Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 20:10
  #4501
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Varför kan inte Netflix ha typ alla gamla filmer? Om man sitter hemma och känner för att komma på typ Alien, varför finns den inte, varför ska man behöva ladda ner någonstans. Gick med på att betala lite mer för 4k eller vad det var, men skulle hellre ha ett större bibliotek med gamla bra filmer. Tradigt, det är ju inte som spotify för filmer faktiskt.
Det korta och trista svaret är "rättigheter". Filmer är en rättighetsdjungel utav nåde. Har du tänkt på hur många logos det är i början på en film? För en skiva så är det i regel bara två rättighetsinnehavare; artisten och bolaget. Filmer är så mycket mer.

Tyvärr. För vem vill inte ha ett Spotify för film och TV med "nästan allt" på samma ställe?
Citera
2017-10-26, 20:24
  #4502
Medlem
Ber om ursäkt om det har tagits upp tidigare, men är det bara jag som tycker deras utbud av dokumentärer är värdelöst? Inte en enda dokumentär om Afghanistan, Irak eller 911, men dokumentärer om Hockeyspelare, West Coast Customs och hippa stjärnkockar finns. Netflix = Akademibokhandeln....
Citera
2017-10-27, 23:12
  #4503
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det korta och trista svaret är "rättigheter". Filmer är en rättighetsdjungel utav nåde. Har du tänkt på hur många logos det är i början på en film? För en skiva så är det i regel bara två rättighetsinnehavare; artisten och bolaget. Filmer är så mycket mer.

Tyvärr. För vem vill inte ha ett Spotify för film och TV med "nästan allt" på samma ställe?

OffT men vart kommer denna rättighetshets ifrån? Av debatten har den funnits länge och personligen minns jag att det i Text-Tv fanns en sida där de skrev att VHS-band till serier är i princip omöjliga att få tag på.
Citera
2017-10-28, 12:47
  #4504
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
OffT men vart kommer denna rättighetshets ifrån? Av debatten har den funnits länge och personligen minns jag att det i Text-Tv fanns en sida där de skrev att VHS-band till serier är i princip omöjliga att få tag på.
Jag vet inte men jag antar att det är strul med bolag som inte finns längre, eller har blivit köpta. En del saker har ju dessutom helt enkelt inte sparats.
Citera
2017-11-14, 19:29
  #4505
Medlem
Fy in i helvete vilket skitutbud Netflix har, helt sanslöst. Hur fan folk kan betala för det är för mig en gåta i paritet med hur pyramiderna byggdes.
Citera
2017-11-14, 19:39
  #4506
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolleprovaren
Fy in i helvete vilket skitutbud Netflix har, helt sanslöst. Hur fan folk kan betala för det är för mig en gåta i paritet med hur pyramiderna byggdes.

Sant, fastnade för brittiska "komediserien" Peep Show för en vecka sedan men blev redigt förbannad när de endast har 3 av 9 säsonger. DVD-boxen kostar 900 i Sverige pga import och streamingsidorna är extremt bökiga att använda på tåget när mobilen är med.

Tacka vet jag Youtube där en stackars sate har bemödat sig att ladda upp HELA serien.
Citera
2017-11-14, 19:58
  #4507
Medlem
TooOldForThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolleprovaren
Fy in i helvete vilket skitutbud Netflix har, helt sanslöst. Hur fan folk kan betala för det är för mig en gåta i paritet med hur pyramiderna byggdes.

Jag tycker ändå det finns en del godingar! The killing, Broadchurch och The fall är anledningar nog för mig att sponsra Netflix med någon hundralapp i ett par månader. Stranger things gav också valuta för pengarna.
Citera
2017-11-17, 21:27
  #4508
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooOldForThis
Jag tycker ändå det finns en del godingar! The killing, Broadchurch och The fall är anledningar nog för mig att sponsra Netflix med någon hundralapp i ett par månader. Stranger things gav också valuta för pengarna.

Helt rätt Netflix har man inte för att se dom nyaste filmerna utan för serierna finns en massa riktigt bra serier komplettera med HBO och man är i mål. Narcos , Breaking bad , Firefly , Sherlock , Suits finns hur mycket bra serier som helst för ynka 100 lappen i månaden.
Citera
2017-11-23, 05:44
  #4509
Medlem
odditys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolleprovaren
Fy in i helvete vilket skitutbud Netflix har, helt sanslöst. Hur fan folk kan betala för det är för mig en gåta i paritet med hur pyramiderna byggdes.

Jag betalar stort sett bara för att se deras egna produktioner. Utöver det så är det väldigt mycket extrapris-låda över utbudet där ett och annat fynd har råkat trilla ner. När de höjde priset nyligen så hävdade de att utbudet skulle bli bättre, men frågan är väl om det ens kan appliceras på andra länder än USA med tanke på all skit med rättigheter.

Sverige har 30.51% av det tv-serieutbud som finns i USA och 38.47% av filmutbudet.

Antal filmer USA: 4593
Antal filmer Sverige: 1767

Antal tv-serier USA: 1157
Antal tv-serier Sverige: 353

https://www.finder.com/netflix-usa-vs-world-content
Citera
2017-11-29, 18:29
  #4510
Medlem
Abbadons avatar
Nu har jag gått igenom listan på min netflix via boxen.. Vilket sketet utbud, man ser flera gånger samma film som presenteras på olika kategorier. De man tummar ner visas också flera gånger(varför visas de ens på ens lista?).

Vad har hänt? Det är bara skräp och dramer på min lista.
Verkar bli sämre och sämre för vart år, näh jag har svårt att övertyga mig själv att fortsätta betala för utbudet..
Citera
2017-11-29, 22:46
  #4511
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
Nu har jag gått igenom listan på min netflix via boxen.. Vilket sketet utbud, man ser flera gånger samma film som presenteras på olika kategorier. De man tummar ner visas också flera gånger(varför visas de ens på ens lista?).

Vad har hänt? Det är bara skräp och dramer på min lista.
Verkar bli sämre och sämre för vart år, näh jag har svårt att övertyga mig själv att fortsätta betala för utbudet..

Men prova sök på genre kanske...
Citera
2017-12-09, 05:18
  #4512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddity
Jag betalar stort sett bara för att se deras egna produktioner. Utöver det så är det väldigt mycket extrapris-låda över utbudet där ett och annat fynd har råkat trilla ner. När de höjde priset nyligen så hävdade de att utbudet skulle bli bättre, men frågan är väl om det ens kan appliceras på andra länder än USA med tanke på all skit med rättigheter.

Sverige har 30.51% av det tv-serieutbud som finns i USA och 38.47% av filmutbudet.

Antal filmer USA: 4593
Antal filmer Sverige: 1767

Antal tv-serier USA: 1157
Antal tv-serier Sverige: 353

https://www.finder.com/netflix-usa-vs-world-content

Wow!
Jag vet att det är rätt så begränsat utbud i Sverige, men att siffran var så mycket längre är jag förvånad över. Inte konstigt att man har gått tillbaka till illegal fildelning.
Det är samma här, jag betalar bara för att kunna se deras egna produktioner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback