2014-11-26, 17:52
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Akta för Karlskrona säger jag bara, dem lär nog bli ett lag som kan utmana om platserna. KHK har ju en tradition att klättra snabbt i seriesystemet.

De vek ju ner sig i post season förra året...
Vilka traditioner har de att klättra på elitnivå....
Citera
2014-11-26, 18:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vilka traditioner har de att klättra på elitnivå....

Absolut ingen. För övrigt är ju "tradition att klättra" fullkomligt fel uttryck. Om man klättrar så gör man ju det tills man når toppen och sedan stannar man där.

Växjö och Karlskrona är väl i och för sig två lag som tidigt jobbat med ambitionen att klättra. Karlskrona kan dock inte jämföras med Växjö. Karlskrona var ju en rejäl överraskning ifjol efter att nästan åkt ur säsongen innan.
Citera
2014-11-26, 19:59
Medlem
Sjukt jämn serie. Känns som det kan sluta hur som helst. Karlskrona och AIK verkar hetast just nu. Hästen inne i sin andra svacka för säsongen. Det går ju inte att tippa toppduon öht. Alla lag har kapacitet att ligga däruppe men orkar kanske inte en hel säsong.
Citera
2014-11-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Sjukt jämn serie. Känns som det kan sluta hur som helst. Karlskrona och AIK verkar hetast just nu. Hästen inne i sin andra svacka för säsongen. Det går ju inte att tippa toppduon öht. Alla lag har kapacitet att ligga däruppe men orkar kanske inte en hel säsong.
Allsvenskan är till och med jämnare än SHL så det är klart det ligger mycket i det.
Citera
2014-11-26, 22:05
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Absolut ingen. För övrigt är ju "tradition att klättra" fullkomligt fel uttryck. Om man klättrar så gör man ju det tills man når toppen och sedan stannar man där.

Växjö och Karlskrona är väl i och för sig två lag som tidigt jobbat med ambitionen att klättra. Karlskrona kan dock inte jämföras med Växjö. Karlskrona var ju en rejäl överraskning ifjol efter att nästan åkt ur säsongen innan.

Jag var en av dom som satt med hjärtat i halsgropen tills det blev klart att vi fick behålla licensen i somras efter allt jävla strul med pengar i Karlskrona dessutom, första gången jag väntat till sista minuten i stort sett med att köpa säsongskort.

Nåväl, vad jag minns av presentationen man gjorde första isträningen förra säsongen var att man siktade på SHL till 2020 eller nåt sånt. Nu var jag inte med när KHK startade för en sisådär 13 år sen men jag har fattat det som att planen var klar från början, man skulle satsa på att nå högt. (fast vilken klubb startar med andra premisser?)

Imorgon är det bara att hoppas på att Oskarshamn gör sitt samtidigt som Karlskrona fortsätter sin svit. Jämn serie till trots där hela jävla tabellen kan vändas upp och ner efter en omgång så hade det varit trevligt att ligga på förstaplats.
Citera
2014-11-27, 08:53
Moderator
sm910difs avatar
Gnagarcirkusen ser ut att gå mot sitt slut. Och med den här slutttampen, kan ju slutresultatet inte blivit mycket annat än ren jackpot för AIK Hockey. Allt fokus på någon meningslös parantes om vad Galotta gjort på Inters läktare istället för de verkliga problemen - de stora bristerna i granskningen och hos granskarna, vars rapport är ursäkten det nya styret haft för att rensa ut det gamla. Lite likt hur många än idag tror att toblerone-affären bara handlade om toblerone-summor.

Resultatet? Gnagarleden sluts i en alla-hatar-oss-vi-mot-världen-känsla á la Millwall, där Segui med anhang får hjälterollen som vågar städa upp i gnaget ("hellre lite oborstade råbarkar med AIK-hjärta som vågar rensa ut fifflande finansmän") och som tar striden mot de ständigt attackerande journalisterna. Dessutom får Gnaget hockey, den annars av ointresse insomnande sektionen, enormt mycket uppmärksamhet och spotlight precis när man går och vinner flera matcher i rad. Timingen kunde inte varit bättre.

Medgångare och Millwall-runkare lär båda samtidigt strömma till nu, skiten i granskningen kommer undan med ett stort leende. Kortsiktigt jackpot, långsiktigt känner jag ingen sympati om det hela havererar.
Citera
2014-11-27, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Gnagarleden sluts i en alla-hatar-oss-vi-mot-världen-känsla á la Millwall, där Segui med anhang får hjälterollen som vågar städa upp i gnaget ("hellre lite oborstade råbarkar med AIK-hjärta som vågar rensa ut fifflande finansmän") och som tar striden mot de ständigt attackerande journalisterna.

AIK har nu officiellt en gång för alla lyckats profilera sig som en klubb som toppstyrs av före detta kriminella personer med förlutet som ordföranden i Black Army, nära aknytningar till Firman samt åtminstone i Seguis fall, varit aktad medlem i HA. Samt extra "merit" för Galottas rasistiska banderoll mot Zlatan, vilket han också erkänt.

Galotta är för övrigt själv en av de "fifflande finansmän" du skriver om ovan.

De enda som kan gilla detta är väl råbarkade Black Army samt Firman medlemmar?

AIK är förbannat illa ute som förening på sikt om inte något drastiskt görs.

Tror annars det blir svårt för AIK att brett attrahera och rekrytera elitspelare, barn, ungdomar och ledare i framtiden.

Att schyssta hederliga personer som Gozzi och Thomas Johansson nu flyr från föreningen är föga överraskande. Thomas som för övrigt tidigare lånat ut ca 10 miljoner kronor i ett försök att rädda föreningen.

Tror nästan att Gradin är glad för att han fick sparken i detta läge, det kunde ju slutat ännu värre.
Senast redigerad av msthlm37 2014-11-27 kl. 11:38.
Citera
2014-11-27, 15:46
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
AIK har nu officiellt en gång för alla lyckats profilera sig som en klubb som toppstyrs av före detta kriminella personer med förlutet som ordföranden i Black Army, nära aknytningar till Firman samt åtminstone i Seguis fall, varit aktad medlem i HA. Samt extra "merit" för Galottas rasistiska banderoll mot Zlatan, vilket han också erkänt.

Galotta är för övrigt själv en av de "fifflande finansmän" du skriver om ovan.

De enda som kan gilla detta är väl råbarkade Black Army samt Firman medlemmar?

AIK är förbannat illa ute som förening på sikt om inte något drastiskt görs.

Tror annars det blir svårt för AIK att brett attrahera och rekrytera elitspelare, barn, ungdomar och ledare i framtiden.

Att schyssta hederliga personer som Gozzi och Thomas Johansson nu flyr från föreningen är föga överraskande. Thomas som för övrigt tidigare lånat ut ca 10 miljoner kronor i ett försök att rädda föreningen.

Tror nästan att Gradin är glad för att han fick sparken i detta läge, det kunde ju slutat ännu värre.
Det är lite det här jag menar. Vad spelar det för roll för AIK och granskningen av tidigare styrelsen/ledningen om Galotta har tidigare skumraskaffärer eller rasistskandaler bakom sig? Sålänge han och utredningsgruppen sköter sitt uppdrag att granska tidigare styret, inte ett dugg. AIK har ju haft en råbarkad image redan sedan gänget med Galotta, Segui och Sörensen satt som ordförande för Black Army på tidigt 90-tal, och AIKs supportrar lär om något vara luttrade och ha högre acceptans än andra för att råbarkar styr klubben sålänge de gör det med hjärta och framgång. Att lägga fokus på det i den här härvan är inte bara irrelevant, det är med all säkerhet kontraproduktivt eftersom det snarare sluter upp gnagarna bakom det nya styret i en "alla hatar oss"/"AIK Berör"-anda.

Skitsamma om Galotta är en fjant som tyckte han var häftig när han gjorde en zigenar-banderoll till Zlatan, det är i det förgångna och skadar inte AIK något alls. Varken utåt eller i Galottas arbete. Drev blåser över på några dar och glöms sedan - hos supportrar och sponsorer. Det som är de verkliga problemen är den inkompetens firma Sörensen/Galotta gett uttryck för i sitt granskningsarbete. Det är skadligt för AIK på lång sikt om man låter sådant fortgå, deras granskningsarbete ligger trots allt till grund för en av de mest radikala, genomgripande utrensningar vi sett i en svensk ishockeyklubb på länge. Hade jag varit AIK hade jag väntat mig en ordentligt välskriven rapport före årsmötet, och visar inte den entydigt på allvarliga fel hos den förevarande ledningen hade jag röstat för att sparka ut den nuvarande styrelsen med huvudet före. Granskningsgruppen kan mycket väl ha hittat mycket skit på TJ med bihang som legitimerade utrensningen, det förändrar inte att de genomfört själva granskningen oerhört oprofessionellt och hade man haft lite krav på kompetens i AIK hade de rykt för längesedan.
Citera
2014-11-27, 16:20
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif

Skitsamma om Galotta är en fjant som tyckte han var häftig när han gjorde en zigenar-banderoll till Zlatan, det är i det förgångna och skadar inte AIK något alls. Varken utåt eller i Galottas arbete. Drev blåser över på några dar och glöms sedan - hos supportrar och sponsorer. Det som är de verkliga problemen är den inkompetens firma Sörensen/Galotta gett uttryck för i sitt granskningsarbete. Det är skadligt för AIK på lång sikt om man låter sådant fortgå, deras granskningsarbete ligger trots allt till grund för en av de mest radikala, genomgripande utrensningar vi sett i en svensk ishockeyklubb på länge. Hade jag varit AIK hade jag väntat mig en ordentligt välskriven rapport före årsmötet, och visar inte den entydigt på allvarliga fel hos den förevarande ledningen hade jag röstat för att sparka ut den nuvarande styrelsen med huvudet före. Granskningsgruppen kan mycket väl ha hittat mycket skit på TJ med bihang som legitimerade utrensningen, det förändrar inte att de genomfört själva granskningen oerhört oprofessionellt och hade man haft lite krav på kompetens i AIK hade de rykt för längesedan.

Du tar upp problem nu som vi inte kan granska eller ens ge ett omdöme om först vid nästa årsmöte. Det går inte göra annat än att tänka på det sportsliga för tillfället.

Att utgå från att grankningsgruppen har fel redan innan man läst rapporten ger ingenting. Nuvarande styrelse och grankningsgrupp skapades på sista årsmötet och tills nästa årsmöte om inte något väldigt extremt händer så får vi ha förtroende för att de gör rätt med förutsättningarna som finns.

Sedan ska inte grankningsgruppen vara ett långsiktigt jobb så vet inte riktigt hur du får ihop om att det kan vara skadligt långsiktigt om det fortsätter.. Eftersom de inte ska fortsätta.

Du utgår från att rapporten är dålig och består utav lögner. Jag utgår inte från någonting.
Citera
2014-11-27, 16:47
Medlem
AIK har jag aldrig gillat som klubb, mycket tjaffs i styrelsen ,stökiga fans( ett fåtal jag vet men ändå).
Var själv dit såg en match för någon vecka sen , kravallsnutar kom snacka med oss efter match och tyckte vi skulle lugna oss för det kunde finnas idioter ute.
DÅ gick vi alltså sjöng och firade en vinst lite lätt, i och för sig sjöng vi väl något lite provocerande.
Men ändå ,ska man inte kunna sjunga utanför arenan eller.
Tycker dom får ta tag i risksupporter problemet och styrelseproblem en gång för alla.
Man tycker ju att folk bore reagera men verkar bara rulla på.
Citera
2014-11-27, 17:06
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Du tar upp problem nu som vi inte kan granska eller ens ge ett omdöme om först vid nästa årsmöte. Det går inte göra annat än att tänka på det sportsliga för tillfället.

Att utgå från att grankningsgruppen har fel redan innan man läst rapporten ger ingenting. Nuvarande styrelse och grankningsgrupp skapades på sista årsmötet och tills nästa årsmöte om inte något väldigt extremt händer så får vi ha förtroende för att de gör rätt med förutsättningarna som finns.

Sedan ska inte grankningsgruppen vara ett långsiktigt jobb så vet inte riktigt hur du får ihop om att det kan vara skadligt långsiktigt om det fortsätter.. Eftersom de inte ska fortsätta.

Du utgår från att rapporten är dålig och består utav lögner. Jag utgår inte från någonting.
Nej, tvärtom, jag håller alla dörrar öppna för att de hittat saker som faktiskt legitimerar utrensningen. Det jag kritiserar är sättet som de gått tillväga på - vilket förvisso får mig att tvivla på sannolikheten i att de har rätt i vad de utmålat hittils - som varit på ett sådant oprofessionellt sätt att man borde avsatt gruppen och tillsatt en mer kompetent. Att granskningsgruppen hittar saker, betyder inte att de granskat på ett optimalt sätt. Och är man verkligen brydd om att reda ut situationen, snarare än att bara skapa underlag för att rensa, borde man vara mån om att granskningen går till så väl som möjligt av så kompetenta granskare som möjligt.

Det långsiktiga problemet ligger såklart i att man skapar en föreningskultur där det accepteras att eventuellt kompetent folk rensas ut utifrån ett bristande underlag - och än värre - att man skrämmer bort kompetent folk redan innan, ingen med integritet vill ju jobba i en sådan miljö.
Citera
2014-11-27, 17:09
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
AIK har jag aldrig gillat som klubb, mycket tjaffs i styrelsen ,stökiga fans( ett fåtal jag vet men ändå).
Var själv dit såg en match för någon vecka sen , kravallsnutar kom snacka med oss efter match och tyckte vi skulle lugna oss för det kunde finnas idioter ute.
DÅ gick vi alltså sjöng och firade en vinst lite lätt, i och för sig sjöng vi väl något lite provocerande.
Men ändå ,ska man inte kunna sjunga utanför arenan eller.
Tycker dom får ta tag i risksupporter problemet och styrelseproblem en gång för alla.
Man tycker ju att folk bore reagera men verkar bara rulla på.
Nej, man kan inte sjunga fritt utanför arenan. De flesta Stockholmare, varken Djurgårdare eller AIKare, lär accepterar att man kommer och tar sig sådana friheter på vår mark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in