2014-11-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ogiltigts
Sara är inte vacker med smink

http://img.tv4.se/convert/resize/600x338/shape/trimcut/source/http%3A%2F%2Fprima.tv4play.se%2Fmultimedia%2Fvman% 2FVMan-P301%2FVMan-P3015163_LL.jpg

utan smink vågar jag inte ens föreställa mig

Tycker Sara är helt galet vacker.
Citera
2014-11-27, 19:02
Medlem
ogiltigtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Hon är inte vacker i ansiktet nej, men fin kropp har hon, finast i bonde söker fru denna gången. Ida har också ganska fin kropp, men ansiktet är alldeles för maskulint.

Precis lite charlotte perrelli över hennes ansikte.
Citera
2014-11-27, 19:07
Medlem
Citat:
Hon är inte vacker i ansiktet nej, men fin kropp har hon, finast i bonde söker fru denna gången. Ida har också ganska fin kropp, men ansiktet är alldeles för maskulint.

Är Ellen snygg då enligt dig? Jonathan tror säkert att han är väldigt snygg men jag vet inte riktigt...
Citera
2014-11-27, 19:27
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Är Ellen snygg då enligt dig? Jonathan tror säkert att han är väldigt snygg men jag vet inte riktigt...

Nej, inte ett dugg i min smak. Rösten gillar jag inte heller. Jag föredrar nog Saras sminkade ansikte framför Ellens, men ingen av dom är snygga i ansiktet. Ellen är dessutom för smal. Även ansiktet är för smalt, hon ser mer ok ut i profil.
Dåligt med tjejer med snygga ansikten i bonde söker fru, kan nog inte säga en enda som haft riktigt snyggt ansikte i år.
Citera
2014-11-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda

Ja, Ellen är väl snygg, men hon är inte i min 'smak'. Tycker inte om hennes röst! Jonathan ser väl rätt bra ut, men är inte en man jag skulle falla för. Han är alldeles för omogen för det. Så för mig är nog det inre och sättet viktigaste med en person.
Citera
2014-11-27, 19:49
Medlem
Det är alltså fler än jag som stör mig på Ellens barnsliga röst. Tror inte att hon känner sig redo att flytta till gården, hon verkar alldeles för osäker på sina känslor för Jonathan. Håller med om att det inte varit någon som är direkt snygg i årets omgång.
Citera
2014-11-27, 20:06
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Nej, inte ett dugg i min smak. Rösten gillar jag inte heller. Jag föredrar nog Saras sminkade ansikte framför Ellens, men ingen av dom är snygga i ansiktet. Ellen är dessutom för smal. Även ansiktet är för smalt, hon ser mer ok ut i profil.
Dåligt med tjejer med snygga ansikten i bonde söker fru, kan nog inte säga en enda som haft riktigt snyggt ansikte i år.
Oj, jag tycker majoriteten av tjejerna har varit snygga/söta/vackra. Bönderna är ju inga 10-poängare själva heller, och att enbart välja nån för det yttre är ju ingen hit.
Citera
2014-11-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Många som skriver att Jonathan sade att Marie var omogen - men det stämmer ju inte riktigt. Det Jonathan sa var väl att hon inte var mogen att flytta ut på landet. Det är trots allt rätt stor skillnad på att vara omogen, och att inte vara redo för en sådan livsomställning.

Jag blev lite förvånad över Ellens plötsliga velande, jag upplevde henne tidigare som rätt på och att det rentav kunde bli lite fight mellan Ellen och Sara (som jag båda från början tyckte att de verkade passa Jonathan perfekt).

Med Peter och Helena är jag mest lite förvånad över Helenas känslor. Hon verkar rätt världsvan i förhållande till Peter. "Finaste kvällen i mitt liv", "du är det finaste som finns" och så vidare - det känns nästan lika överdrivet och på som Anna-Lena med sina snuskskämt. Jag tycker det är en rätt kul kombination, den rätt blyge Peter som skojar om allt, och hans damer som verkligen är påstridiga. Jag tror också han väljer Helena, men jag tror han hade haft rätt kul med Anna-Lena också.

Erik och Ida... det som talar för dem att Ida nog är den enda tjejen som hela tiden varit bekväm med Erik och hans beteende. Jag tycker det är rätt skönt att hon inte verkar ha någon tillstymmelse till bekräftelsebehov, när alla övriga hela tiden klagade på hur svårt det var att få kläm på Erik. Erik är nog en person som man bara ska låta vara. Så blir det bra. Och jag tror faktiskt Ida funkar lite likadant. Jag tycker de känns rätt självklara ihop, även om det inte "händer" något. Jag tror det är precis så här deras framtid skulle kunna se ut. Jag tror inte alls Erik skulle utvecklas till någon gosegullande kattunge bara för att det dyker upp "rätt" tjej. Dessutom verkar de ju redan se fram emot resan tillsammans.

Jag tyckte också det kändes obehagligt att Sebastian fixade dubbelsäng till sig själv och Petra. Hon verkar också förvånansvärt glad, med tanke på hur skygg för kameror hon måste ha varit i början (det var ju anledningen till att hon drog från slottet). Kanske de verkligen redan är så galet förälskade som de säger. Då får man bara önska lycka till...

Tyckte också att Jonathan sa att Malin inte var redo för att flytta ut på landet, eller passade in i det livet han levde och det är ju inte samma sak som att hon är omogen...hörde inte heller att han kallade henne omogen
Citera
2014-11-27, 20:27
Medlem
Tydligen har Peter bestigit båda sina damer
Citera
2014-11-27, 20:43
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Många som skriver att Jonathan sade att Marie var omogen - men det stämmer ju inte riktigt. Det Jonathan sa var väl att hon inte var mogen att flytta ut på landet. Det är trots allt rätt stor skillnad på att vara omogen, och att inte vara redo för en sådan livsomställning.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tyckte också att Jonathan sa att Malin inte var redo för att flytta ut på landet, eller passade in i det livet han levde och det är ju inte samma sak som att hon är omogen...hörde inte heller att han kallade henne omogen

Har gått tillbaka och kollat på vad Jonathan sa och det stämmer, han säger att det känns naturligare långsiktigt och att Sara och Ellen är mer mogna för det liv han har nu.
Så jag och några andra här var inte tillräckligt uppmärksamma.
Dock så är motiveringen fortfarande konstig eftersom Ellen knappast är mer mogen för bondeliv än vad Malin är, snarare tvärtom, enligt min åsikt.
Citera
2014-11-27, 20:47
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teoo14
Tydligen har Peter bestigit båda sina damer

Mycket kan jag ändra mig om, men att Peter redan skulle bestigit någon av dem, blir en säker etta på stryktipskupongen att han inte har gjort. Blev han stel och livrädd när hon försökte kyssa honom, så lär han hålla igen gylfen med dubbla hänglås.
Citera
2014-11-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Mycket kan jag ändra mig om, men att Peter redan skulle bestigit någon av dem, blir en säker etta på stryktipskupongen att han inte har gjort. Blev han stel och livrädd när hon försökte kyssa honom, så lär han hålla igen gylfen med dubbla hänglås.

Tror knappast heller att han skulle ha bestigit någon av dem just av den orsaken du nämner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in