2014-03-26, 10:38
Medlem
Apropå kannibalism, så tänker jag på Telltales spel walking dead, säsong 1 där man blir serverad mänskligt kött.
Citera
2014-03-26, 20:00
Medlem
MaxDLs avatar
Det slog mig precis, när dom sover i skogsområden etc. Ganska korkat att dom inte hissar upp sig själva i träden och sover i hängmattor.

Dom borde även ha långa pinnar med ett väldigt vasst spjut på. Hur lätt som helst döda zombies med minimal kraft och liten risk. Bara ha ett closecombat vapen som backup ifall dom skulle lyckas ta sig förbi spjutet.
Senast redigerad av MaxDL 2014-03-26 kl. 20:03.
Citera
2014-03-26, 20:26
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Det slog mig precis, när dom sover i skogsområden etc. Ganska korkat att dom inte hissar upp sig själva i träden och sover i hängmattor.

Dom borde även ha långa pinnar med ett väldigt vasst spjut på. Hur lätt som helst döda zombies med minimal kraft och liten risk. Bara ha ett closecombat vapen som backup ifall dom skulle lyckas ta sig förbi spjutet.

Det är en smart ide, men det kan inte vara så härligt att vakna upp och det står 50 hungriga zombies nedanför. När dom hänger upp taggtråd eller snören så blir dom i alla fall varnade när zombies kommer i närheten.

Har också tänkt på det. Nu skulle dom lika gärna kunna hitta en metall pinne och fila till ordentligt så den får en vass spets på och det skulle vara ett grymt bra närstridsvapen.
Citera
2014-03-26, 20:38
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Det är en smart ide, men det kan inte vara så härligt att vakna upp och det står 50 hungriga zombies nedanför. När dom hänger upp taggtråd eller snören så blir dom i alla fall varnade när zombies kommer i närheten.

Har också tänkt på det. Nu skulle dom lika gärna kunna hitta en metall pinne och fila till ordentligt så den får en vass spets på och det skulle vara ett grymt bra närstridsvapen.
Det är då man spetsar alla med spjutet från hängmattan.
Citera
2014-03-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL

Eller varför kopplar dom inte ett par walkers precis som Michonne gjort tidigare? Känns så otroligt efterblivet att de inte gjort det när väl de flesta av de som är kvar nu vet att det funkar.
Citera
2014-03-26, 21:48
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maccan1234
Eller varför kopplar dom inte ett par walkers precis som Michonne gjort tidigare? Känns så otroligt efterblivet att de inte gjort det när väl de flesta av de som är kvar nu vet att det funkar.
Det verkar som om det går ganska långsamt att gå med walkers så som Michonne gjorde och att det är lite omständigt att gå och släpa på några walkers i koppel. Men å andra sidan har vi ju sett walkers löpa (korrekt benämning borde kanske vara runners?).
Citera
2014-03-27, 00:42
Medlem
Jontalinens avatar
Snygg hyllning till Romero i senaste. Bub är kult!
Citera
2014-03-27, 00:48
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad fan hände med Beth? Trodde hon blev kidnappad av gänget som Daryl hänger med?

Med tanke på att hon var i en bil och Daryls lilla gäng färdas till fots (vilket de även gjorde när de klampade in i Ricks lya) känns det föga troligt att det är samma folk.

Kort sagt: Ingen vet vad som hänt med Beth!
Citera
2014-03-27, 03:06
Medlem
Det här är en serie där man får hålla sig från att börja fråga "varför.." -logik verkar liksom frånkopplat hos karaktärerna.

Gillar tanken med spjut dock, en romersk legion skulle nog vara rätt effektiv.

edit: oops, en legion var visst rätt många! räcker nog med en motsvarande pluton, bara de har sköldar och spjut
Senast redigerad av alkoholiker 2014-03-27 kl. 03:12.
Citera
2014-03-27, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkoholiker
Det här är en serie där man får hålla sig från att börja fråga "varför.." -logik verkar liksom frånkopplat hos karaktärerna.

Gillar tanken med spjut dock, en romersk legion skulle nog vara rätt effektiv.

edit: oops, en legion var visst rätt många! räcker nog med en motsvarande pluton, bara de har sköldar och spjut

Testudo formation!
Citera
2014-03-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adventure09
Jag instämmer om att Daryl borde få behålla Beth. De hade så bra personkemi mellan varandra.

Du skojar hoppas jag? Om vi går efter "still", som är typ den enda interaktionen de har haft med varandra, tycker jag båda två var grymt stela mot varandra. Inte ens det lilla och ointressanta vi fick veta om Daryl hjälpte det dötråkiga avsnittet..
Citera
2014-03-27, 11:17
Medlem
swimp78s avatar
Finns det här Terminus i TV-serien med i den tecknade förlagan? Har läst rätt många nummer (inte alla dock) men känner inte igen detta. Fast det var ett tag sen iofs.
Senast redigerad av swimp78 2014-03-27 kl. 11:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in