2014-11-20, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag fick tyvärr också den känslan, men tack gode gud så gjorde de ingenting. Jag vet inte om jag hade klarat av att se ful-carol i en sexscen. Hon är verkligen ugly. Om skådespelerskan bakom Carol eller närstående till henne läser detta ber jag på förväg om ursäkt.

Där ser man. Jag tycker det är en ganska vacker medelålders kvinna.
Inget silikon, botox, blonderat hår eller vulgokläder.
Citera
2014-11-20, 16:17
Medlem
GrafvityRidees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Nej, när serien fick nya producenter (Bla Kirkman som är med och skriver tidningen) blev serien mer trovärdig när det gäller zombies. Det faktum att en använder en sten i första avsnittet och att de nästan kan klättra är rent ut sagt löjligt för de som faktiskt är intresserade av zombiegenren och dess ursprung. Tack och lov slutade de med sådant trams nästan direkt. Och att endel är snabbare än andra är inte så konstigt, några har ju typ brutna ben och vissa har intakta ben. Dessutom, som det tidigare sagts i tråden, ruttnar de precis som lik.

Att det inte finns så många "färska" zombies beror antagligen på att de få människor som finns kvar antingen är tuffa nog att inte bli bitna, eller har lärt sig att döda någon så fort de blir bitna.

Hur många sekvenser har vi sett när Zombies är farliga? de var urminnes tider sen man fick känna på lite Zombie skräck som fick i season1-2. Nu när serien börjar sega sig fram, med ena dumma dialogen efter andra med noll syfte, och små mini storys, där man får se 1-3 zombies som lunkar fram, vad vore bättre om dem kom till en ny plats, där "Zombies verkligen utgör ett Hot!! De kanske kommer till fabrik som tillverkar steroider, och ett 50 zombies har ätit av de och kan springa i 20-50 km timmen =). Då blir fart i serien de jag tror många av oss saknar. Då skulle dem små ministory får ett helt annat flöde, och att inte splittra gruppen skulle betyda mer, än sära på sig..
Citera
2014-11-20, 17:13
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Ser på tredje säsongen nu, 5 avsnitt kvar. Fan vad jag gillar Guvernören! Härlig skådis han som spelar honom. Bra castat av TV-bolaget. Tycker att det definitivt är mer fart och spänning i den här säsongen jämfört med andra. Blev ganska tråkigt när de bara höll till på gården. Merle är tillbaka och skapar trubbel som vanligt.

Har tyvärr blivit förstörd av den här Carl-Rick memet som cirkulerat på internet så jag började nästan skratta när de sa att Lori hade dött.

Ska bli intressant att se hur de börjar kriga mot varandra Ricks grupp och Woodbury med Guvernören. Visste inte förrän idag att de båda karaktärerna spelas av engelsmän.

Du som gillar Guvernören eller skådespelaren - David Morrissey så kommer han att befinnas sig i Sverige den 29-30 November på SciFiWorld mässan i Stockholm =).. Ett tips om du har vägar förbi! Han kommer säkert sitta signa autografer någonstans där inne
Senast redigerad av Opilus5500 2014-11-20 kl. 17:19.
Citera
2014-11-20, 18:18
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaktguide
Där ser man. Jag tycker det är en ganska vacker medelålders kvinna.
Inget silikon, botox, blonderat hår eller vulgokläder.

Tyckte iof det var rätt upplyftande att höra dig säga det.
Citera
2014-11-20, 19:45
Medlem
slackybackys avatar
Citat:
Tyckte iof det var rätt upplyftande att höra dig säga det.
Samma lika. Gillar Carol.
Citera
2014-11-20, 19:48
Medlem
WaltherVonKnopfs avatar
Citat:
En grej som ni borde diskutera istället för snabba vs. långsamma zombies.
Ja, för den diskussionen vore ju helt ny och fräsch...
Citat:
När de är hos CDC i första säsongen visas det en röntgenbild på en zombifierad hjärna:
http://culturingscience.files.wordpress.com/2011/05/zombiespread.png
Jag skulle inte hänga upp mig på en enstaka skärmbild i bakgrunden av ett avsnitt.
Citat:
Det görs väldigt tydligt i avsnittet att enbart reptilhjärnan(?) återuppstår, resten är dött. Så varför "dör" zombies när de får en kniv/kula/whatever i pannan eller tinningen? Det är ju inte direkt kockknivar de springer runt med, tex Carols kniv ser inte ut att vara längre än en dm.
I och för sig är inte reptilhjärnan (cerebellum) särskilt liten och dessutom kan man tänka sig att hugg och stötar skär av nervbanor mellan den och övriga kroppen. Dessutom är det väl inte fastslaget med säkerhet vad som exakt orsakar zombiefieringen. Men eftersom hela konceptet med zombies är totalt orealistiskt så är det inte så konstigt om det inte finns en realistisk förklaring till hur ett zombievirus fungerar.
Citat:
Och förresten, diskussionen om snabba vs. långsamma zombies är förihelvete inte ens en diskussion. Är "zombien" snabb är det inte en zombie. Det som gör zombies så läskiga är att de är stenkorkade, långsamma somfan och egentligen totalt värdelösa. Men de är totalt outröttliga och kan följa efter dig flera dygn i sträck utan att sakta ner, när du själv är nära att stupa av utmattning. En hord på 100 stycken och du är körd.
Föreställ dig hundra pensionärer med rollatorer som förföljer dig. Det är ungefär lika lätt att springa ifrån en som hundra så länge man inte är inträngd och inte särskilt skräckinjagande. Jag läste en rätt intressant analys gällande snabba vs långsamma zombier. I ett läge med snabba zombies så är mänskligheten totalt körd. Med långsamma så skulle mänskligheten antagligen skratta ihjäl sig. Lösningen för bästa dramatik är variation. Det är ingen motsägelse i att blanda snabba och långsamma, förklaringen kan vara att de som förruttnat längre är långsammare. Tillhyggen borde de däremot avhålla sig från. Jag ser gärna att TWD har både snabba och långsamma zombier. Förslagsvis kan ju vissa områden ha snabba och andra mer långsamma.
Citat:
Jag vet inte om jag hade klarat av att se ful-carol i en sexscen. Hon är verkligen ugly. Om skådespelerskan bakom Carol eller närstående till henne läser detta ber jag på förväg om ursäkt.
Är du rädd för att miljonärssonen Robert Aschberg och Stasi-Expressen ska komma och ringa på dörren eller? Sannolikheten, uträknad heeeelt vetenskapligt, för att skådespelerskan Melissa McBride eller någon henne närstående ska läsa vad du skrev: 0.00000000000000000000000000001

Jag tycker för övrigt att hon är en av de bästa skådisarna i TWD. Som klippt och skuren för rollen. Det insåg antagligen filmens producent också, för Melissa McBride har knappt arbetat som skådespelerska. Normalt arbetar hon med att tillsätta folk för rollen i reklamfilmer.

Det hade varit intressant att veta vad det är mellan Carol och Daryl. Något är det ju. Jag uppfattade det i början som att de delar samma WT-bakgrund och därför har en stor förståelse för varandra, kanske även lite son/mor/syskon-känslor för varandra. Men efter senaste avsnittet så fick man intrycket av att Carol arbetat i den kontorsbyggnad som de vistades i, Daryl frågade ju henne "Did you use to work here or something?" och hon svarar "Yeah, something", hon kanske hade ett bra arbete innan apokalypsen? Fast på sistone har jag fått intrycket av att det är en annan slags kemi dem emellan, jag har dock inte fått intrycket av att de flirtat med varandra en endaste gång. Av vad jag nyss läst mig till så verkar det som att Carol blivit regelbundet misshandlad av sin man och Daryl har ju också en historia av att bli misshandlad inom familjen. Kanske är det detta som förenar dem?
Senast redigerad av WaltherVonKnopf 2014-11-20 kl. 19:58.
Citera
2014-11-20, 21:38
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltherVonKnopf
Men efter senaste avsnittet så fick man intrycket av att Carol arbetat i den kontorsbyggnad som de vistades i, Daryl frågade ju henne "Did you use to work here or something?" och hon svarar "Yeah, something", hon kanske hade ett bra arbete innan apokalypsen?

Har hon inte nämnt att hon var hemmafru? Stället de var på hade ju hon och dottern flytt till när Carol en gång i tiden tänkt lämna sin karl.
Citera
2014-11-20, 22:41
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesus-Sork
Har hon inte nämnt att hon var hemmafru? Stället de var på hade ju hon och dottern flytt till när Carol en gång i tiden tänkt lämna sin karl.

Så dom 2 "döda" i rummet då? varför pallade hon inte ta hand om dom? Pgr av att de var ett barn med i bilden?
Citera
2014-11-20, 22:42
Medlem
swimp78s avatar
Ja det var väl en kvinnojour, typ.
Som man kan fly till med bArn undan misshandlande makar
Citera
2014-11-21, 12:48
Medlem
BFG9000s avatar
Citat:
Jag fick tyvärr också den känslan, men tack gode gud så gjorde de ingenting. Jag vet inte om jag hade klarat av att se ful-carol i en sexscen. Hon är verkligen ugly. Om skådespelerskan bakom Carol eller närstående till henne läser detta ber jag på förväg om ursäkt.
Haha, ja men jag hade fortfarande funnit det underhållande.
Citera
2014-11-22, 03:52
Medlem
BWV639s avatar
Alltså sekvensen när de föll med bilen nedför bron var ju helt orealistisk. Man såg ju hur den tippade över för att falla närmast vertikalt med nosen före, men när den landar så har den på något magiskt vis rätat upp sig igen.

Hela grejen med beth och att folk skulle röva bort andra för att tvinga dem vara på ett säkert ställe är också helt jävla orealistisk. På vilket sätt tillför det en grupp överlevare på ett sjukhus, med mycket liten odlingsbar yta på taket, att tvinga dit folk som i de flesta fall helt saknar kompetens man kan behöva (läkaren var väl typ det enda undantaget)...
Citera
2014-11-22, 10:39
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
Alltså sekvensen när de föll med bilen nedför bron var ju helt orealistisk. Man såg ju hur den tippade över för att falla närmast vertikalt med nosen före, men när den landar så har den på något magiskt vis rätat upp sig igen.

Hela grejen med beth och att folk skulle röva bort andra för att tvinga dem vara på ett säkert ställe är också helt jävla orealistisk. På vilket sätt tillför det en grupp överlevare på ett sjukhus, med mycket liten odlingsbar yta på taket, att tvinga dit folk som i de flesta fall helt saknar kompetens man kan behöva (läkaren var väl typ det enda undantaget)...

Dom använde dom som slavar och gjorde deras "skitarbete". Dom flesta i gruppen var ju poliser och ansåg väl sig för fina för att städa och gräva i jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in