2014-11-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Onekligen , sen är det ju inget fel att "äldre" damer bejakar sin sexualitet men kan väl säga att vare sig Anna-Lena eller Annelie är min likör och tydligen inte "deras" bönders likör heller. Annelie var ju första damen som rök från Mikaels gård och peter såg ju smått besvärad ut under dejten med kåta Anna-Lena..... . Harriet däremot som var hos kamelbonden Bengt gillade jag...riktig fin för en dam på 55.

Annelie var ju en kategori för sig. Såg inte ett dugg trevlig ut och var bara pinsam med sitt prat om hur viktigt sexlivet är i ett förhållandet. Sedan höll hon ju på och gjorde narr av Mikael och menade att han inte var någon riktig bonde och att det första hon skulle göra om de blev tillsammans var att riva ut hans gamla kök och bygga ett helt nytt. Svartsjuk verkar hon vara dessutom, blev sur när Mikael gick iväg med någon annan tjej. Riktigt jobbig typ och hon och Mikael passade ju inte alls ihop. Var ju tur han valde Katarina istället, hon verkar mycket trevligare.
Citera
2014-11-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
jämlikhet och feminism... käften på dig och byt hjullager hö bak på bilen, jag tvättar dina kläder o lagar köttbullar med makaroner.

Utgår du nu från att jag är en kvinna eller man med tummen mitt i handen?

Det jag inte behärskar köper jag in, oavsett om det är hjullagerbyte, skjorttvätt eller kvällens middag.

Tycker inte att säsongens bönder imponerar i händighet direkt. Sebastian fixade väl nåt på sin traktor men bryta torv gjorde han ju snarare slavlikt än på tekniskt modernt vis.
Citera
2014-11-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det visar väl lika mycket hur 99 % av alla killar fungerar. Bara för att vissa tjejer är på ett visst sätt går det ju att säga att det är generellt är så, detsamma gäller ju för killar såklart.

Ja det kanske det gör...då tillhör väl inte jag dem 99% då eftersom jag varken har ett typiskt "manligt" jobb eller dras till smala blondiner med stora bröst.......
Citera
2014-11-23, 14:56
Medlem
Citat:
Annelie var ju en kategori för sig. Såg inte ett dugg trevlig ut och var bara pinsam med sitt prat om hur viktigt sexlivet är i ett förhållandet. Sedan höll hon ju på och gjorde narr av Mikael och menade att han inte var någon riktig bonde och att det första hon skulle göra om de blev tillsammans var att riva ut hans gamla kök och bygga ett helt nytt. Svartsjuk verkar hon vara dessutom, blev sur när Mikael gick iväg med någon annan tjej. Riktigt jobbig typ och hon och Mikael passade ju inte alls ihop. Var ju tur han valde Katarina istället, hon verkar mycket trevligare.

Ja Catharina var ju hans andra halva...precis som Petra verkar vara Sebastians........
Citera
2014-11-23, 14:59
Medlem
Nej så mycket händighet bland bönderna har vi väl ej fått se denna säsongen.....lite på det stora hela av deras "normala" liv jämfört med tidigare säsonger. vem vet, kanske produktionen har varit med och styrt lite där,. sagt att i år ska det vara mer fokus på kärlek, relationsbyggande än på böndernas jobb....
Citera
2014-11-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ja det kanske det gör...då tillhör väl inte jag dem 99% då eftersom jag varken har ett typiskt "manligt" jobb eller dras till smala blondiner med stora bröst.......

Samtidigt blir det ju lite fel mot de killar som har ett typiskt manligt yrke eller tjejer som är smala, blonda och har stora bröst. För även en person med ett sådant jobb eller utseende kan ju vara väldigt trevlig och vettig som person. Och bara för att man ser ut på ett visst sätt betyder ju inte det att man har en viss personlighet.
Citera
2014-11-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ja Catharina var ju hans andra halva...precis som Petra verkar vara Sebastians........

Ja jag hoppas verkligen på Petra och Sebastian, de är så söta tillsammans. Känns som de har störst chans av de medverkande att få ett varaktigt förhållande.
Citera
2014-11-23, 15:56
Medlem
Jag tror det är viktigt att Ida känner att Erik vill att hon ska stanna. Att hon inte gör det för att vara snäll eller för att hon tycker synd om honom. Det är ju både ge och ta och Ida behöver ju känna sig speciell och utvald annars kommer ju hon tröttna och lämna gården. Om deras relation ska ha en chans att fungera så måste Erik acceptera att Mikaela valde att åka hem, han måste släppa det och istället fokusera på Ida. Klart att det är jättejobbigt när den man tycker om inte känner på samma sätt men det är ju en del av det hela. Man kan inte fastna i det som varit och det blir ju bara fel om Erik ska tycka synd om sig själv och fundera på varför Mikaela kände som hon gjorde. Har en känsla av att Erik kommer sumpa chansen med Ida just för att han inte släppt Mikaela men då får han ju faktiskt skylla sig själv. Risken att bli lämnad och sviken finns ju alltid men om man inte vågar ta den risken får man heller aldrig uppleva riktig kärlek. Det går ju inte att tvinga fram känslor och båda måste ju känna på samma sätt om det ska fungera i längden. Så jag hoppas Erik tar chansen nu och att han börjar tro mer på sig själv.
Citera
2014-11-23, 17:09
Medlem
Citat:
Samtidigt blir det ju lite fel mot de killar som har ett typiskt manligt yrke eller tjejer som är smala, blonda och har stora bröst. För även en person med ett sådant jobb eller utseende kan ju vara väldigt trevlig och vettig som person. Och bara för att man ser ut på ett visst sätt betyder ju inte det att man har en viss personlighet.

Nej det är helt sant som du säger. Men tror många av böndernas sökande går efter det yttre, iaf dem som söker till dem yngre bönderna. Sen finns det ju kvinnor som sökt till bönder för att dessa har andra egenskaper som dem dras till, tänker på Roger, han fick ju flera brev och var ju inte snygg enligt samhällets "norm". Så det fokuseras nog lite för mkt på det yttre...jag själv och flera av bönderna faller ju utanför dessa "normer" men jag och säkert flera av dem anser sig som trevliga och vettiga
Citera
2014-11-23, 17:10
Medlem
Citat:
Ja jag hoppas verkligen på Petra och Sebastian, de är så söta tillsammans. Känns som de har störst chans av de medverkande att få ett varaktigt förhållande.

Ja jag hoppas innerligt att det blir ett livslångt förhållande mellan Sebastian och Petra, dem kommer få det så bra ihop . Sen tror jag även Peter och Helene skulle få det lika bra och varaktigt. I den åldern vet man vad man vill och satsar tror jag.
Citera
2014-11-23, 17:15
Medlem
Citat:
Jag tror det är viktigt att Ida känner att Erik vill att hon ska stanna. Att hon inte gör det för att vara snäll eller för att hon tycker synd om honom. Det är ju både ge och ta och Ida behöver ju känna sig speciell och utvald annars kommer ju hon tröttna och lämna gården. Om deras relation ska ha en chans att fungera så måste Erik acceptera att Mikaela valde att åka hem, han måste släppa det och istället fokusera på Ida. Klart att det är jättejobbigt när den man tycker om inte känner på samma sätt men det är ju en del av det hela. Man kan inte fastna i det som varit och det blir ju bara fel om Erik ska tycka synd om sig själv och fundera på varför Mikaela kände som hon gjorde. Har en känsla av att Erik kommer sumpa chansen med Ida just för att han inte släppt Mikaela men då får han ju faktiskt skylla sig själv. Risken att bli lämnad och sviken finns ju alltid men om man inte vågar ta den risken får man heller aldrig uppleva riktig kärlek. Det går ju inte att tvinga fram känslor och båda måste ju känna på samma sätt om det ska fungera i längden. Så jag hoppas Erik tar chansen nu och att han börjar tro mer på sig själv.

Ja man får väl hoppas att han inser att det inte var rätt med Mikaela, hade det varit rätt så hade hon ju inte åkt hem från första början. Men jag vet inte ärligt talat....ifall han kommer kunna släppa det och lägga sitt intresse på Ida. Jag tror det är en väldigt jobbig situation han befinner sig i och jag vet inte om han är beredd att ta dem riskerna som krävs. Men det vore ju bra ifall han gjorde det och därmed kunde få äkta kärlek tillsammans med Ida. Om han nu har dem känslorna för henne, jag är osäker där...känns lite som hon har mer intresse...dock sa Erik i en artikel att han "var riktigt glad över att det inte var Ida som ville åka hem"...så man får se.
Citera
2014-11-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ja jag hoppas innerligt att det blir ett livslångt förhållande mellan Sebastian och Petra, dem kommer få det så bra ihop . Sen tror jag även Peter och Helene skulle få det lika bra och varaktigt. I den åldern vet man vad man vill och satsar tror jag.

Ja bara Peter väljer Helen nu då. Tror de skulle passa bra ihop. Anna-Lena känns för dominant. Kan nog bli svårt om man är alltför olika. Häftigt ändå det där med Sebastian och Petra, att man kan känna direkt att det är rätt. Kändes som de visste redan innan de hade träffats att de skulle passa ihop. Så jag hoppas och tror på de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in