Citat:
Hej! Finns massor utav "guider". Förstår du ens hur bitcoins fungerar?
Citat:
Vad menar du med 'rensar'?
Så hur rensar man bitcoins?
Citat:
Bitcoinbetalningar är rent generellt säkra då de inte går att spåra.
Hur tar man emot betalning säkrast?
Citat:
Definiera 'riktigt bra guide'. Bitcoin är ganska simpelt egentligen. Du har en privat nyckel och en publik nyckel. Den publika adressen är den som används vid betalningar, och den privata adressen är sparad lokalt på din dator(eller kopplad till din online wallet - beroende på vad du använder) och används för att verifiera att ett visst antal bitcoins är dina.
Varför gör ingen en riktigt bra guide?
Här är en video som förklarar det bättre än mig: https://www.youtube.com/watch?v=Gc2en3nHxA4#t=12
Citat:
1,2. Förstår inte varför du vill skapa en wallet på någon annans wi-fi. Det går ändå inte att spåra till dig.
Jag skriver ner lite av mina teorier.
1. Skapa en wallet online via någon annans wi-fi (långt borta ifrån mig)
2. Ladda ner nån wallet till min mobil via någon annans wi-fi (långt borta ifrån mig)
3. Ta emot betalning till den wallet och alltid logga in via någon annans wi-fi.
Men hur får jag cash på mitt kort helt anonymt?
1. Skapa en wallet online via någon annans wi-fi (långt borta ifrån mig)
2. Ladda ner nån wallet till min mobil via någon annans wi-fi (långt borta ifrån mig)
3. Ta emot betalning till den wallet och alltid logga in via någon annans wi-fi.
Men hur får jag cash på mitt kort helt anonymt?
3. Som jag förklarade tidigare så går inte betalningarna att spåra och det drivs på ett helt annat nätverk.
Citat:
Som du säger så beroende på hur transaktionen går till så kan det kopplas till dig. Säljer du på en market så behöver du nästan alltid verifiera dig, och sedan så kommer det att synas på insättningen att du fått insättning från denna marknadsplatsen.
1. Sälja bitcoins online mot betalning till mitt bankkort. (Beroende på hur man säljer de så kan det ändå kopplas till mig)
Vi säger att jag skickar bitcoins till en annan online wallet där jag kan sälja bitcoinsen. Lagens långa arm kan ju följa bitcoinsen och se att sista destinationen var www.bitcoin.kom och be om uppgifter om mig tex vilket konto har utbetalningen har skett till?
Vi säger att jag skickar bitcoins till en annan online wallet där jag kan sälja bitcoinsen. Lagens långa arm kan ju följa bitcoinsen och se att sista destinationen var www.bitcoin.kom och be om uppgifter om mig tex vilket konto har utbetalningen har skett till?
Skulle man göra som du säger(om jag uppfattade dig rätt) att sköta transaktionen privat, dvs gå förbi en marknadsplats och låta någon göra en insättning på ditt konto eller ge dig pengar i handen och att du sedan för över pengarna så är det helt omöjligt att härleda det till bitcoins.
Dessutom så är det inte olagligt med bitcoins. Det enda är att det är skattepliktigt om du gör ett sälj och ett köp.
Och nej, de kan inte be om uppgifter. bitcoin.com vet inte ens vem som ligger bakom ditt konto. Själva idén är att man ska vara anonym.
Citat:
Det är säkert eftersom coinsen delas upp i olika storlekar och skickas från olika adresser till olika adresser. Därför så blir det svårare att härleda att det är till just dig coinsen skickas till. Idag finns ingen teknik som kan spåra bitcoins, men det finns ingenting som säger att det inte kommer att finnas i framtiden. Eftersom bitcointransaktioner med nuvarande protokoll sparas i en så kallad kedja, det vill säga att transaktionerna sparas för alltid, så finns det en risk(dock så minimalt obefintlig att det är löjligt) att transaktionerna någon gång om kanske några år eller längre går att spåra till en fysisk person. Detta är dock under väldigt många omständigheter som i princip innebär att polisen måste ha tag i den datorn där coinsen skickades ifrån och även i adresserna, samt din dator som tog emot coinsen.
2. Tumbla bitcoinsen, men är det verkligen säkert? Man kan ju ändå se slutdestinationen av bitcoinsen i blockchain.
Som du kanske förstår så är det en väldigt minimalt obefintlig chans att man skulle kunna bli tagen för något olagligt - och om ens då så är frågan om polisen kan bevisa att man gjort något olagligt(om man nu ens över huvud taget begått något brott).
Citat:
Fattar nada.
Hur rensar man bitcoins? Vill inte ha några spår till mig!
Du behöver verkligen läsa på mer. Var glad att jag inte hade något bättre för mig, men du får helt ärligt försöka leta upp lite information själv innan du ställer fler dumma frågor.