Citat:
Ursprungligen postat av
€ric
Då kom info ut till allmänheten idag. Lite konstigt att de endast pratas om en person i granskningsgruppen. Blir iaf bland de mest intressanta årsmöten nästa år.
"Roade" mig med att ögna igenom era öppna forum under gårdagen, jösses vilken härdsmälta. Och då pratar jag inte främst om vad som stått i Aftonbladet, utan alla de underligheter som pyser ut överallt.
Jag förstår mycket väl att folk är glada över att något händer, att Rudslätt försvinner, att Löfgren försvinner, att man känner att man kan lita på Segui osv. Likväl som att en del tar det senaste lyftet som intäkt för att förändringarna varit av
godo. Men hade det varit Djurgården, hade jag inte velat ha det minsta att göra med det nya styret heller.
Att läget är infekterat är ju helt klart, när större delen av kansliet antingen sparkas eller säger upp sig i protest är ju en stor konflikt tydlig. Det i sig säger ju inget om det nya styret är rätt ute eller inte, kanske var det gamla kansliet korrupt, inkompetent och lojalt med varandra snarare än AIK. Kanske. Men sättet som det nya styret beter sig, hur kan någon se glatt på det? Först av allt, den här utredningsgruppen - revisorer? Använder sig inte AIK av riktiga sådana? Det måste ju vara ett rejält underkännande av deras professionella arbete när man istälelt kallar in ett gäng f.d. BA-brölare, konkursputtar och ett antal andra utan någon som helst revisionskompetens (vad jag kunnat se när man snabbt försökt kolla upp dem.) Och det märks att de inte har den minsta kunskap om god revisionssed, hur fan kan Galotta komma undan med att stolt gå ut i expressen och läcka sekretessbelagda interna företagshandlingar? Huvuden borde rulla redan där.
Men den typen av arbetssätt verkar ju prägla hela det nya styret. Fick erat informationsmötet återberättat - och du får gärna påpeka om du tycker något är felaktigt - av en gnagarvän med klara sympatier
för den nya ledningen, en bild som stämmer överrens med vad en hel del av era skrivit på internet och som borde skrämma varenda AIKare som vill ha en (långsiktigt) sund styrning av klubben. De filar alltså på sin granskningsrapport till nästa årsmöte, tills vilken det är sekretess på allt och inget redovisas öppet eller ska diskuteras, men ändå agerar de redan nu på saker de säger sig funnit genom den stora utrensningen. Och visst, är det något akut kan man alltid argumentera för att det är pragmatiskt och bra att redan nu göra förändringar istället för att vänta tills allt är klart och färdigutrett. Men, då får dom fan sköta det professionellt. Sitta och läcka ur sig den ena komprometterande påstådda uppgiften efter den andra både i media och internt - för att få folk med sig antar jag - från sin sekretessbelagda granskning som det tidigare styret omöjligt kan försvara sig vettigt mot. Pinsamt, ovärdigt, oprofessionellt. Hade jag varit bettingbolag hade jag gett pengarna tillbaka rakt av på att styrelsen vid nästa årsmöte kommer redovisas en rejäl förlust, påspädd av vissa mer "försiktiga" värderingar av vissa poster eller upptäckta "avtal"...
Och då har vi ovan bara pratat om hur de skött sitt arbeta. Vad kuppmakarna i övrigt beter sig är ju så illa att till och med vraken hade skämts om det var deras klubb. Galotta skriver mejl på ren dagisnivå till Johansson, och drar sig inte för att hålla vad det verkar som någon personlig patetisk vendetta genom medierna. Bobo Sörensen (givet att det är han) sitter på gnagarforum och ringer hem till folk som faktiskt kommer med saklig kritik mot dem, hävdar att de trollar och tar fokus från sakfrågan - när allt han själv gör är att förstöra sakdiskussionen och häva ur sig okvädningsord och invektiv - för att på toppen av allt outa deras riktiga identiteter och prata om att träffas. "
Pedofiler är en annan grupp som tycker att anonymitet på nätet är den enda, riktiga vägen."
(Efter ett sådant beteende skulle väl ingen frisk människa vilja träffa honom med hans (ryktade) HA/FB-anknytningar). Galottas historik ska vi inte ens tala om, men i det här sammanhanget är det väl det minst smutsiga - också f.d. finanspersoner med smutsig byk kan ju faktiskt bättra sig eller helt enkelt sköta sina gärningar i er förening väl ändå.
Ert nästa möte, och rapporten från granskningsgruppen, ska verkligen bli intressant att se. Kanske har de rent mjöl i påsen, jag (men också många AIKare) har ju inte särskilt god insyn, men nog fan stinker det ordentligt ruttet från det som läckt ur påsen hittills. Att så många av de era verkar köpa och välkomna det rent av är skrämmande, att ni är i desperat behov av förändring är ingen ursäkt för den här brutala historien som vecklar ut sig.