2014-11-10, 17:47
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Måste man betala extra för ultra hd?!?!

Är det konstigt tycker du? Du tror inte det är dyrare för Netflix att fixa UHD också?

Citat:
Ursprungligen postat av No6
Kan man inte se vilket utbud som finns innan man går med i skiten?

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Har aldrig behövt "aktivera" min enhet med hjälp av någon kod som jag förstår att många TV-innehavare med samma problem behöver göra, men finns det någon inställning i mitt Netflix-konto som kan få Netflix att enbart krascha på spelaren? Fungerar galant på datorn och i luren. Problemet lär väl sitta i spelaren i sig misstänker jag, men jag ger det ett försök härinne.

Det där med att aktivera din enhet behöver du inte göra, det gäller bara amerikanerna. Och dessvärre finns det absolut inga inställningar på kontot som kan ha med dina problem att göra.
Citera
2014-11-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Det där med att aktivera din enhet behöver du inte göra, det gäller bara amerikanerna. Och dessvärre finns det absolut inga inställningar på kontot som kan ha med dina problem att göra.

Misstänkte det. Helvete. Får glo Netflix genom min 80 dB högljudda gamla Xbox 360 istället.
Citera
2014-11-12, 13:29
Medlem
Så här får du Netflix med USA utbud på AppleTV, iOS etc

Guide!
Citera
2014-11-14, 15:01
Medlem
tigerpops avatar
Jag använde mig av Netflix under två veckor innan gratismånaden gick ut. Kolla läget, se vad det finns för utbud och liknande. Valde att avaktivera kontot. Igår gick jag in, funderar på prenumeration. Såg att man måste koppla kortet till Netflix. Har jag signat något avtal nu är min fråga? Så jag inte får någon räkning även fast jag inte lagt till kortuppgifter.

Lite osäker på om jag ska ta Netflix eller inte. Behöver bli lite mer påläst. Ska även köpa till chromecast om jag tar Netflix.
Citera
2014-11-14, 16:20
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpop
Jag använde mig av Netflix under två veckor innan gratismånaden gick ut. Kolla läget, se vad det finns för utbud och liknande. Valde att avaktivera kontot. Igår gick jag in, funderar på prenumeration. Såg att man måste koppla kortet till Netflix. Har jag signat något avtal nu är min fråga? Så jag inte får någon räkning även fast jag inte lagt till kortuppgifter.

Lite osäker på om jag ska ta Netflix eller inte. Behöver bli lite mer påläst. Ska även köpa till chromecast om jag tar Netflix.

Ja du måste ju godkänna ett avtal när du blir medlem, men det är ingen bindningstid eller uppsägningstid. Netflix skickar inte ut räkningar och sparar inga personuppgifter utan pengarna dras automatiskt från sitt VISA / MasterCard som man registrerade kontot med.
Citera
2014-11-14, 22:54
Medlem
tigerpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Ja du måste ju godkänna ett avtal när du blir medlem, men det är ingen bindningstid eller uppsägningstid. Netflix skickar inte ut räkningar och sparar inga personuppgifter utan pengarna dras automatiskt från sitt VISA / MasterCard som man registrerade kontot med.

Tack så mycket. Nu har jag dock införskaffat det

Är det svensk text även om man låser upp det amerikanska utbudet? Laddade ner appen Hola. Blev förvånad då jag inte förväntat mig svenska undertexter. Om jag gjort det rätt.
Citera
2014-11-16, 01:00
Medlem
chessjamts avatar
Varför har de bara lagt upp tre säsonger av The Walking Dead? Vet ju att femte säsongen visas just nu. Kunde åtminstone ha fjärde säsongen tillgänglig i deras utbud.

Edit: Har svenska Netflix. Antar att de troligen visar fjärde och kanske femte säsongen på amerikanska Netflix?
Citera
2014-11-16, 10:55
Medlem
MrWeedbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpop
Tack så mycket. Nu har jag dock införskaffat det

Är det svensk text även om man låser upp det amerikanska utbudet? Laddade ner appen Hola. Blev förvånad då jag inte förväntat mig svenska undertexter. Om jag gjort det rätt.

Har du svensk text har du inte det amerikanska utbudet. Där finns bara engelsk eller ingen text som alternativ. Du sitter alltså fortfarande på svenska netflix. Hur gjorde du? Vilken webbläsare använder du?
Citera
2014-11-16, 12:56
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Varför har de bara lagt upp tre säsonger av The Walking Dead? Vet ju att femte säsongen visas just nu. Kunde åtminstone ha fjärde säsongen tillgänglig i deras utbud.

Edit: Har svenska Netflix. Antar att de troligen visar fjärde och kanske femte säsongen på amerikanska Netflix?

Jo, stämmer. Jag som också är ett Walking Dead-fan vet att åtminstone Netflix US har upp till och med säsong 4, men inte säsong 5. Säsong 5 är ju fortfarande ganska färsk, och tyvärr kan man inte alltid räkna med att nya säsonger av serier kommer upp på Netflix direkt.

Ibland får man tyvärr vänta ett tag och det kan ju vara lite olika från serie till serie beroende på vad man har för avtal med det specifika bolaget och vad dom har satt för villkor. Vissa säsonger av serier kommer upp relativt snabbt med kanske endast några veckor eller några månaders mellanrum, medans andra kanske man får vänta upp till 1 år eller mer efter att dom har visats på tv/släppts på dvd.
Citera
2014-11-16, 14:22
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Jo, stämmer. Jag som också är ett Walking Dead-fan vet att åtminstone Netflix US har upp till och med säsong 4, men inte säsong 5. Säsong 5 är ju fortfarande ganska färsk, och tyvärr kan man inte alltid räkna med att nya säsonger av serier kommer upp på Netflix direkt.

Ibland får man tyvärr vänta ett tag och det kan ju vara lite olika från serie till serie beroende på vad man har för avtal med det specifika bolaget och vad dom har satt för villkor. Vissa säsonger av serier kommer upp relativt snabbt med kanske endast några veckor eller några månaders mellanrum, medans andra kanske man får vänta upp till 1 år eller mer efter att dom har visats på tv/släppts på dvd.

Tack för svaret. Antar att det blir väl till att vänta ett tag till då.
Citera
2014-11-16, 20:48
Medlem
SvaneGunds avatar
Bara för mig som Netflix inte fungerar?

La mig i soffan för att dra på min favoritserie men skiten fungerar inte. Står att de har problem just nu.
Citera
2014-11-16, 20:58
Medlem
Odi-et-amos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaneGund
Bara för mig som Netflix inte fungerar?

La mig i soffan för att dra på min favoritserie men skiten fungerar inte. Står att de har problem just nu.
Fungerar för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in