2014-11-22, 19:49
Medlem
€rics avatar
Två 3 poängare i rad, satan vad de är skönt. Spelar ut västerås så hårt i första och spelar sedan på resultat. Lite vågat, men vi lyckades.

Vet man vad ultras står för i västerås? Känns lite konstigt att reppa sig som ultras och stå tysta i 55 min?
Citera
2014-11-23, 10:27
Medlem
€rics avatar
Då kom info ut till allmänheten idag. Lite konstigt att de endast pratas om en person i granskningsgruppen. Blir iaf bland de mest intressanta årsmöten nästa år.
Citera
2014-11-23, 15:55
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Mora i värvningsandan. http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/11/23/han-kan-forstarka-mora/ Ty Wishart näste man in?

Skulle vara kul ifall Mora gick upp, har ingenting emot att se dem i högsta serien. Örebro däremot...
Citera
2014-11-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Mora i värvningsandan. http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/11/23/han-kan-forstarka-mora/ Ty Wishart näste man in?

Skulle vara kul ifall Mora gick upp, har ingenting emot att se dem i högsta serien. Örebro däremot...
Visserligen ser jag också att Mora går upp i SHL men vad du har emot Örebro förstår jag inte riktigt. Dom spelar rolig, underhållande hockey och har absolut inget emot dom. Däremot får dom gärna tappa i tabellen så dom får kvala istället för oss men det lär inte hända under Kenta. Djurgården däremot får gärna trilla ut med arslet före.
Citera
2014-11-23, 16:03
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Visserligen ser jag också att Mora går upp i SHL men vad du har emot Örebro förstår jag inte riktigt. Dom spelar rolig, underhållande hockey och har absolut inget emot dom. Däremot får dom gärna tappa i tabellen så dom får kvala istället för oss men det lär inte hända under Kenta. Djurgården däremot får gärna trilla ut med arslet före.
Ser inte Örebro som någon elitklubb. Djurgården är en förening med historia, hör hemma i SHL. Upp med Timrå också, AIK likaså, Malmö skulle inte vara fel heller.
Citera
2014-11-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ser inte Örebro som någon elitklubb. Djurgården är en förening med historia, hör hemma i SHL. Upp med Timrå också, AIK likaså, Malmö skulle inte vara fel heller.
Historia är en sak men jag gillar helt enkelt inte Stockholmsklubbarna. Men faktum är ju att inget lag lär trilla ur SHL som det verkar. Det enda som kommer ske är att 2 lag från allsvenskan kommer gå upp. Tror Malmö och Mora har störst chans att gå upp som det känns nu.
Citera
2014-11-23, 16:41
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om jag spetsar till det så påstår jag även att Rögle slår Malmö i matchserien och går upp. Hur känns det då i vänsterbenet?

Går vi till bäst av två så går vi upp, på vårarna äger vi Malmö. Särskilt när lille Pontus skall stå.
Citera
2014-11-24, 01:15
Medlem
Citat:

Örebro håller ju betydligt högre klass än Mora gör iaf.
Citera
2014-11-24, 02:41
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Örebro håller ju betydligt högre klass än Mora gör iaf.

Man behöver inte ens nämna ÖHK och Hockeyallsvenskan i samma mening längre, då laget högst sannolikt är i SHL för att stanna. De har uppbackning ekonomiskt, publikmässigt och är dessutom en stad med runt 100 000 invånare. Mora får hoppas på lika delar tur och skicklighet för att klara eldprovet uppåt. Något jag hoppas de gör, för det är ett klassiskt lag från klassisk mark och med dem i SHL får vi en skönt mixad liga av storstad och småorter.

Sticker ut hakan och säger att AIK klarar sig till kvalet! De lämnar alltså sistaplatsen och avancerar uppåt fr o m nu. Blir minst en poäng mot Malmö Rövhawks imorgon.
Citera
2014-11-24, 11:49
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Man behöver inte ens nämna ÖHK och Hockeyallsvenskan i samma mening längre, då laget högst sannolikt är i SHL för att stanna. De har uppbackning ekonomiskt, publikmässigt och är dessutom en stad med runt 100 000 invånare. Mora får hoppas på lika delar tur och skicklighet för att klara eldprovet uppåt. Något jag hoppas de gör, för det är ett klassiskt lag från klassisk mark och med dem i SHL får vi en skönt mixad liga av storstad och småorter.

Sticker ut hakan och säger att AIK klarar sig till kvalet! De lämnar alltså sistaplatsen och avancerar uppåt fr o m nu. Blir minst en poäng mot Malmö Rövhawks imorgon.
De är inte speciellt mycket att sticka ut hakan med nu efter 7 poäng på 3 matcher.. Poängskillnaden är så liten att alla lag har möjlighet att fortfarande ta mer eller mindre vilken plats som helst i serien.
Citera
2014-11-24, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
De är inte speciellt mycket att sticka ut hakan med nu efter 7 poäng på 3 matcher.. Poängskillnaden är så liten att alla lag har möjlighet att fortfarande ta mer eller mindre vilken plats som helst i serien.

Precis, det är ju omöjligt tippa den här serien , man kan ju typ vinna 2-3 matcher och ändå inte ta sig någonstans ha ha
Citera
2014-11-24, 19:11
Medlem
€rics avatar
Förbundets planering är alltid så optimal.

Malmö borta tisdag, Asplöven borta torsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in