2014-11-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BFG9000
Jag fick känslan av att när Carol och Daryl var så mycket med varandra helt ostörda så kommer de ju ligga med varandra, och speciellt när de hade säkert ställe med sängar och skulle sova. Då kände jag mig övertygad att nu blir det åka av. De har ju någon typ av kemi. Men nepp.

Daryl vill egentligen grotta in sig i beth! Det är så vi tittare vill också!
Carol är för gammal för daryl! sen är Daryl en alfahane som söker sig till yngre djur! som våra rovdjur gör i skogen
Citera
2014-11-19, 20:28
Medlem
WaltherVonKnopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Vad hände med hon blonda bruden som blev tillsammans med guvernören?? Kommer fan inte ihåg och det gör mig galen...
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Andrea.

Samma skådis spelar även motorcykelpolisen i skräckfilmen Silent Hill.
Senast redigerad av WaltherVonKnopf 2014-11-19 kl. 20:30.
Citera
2014-11-19, 21:18
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Carol är för gammal för daryl!

De är väl typ lika gamla?
Citera
2014-11-19, 21:23
Medlem
EvilConCarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
De är väl typ lika gamla?
Ungefär Carol ska enligt TWD-wiki vara runt 45-50 medans Daryl är 35-40
Citera
2014-11-19, 21:55
Medlem
BFG9000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Daryl vill egentligen grotta in sig i beth! Det är så vi tittare vill också!
Carol är för gammal för daryl! sen är Daryl en alfahane som söker sig till yngre djur! som våra rovdjur gör i skogen
Det stämmer att Carol är för gammal för honom. Men i dessa ensamma tider kanske överlevarna får ta lite mer vad som finns. Fast det är väl Beth som är hans mål haha.
Citera
2014-11-19, 23:54
Medlem
TheAlamos avatar
Ett helt okej avsnitt. Vad är det för skumma sjukhussnubbar egentligen? Jag förstår inte vad de håller på med och det är inte lika spännande som när kannibalerna klubbade personer i skallen och tappade dem på blod. Nej inte sjukhussnubbar utan börja balla ur fullständigt istället med några väldigt dramatiska avsnitt där åtminstone en eller många huvudkaraktärer dör. Lite svårt kanske dock när man går efter en serie.
Citera
2014-11-20, 00:43
Avslutad
En grej som ni borde diskutera istället för snabba vs. långsamma zombies.

När de är hos CDC i första säsongen visas det en röntgenbild på en zombifierad hjärna:
http://culturingscience.files.wordpress.com/2011/05/zombiespread.png

Det görs väldigt tydligt i avsnittet att enbart reptilhjärnan(?) återuppstår, resten är dött. Så varför "dör" zombies när de får en kniv/kula/whatever i pannan eller tinningen? Det är ju inte direkt kockknivar de springer runt med, tex Carols kniv ser inte ut att vara längre än en dm.

Och förresten, diskussionen om snabba vs. långsamma zombies är förihelvete inte ens en diskussion. Är "zombien" snabb är det inte en zombie. Det som gör zombies så läskiga är att de är stenkorkade, långsamma somfan och egentligen totalt värdelösa. Men de är totalt outröttliga och kan följa efter dig flera dygn i sträck utan att sakta ner, när du själv är nära att stupa av utmattning. En hord på 100 stycken och du är körd.
Citera
2014-11-20, 01:46
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
En grej som ni borde diskutera istället för snabba vs. långsamma zombies.

När de är hos CDC i första säsongen visas det en röntgenbild på en zombifierad hjärna:
http://culturingscience.files.wordpress.com/2011/05/zombiespread.png

Det görs väldigt tydligt i avsnittet att enbart reptilhjärnan(?) återuppstår, resten är dött. Så varför "dör" zombies när de får en kniv/kula/whatever i pannan eller tinningen? Det är ju inte direkt kockknivar de springer runt med, tex Carols kniv ser inte ut att vara längre än en dm.

Och förresten, diskussionen om snabba vs. långsamma zombies är förihelvete inte ens en diskussion. Är "zombien" snabb är det inte en zombie. Det som gör zombies så läskiga är att de är stenkorkade, långsamma somfan och egentligen totalt värdelösa. Men de är totalt outröttliga och kan följa efter dig flera dygn i sträck utan att sakta ner, när du själv är nära att stupa av utmattning. En hord på 100 stycken och du är körd.

Men ser du i tidigare avsnitt så ser du hur zombie både använder stenar för att slå sönder rutor och halvspringer gör de i flera avsnitt när det passar dramatiken. Vilket är ytterst fånigt att skaparna inte klarar av att ha regler och följa dem.
Citera
2014-11-20, 03:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Men ser du i tidigare avsnitt så ser du hur zombie både använder stenar för att slå sönder rutor och halvspringer gör de i flera avsnitt när det passar dramatiken. Vilket är ytterst fånigt att skaparna inte klarar av att ha regler och följa dem.
Nej, när serien fick nya producenter (Bla Kirkman som är med och skriver tidningen) blev serien mer trovärdig när det gäller zombies. Det faktum att en använder en sten i första avsnittet och att de nästan kan klättra är rent ut sagt löjligt för de som faktiskt är intresserade av zombiegenren och dess ursprung. Tack och lov slutade de med sådant trams nästan direkt. Och att endel är snabbare än andra är inte så konstigt, några har ju typ brutna ben och vissa har intakta ben. Dessutom, som det tidigare sagts i tråden, ruttnar de precis som lik.

Att det inte finns så många "färska" zombies beror antagligen på att de få människor som finns kvar antingen är tuffa nog att inte bli bitna, eller har lärt sig att döda någon så fort de blir bitna.
Citera
2014-11-20, 04:12
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Vad jag tycker är lite underligt är varför de inte klär ut sig till zombies som de gör i säsong 1? och bara går förbi alla zombies istället för o behöva döda dem hela tiden.
Vafan det är ju bara att vara utklädd till en zombie 24/7 så äre ju lugna puckar.
Citera
2014-11-20, 07:38
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BFG9000
Jag fick känslan av att när Carol och Daryl var så mycket med varandra helt ostörda så kommer de ju ligga med varandra, och speciellt när de hade säkert ställe med sängar och skulle sova. Då kände jag mig övertygad att nu blir det åka av. De har ju någon typ av kemi. Men nepp.

Jag fick tyvärr också den känslan, men tack gode gud så gjorde de ingenting. Jag vet inte om jag hade klarat av att se ful-carol i en sexscen. Hon är verkligen ugly. Om skådespelerskan bakom Carol eller närstående till henne läser detta ber jag på förväg om ursäkt.
Citera
2014-11-20, 08:12
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag fick tyvärr också den känslan, men tack gode gud så gjorde de ingenting. Jag vet inte om jag hade klarat av att se ful-carol i en sexscen. Hon är verkligen ugly. Om skådespelerskan bakom Carol eller närstående till henne läser detta ber jag på förväg om ursäkt.

Nånå man är nog inte så kräsen i en postapokalyptisk värld.. Känns faktiskt väldigt orealistiskt med så lite göka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in