2014-11-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Tråkigt för Erik att två väljer att åka hem. Jobbig sits för Ida också som då måste få känslan att hon är kvar "by default". Men han verkar vara en kille som är svår att komma in på livet. Han framstår som snäll men i en svårgenomträngd bubbla.

Jag tyckte däremot Sebastian hela tiden försökt men det har aldrig riktigt kännts rätt av det vi fått se. Kanske var det Petra som låg och skavde hela tiden? Jag tycker iaf att man såg hur glada och hur äkta känslorna verkade vara när de väl träffades igen. Speciellt Sebastian såg man att han lyste. Jag känner igen det där själv - jag tror jag vet hur han kände precis där och då. Kul för honom!

Jonathan fick man en dålig bild av i början. Jag tror visserligen den är sann till viss del men jag tror också den vinklades hårt för att man skulle kunna vända honom till en bra kille som man gjort här på slutet. Däremot tror jag inte han hittar en tjej för ett långvarigt förhållande iom programmet.

Peter verkar vara småtrevlig men väldigt försiktig och blyg (om än inte till sjukliga nivåer på i förra säsongen). Tror också han väljer sin blondin. Den rödhåriga kanske är för på för att riktigt passa honom. Fast samtidigt kanske hon kan få ut honom ur hans lilla skal. Hursom känns det som han har vunnit på tävlingen vad som än händer. Alla verkar ha gillat honom och han verkar ha fått bättre självkänsla.

Bra analys, dock kan nog Jonathan få nåt varaktigt med Sara om han lägger manken till, dem andra två är väl mera osäkert om dem vill stanna på gården...tror jag i alla fall
Citera
2014-11-26, 00:11
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruFri
Utgår du nu från att jag är en kvinna eller man med tummen mitt i handen?

Det jag inte behärskar köper jag in, oavsett om det är hjullagerbyte, skjorttvätt eller kvällens middag.

Tycker inte att säsongens bönder imponerar i händighet direkt. Sebastian fixade väl nåt på sin traktor men bryta torv gjorde han ju snarare slavlikt än på tekniskt modernt vis.
Det var ju för att han gillade träningen han fick av att göra det för hand.
Citera
2014-11-26, 00:37
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kJfw
Jag vet inte hur man länkar men i Expressen 21/11 står Sebastians meny:
Frukost: Smoothie med havre,fem råa ägg,en banan,vatten och bär.
Lunch :Bananshake med 10-15 bananer
Middag : Bananshake med 10_15 bananer.

I Expressens extrabilaga som säljs 20-26/11 står det Att Sebastian äter 6000-7000 kcal per dag. 30 bananer, 10 råa ägg, 1 liter havregryn bland annat fast inte tillsammans.

Ensidig diet kan jag tycka. Jag har aldrig tränat så jag begrioer mig inte på det, kan någon kunnig förklara för mig varför det måste vara just bananer. Kan han inte käka pasta som många andra idrottare?
Karln borde bli sponsrad av något bananföretag!

Han får hitta en förstående tjej, eller en som gillar samma kost som honom!

En strong man i världseliten väger minst 150 kg.
Han som är etta i Sverige är sponsrad av en restaurang så han får äta buffé där grattis två gånger per dag + att han äter en massa Snickers varje dag för att hålla uppe vikten.

Eftersom Sebastian är brandman och ständigt måste vara bered att rycka ut är det nog smidigare att bara hälla i sig en banandrink.
Citera
2014-11-26, 00:57
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
En strong man i världseliten väger minst 150 kg.
Han som är etta i Sverige är sponsrad av en restaurang så han får äta buffé där grattis två gånger per dag + att han äter en massa Snickers varje dag för att hålla uppe vikten.

Eftersom Sebastian är brandman och ständigt måste vara bered att rycka ut är det nog smidigare att bara hälla i sig en banandrink.

Den finska dubbla världsmästaren i Strong Man Jouko Ahola är 1.85 lång och vägde "bara" 125 kg när han tävlade.

Han har f.ö en liten roll i 'Vikings'.
Citera
2014-11-26, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kJfw
Jag vet inte hur man länkar men i Expressen 21/11 står Sebastians meny:
Frukost: Smoothie med havre,fem råa ägg,en banan,vatten och bär.
Lunch :Bananshake med 10-15 bananer
Middag : Bananshake med 10_15 bananer.

I Expressens extrabilaga som säljs 20-26/11 står det Att Sebastian äter 6000-7000 kcal per dag. 30 bananer, 10 råa ägg, 1 liter havregryn bland annat fast inte tillsammans.

Ensidig diet kan jag tycka. Jag har aldrig tränat så jag begrioer mig inte på det, kan någon kunnig förklara för mig varför det måste vara just bananer. Kan han inte käka pasta som många andra idrottare?
Karln borde bli sponsrad av något bananföretag!

Han får hitta en förstående tjej, eller en som gillar samma kost som honom!

He,he. Tv fick inte med det där med de 10 råa äggen eller 1 liter (råa?) havregryn. Och tjejerna klagade på hans bananer, hur uppskattar de det där med när han smäckar i sig de råa äggen?
Visst kan man fatta att en som tränar kan vilja äta en viss ensidig kost,
det blir ju bara så satans grått i vardagen om personen aldrig kan göra avkall på sin kost och njuta av lite vanlig frukost.
Jag vet de som kör jättestrikta dieter (alltså inte träningsdieter men de kanske bara äter massa antroposofmat alger och vissa grönsaker och undviker det mesta) men som faktiskt kan göra avkall vid tillfällen där man ska vara lite sällskaplig med mat.
Jag fick intryck av Sebastian att han inte kan göra ens ett sånt tillfälligt avkall på sin diet, då deltagarna är där och lite tv-frukost ska ätas.
Då kan man ju bara föreställa sig hur fullständigt ensidig en tillvaro med honom blir.
Som sagt. En som tränar på samma sätt som honom själv och lever så på dieter är nog det som funkar för honom som partner.

För övrigt är han en jättebaby som lite framfusigt smackar på tjejerna när tillfälle ges. Därför är det ändå lite svårt att utröna hur det är med den här nyinhoppade bönan Petra.
Hur var det, hon hade brassat på med värsta kärleksbrevet fast hon inte kände honom? Och han hade blivit fullständigt såld att få sån uppskattning?
Hur varaktig kan en sån kärlek bli?
Tjejen är kär i en bild av honom som en gosig rund styrketräningsklump. Hon hade ingen aning om hur han är som person. Det kan bli helt rätt. Men det kan träffa fel också då hon umgås lite med honom. De bönder som har fastnat i en varaktig relation i BSF tidigare har blivit kära sen de umgåtts, det är så en kärleksrelation byggs upp också. Start med en avståndsförälskelse från den ena partnern där föremålet blir smickrad av uppmärksamheten brukar nog inte leda till varaktig kärlek. Men den som lever får se.
Citera
2014-11-26, 16:00
Medlem
Ska bli intressant att se hur Anna och Marie reagerar ikväll.
Citera
2014-11-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djer
Ska bli intressant att se hur Anna och Marie reagerar ikväll.

Anna tror jag inte kommer bry sig speciellt mycket, hon har ju ändå inga känslor för Sebastian. Läste att hon tyckte det var fel av honom att gå bakom ryggen men att hon är glad att Sebastian träffat Petra. Marie kommer säkert känna sig sårad och besviken, det verkar ju ändå som hon haft känslor och hoppats på relationen med Sebastian. Men man måste ju följa sitt hjärta och det hade ju inte blivit bra om han valde någon av de andra tjejerna när han bara tankarna på Petra.
Citera
2014-11-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Jag tror inte att TV 4 gillar avhoppen som tvingar programredigerarna att ändra stup i kvarten.
Eriks tredje tjej Ida som var med i rummet när dom pratade ihop sig om att lämna Erik ville säkert följa med de andra men hindrades av Linda för att inte programmet skulle få ett haltande innehåll.

Jag tror att alla deltagare får lägesrapporter från syskon, kompisar och föräldrar över mobilen vem som dragit. Har då tjejerna runt Jonathan fått höra detta, så tror jag att detta har triggat minst två av dem att dra i morgon och då blir det samma mönster som med tjejerna runt Erik i föra veckan, att Linda hindrar den tredje att också dra för att inte förstöra programmet.

Petra har sedan Linda ringde ner henne till gården levt i ett överraskningsrus. Linda var desperat att Sebastian kanske skulle stå ensam på gården, men det berättade hon inte för Petra.
Jag tror inte Petra vill dra i morgon, eftersom programserien är slut om några veckor då kan hon lämna Sebastian och programmet utan att behöva säga det. Jag tror till och med att Linda för att rädda sitt och programmets anseende försöker att få alla partners att stanna efter att programmet är slut, fast alla utom tittarna vet att det tagit slut.

Den som lever få se.

Men vad menar du nu? Hur ska deltagarna få lägesrapporter från anhöriga om vilka som dragit på andra gårdar? Jag förstår ingenting.
Citera
2014-11-26, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Anna tror jag inte kommer bry sig speciellt mycket, hon har ju ändå inga känslor för Sebastian. Läste att hon tyckte det var fel av honom att gå bakom ryggen men att hon är glad att Sebastian träffat Petra. Marie kommer säkert känna sig sårad och besviken, det verkar ju ändå som hon haft känslor och hoppats på relationen med Sebastian. Men man måste ju följa sitt hjärta och det hade ju inte blivit bra om han valde någon av de andra tjejerna när han bara tankarna på Petra.

Oj, jag tror tvärtom! Tror Anna kommer att känna sig besviken och möjligen sårad då hon verkade ha riktiga känslor för honom. Marie och Sebastians relation tycker jag bara var falsk, har svårt att tro att Marie var ute efter något seriöst... Hon lär säkert verka ledsen i kvällens program men är det egentligen inte.
Citera
2014-11-26, 16:40
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
He,he. Tv fick inte med det där med de 10 råa äggen eller 1 liter (råa?) havregryn. Och tjejerna klagade på hans bananer, hur uppskattar de det där med när han smäckar i sig de råa äggen?
Visst kan man fatta att en som tränar kan vilja äta en viss ensidig kost,
det blir ju bara så satans grått i vardagen om personen aldrig kan göra avkall på sin kost och njuta av lite vanlig frukost.
Jag vet de som kör jättestrikta dieter (alltså inte träningsdieter men de kanske bara äter massa antroposofmat alger och vissa grönsaker och undviker det mesta) men som faktiskt kan göra avkall vid tillfällen där man ska vara lite sällskaplig med mat.
Jag fick intryck av Sebastian att han inte kan göra ens ett sånt tillfälligt avkall på sin diet, då deltagarna är där och lite tv-frukost ska ätas.
Då kan man ju bara föreställa sig hur fullständigt ensidig en tillvaro med honom blir.
Som sagt. En som tränar på samma sätt som honom själv och lever så på dieter är nog det som funkar för honom som partner.

För övrigt är han en jättebaby som lite framfusigt smackar på tjejerna när tillfälle ges. Därför är det ändå lite svårt att utröna hur det är med den här nyinhoppade bönan Petra.
Hur var det, hon hade brassat på med värsta kärleksbrevet fast hon inte kände honom? Och han hade blivit fullständigt såld att få sån uppskattning?
Hur varaktig kan en sån kärlek bli?
Tjejen är kär i en bild av honom som en gosig rund styrketräningsklump. Hon hade ingen aning om hur han är som person. Det kan bli helt rätt. Men det kan träffa fel också då hon umgås lite med honom. De bönder som har fastnat i en varaktig relation i BSF tidigare har blivit kära sen de umgåtts, det är så en kärleksrelation byggs upp också. Start med en avståndsförälskelse från den ena partnern där föremålet blir smickrad av uppmärksamheten brukar nog inte leda till varaktig kärlek. Men den som lever får se.

Håller helt med dig.

Kärlek behöver finess och tändvätskor. Sebastians kroppsspråk ger signaler om att han är svältfödd och ovan på kärleksfronten. Man kysser inte en kvinna med vidöppen mun. Han vill framstå som en romantisk välbalanserad kärleksfull partner, men det når inte fram till mottagaren Petra, känns det som. Petra befinner sig fortfarande i drömmarnas värld. Vartefter hon umgås med Sebastian falnar nog drömmen, när hon blir varse om verkligheten.
Att pracka på henne råa ägg i massor, råa havregryn och bananer flera gånger varje dag lär inte spä på romantiken.

Sista gissningen vad som händer ikväll.

Peter
väljer en av tjejerna. Inte för att han är kär i någon, utan för att spelreglerna är sådana och för att han är för snäll.

Erik och Ida.
Eriks tafatthet och brist på initiativ har fått Ida att svalna och vet redan att det inte blir ett par,
men tvingas av Linda att hålla inne med det för att inte sabba programmet.

Jonathan. Två av tjejerna har för ett par veckor sedan funderat på att lämna honom, har det känts som.
Ikväll när han röstar ut en av dom drar dom andra också. Jonathan verkar inte alls vara intresserad av någon av dem. Förmodligen tvingar Linda någon av tjejerna att vara kvar.

Sebastian lyckas behålla Petra till nästa veckas avsnitt, då förmodligen någonting oväntat händer.
Citera
2014-11-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djer
Oj, jag tror tvärtom! Tror Anna kommer att känna sig besviken och möjligen sårad då hon verkade ha riktiga känslor för honom. Marie och Sebastians relation tycker jag bara var falsk, har svårt att tro att Marie var ute efter något seriöst... Hon lär säkert verka ledsen i kvällens program men är det egentligen inte.

Anna berättade själv i en kvällstidning att hon inte hade några känslor för Sebastian, att det inte var så romantiskt i verkligheten och att hon också funderade på att lämna gården. Därför tror jag inte hon har några äkta känslor för Sebastian. Många saker framstår på ett sätt i programmet med i själva verket är det på ett helt annat sätt. Undrar varför det är så många som dömer Marie?
Citera
2014-11-26, 17:00
Medlem
fitz-humes avatar
Att Ida valde att stanna kvar hos Erik var givet från början. De andra två tjejerna snackade troligen ihop sig och valde att dra men fick inte Ida med sig då hon var lite utanför och dessutom kär i Erik. Jag tror inte på att TV4 ska ha tvingat henne att stanna då det har hänt förut (bonden Thomas) att alla tjejerna valde att lämna samtidigt. Hur som helst har Erik skött det hela dåligt. Noll romantik och intresse helt enkelt.

Peter kommer med typ 100% sannolikhet att välja Helen. Odramatiskt.

Jonathan har ett tufft val. Alla tre tjejerna som är kvar är snygga och trevliga. Jag har ingen aning om vem han kommer att välja.

Sebastian tröttnade nog efter de två andra tjejernas avhopp då Anna och Marie förmodligen inte var hans förstahandsval. Han började då att fantisera om en annan tjej som han ännu inte hade pratat med, och valde att ta en chansning och söka upp henne. Det verkade vara ett klokt beslut då känslorna verkade vara besvarade. Bara att gratulera honom. Vi får väl se om hon står ut med honom på gården också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in