag då :P det känns lite som att Timrå till och med är populärare.
B-Löven har ju ändå varit ett klassiskt lag tidigare med klassiska fans, nu är ju laget långt ifrån lika bra så klart, men fansskaran är ju fortfarande bland Allsvenskans bästa i alla fall,skule troligen klara sig hyfsat i SHL också.
Visst det är ju fortfarande bra mycket lövare i södra delarna av Sverige, men det känns som det var fler som snackade löven tidigare ,alltså även motståndar fans och hockeyintresserade.
För var ju liksom AIK-Löven lite av ett klassiker möte, nu är det liksom hovet 4000 på läktaren halvslö match halvslött på läktaren .
Förut kändes det som B-Löven drog bra med folk på bortaplan.
Citera
2014-11-29, 13:05
Medlem
Per-Engdahls avatar
Bofors uppe på sista kvalplats nu. Spelet mycket bättre.

Sluttabell:

1. Malmö
2. Bofors
3. Rögle
4. Mora
5. Västerås
6. Almtuna
7. KHK
8. Asplöven
9. Södertälje
10. Hästen
11. Oskarshamn
12. Björklöven
Citera
2014-11-29, 14:00
Medlem
4+2 för Caputi, som Sabelström tyckte var "2 minuter charging". Men självklart är det Sabelström som är offret i situationen när Pär Johansson sågar honom. Inte heller är offret Nörstebö som ligger hemma och kan just nu knappt prata med folk.
Citera
2014-11-29, 18:29
Medlem
pokemontrainers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Eller hur Tobbetukt.
Jag vill också ha mer hockey snack,särskilt om Löven
Men jag har tänkt på en sak,det känns som Björklöven tappat som fasen i popularitet ändå.
I den här tråden , ingen nämner ju någonsin B-Löven bortsett du och jag då :P det känns lite som att Timrå till och med är populärare.
B-Löven har ju ändå varit ett klassiskt lag tidigare med klassiska fans, nu är ju laget långt ifrån lika bra så klart, men fansskaran är ju fortfarande bland Allsvenskans bästa i alla fall,skule troligen klara sig hyfsat i SHL också.
Visst det är ju fortfarande bra mycket lövare i södra delarna av Sverige, men det känns som det var fler som snackade löven tidigare ,alltså även motståndar fans och hockeyintresserade.
För var ju liksom AIK-Löven lite av ett klassiker möte, nu är det liksom hovet 4000 på läktaren halvslö match halvslött på läktaren .
Förut kändes det som B-Löven drog bra med folk på bortaplan.

Inte så många av era fans kanske som sitter på flashback.

3-7 till KHK mot Oskarshamn, lekstuga. Skön vinst, hoppas att vi kan hålla oss kvar och knipa direktplatsen den här säsongen.

Hur många av er skulle bli sura om KHK tog sig upp till SHL på tredje säsongen?
Citera
2014-11-29, 18:31
Medlem
€rics avatar
Domarn har sin första match i allsvenskan, vi har 10 (!) min i bp och 54 sek i PP. 6-18 i utv.

Vinst 2-4, fy fan vad starkt. Rahm är grym.
Citera
2014-11-29, 18:58
Medlem
IceEyess avatar
Återigen förlust, ödsligt glest och tyst i hallen, konkurshot och nu även sist i tabellen
Citera
2014-11-29, 19:07
Medlem
Illusioners avatar
Använder AIK de gula tröjorna på bortaplan eller är det någon sorts jubileumströja? Hur som riktigt snygg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in